{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
933 visninger | Oprettet:

Generelle fejl ved Alfa 156... {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige et spørgsmål Alfa drengene….

Jeg går og kigger lidt på alfa 156, og vil i den anledning jo gerne være lidt klædt på i forhold til hvilke fejl der som udgangs punkt har været generelle i forhold til modellerne fra 97 - 00. Jeg ved at der kan være problemer med instrumentbradet (det knirker) men er der andre ting man skal være opmærksom på når man handler brugt alfa 156? (rust, ophæng, motor, styretøjet....) – jeg kigger som udgangspunkt på 156 med 1,6 motoren.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Generelle fejl ved Alfa 156...
  • #1   10. apr 2004 Ifølge Scantune taber en 156 (2,0) sin hk efter ikke ret langt (km) Ifølge Scantune er Alfa klar over problemet.

• #2   10. apr 2004 På 1,6 er der ikke det store det var 2,0 fra de første årgange 97-98 der var lidt på ellers er der ikke noget special andet end på alle andre biler, kig efter tandram har været skiftet ved 60.000 120.000 osv. det er nemlig dyrt. Og som Bo siger har 1,6 og 1,8 alle heste hjemme hvor 2,0 taber dem på vejen smiley

Jan P

En glad alfa 156 ejer.....................

• #3   10. apr 2004 Hej Christoffer

Tag evt. et kig her:

http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigt.asp

Mvh ~ TL

http://www.tlphoto.dk/Cars.htm

• #4   10. apr 2004 Der findes også en offentlig hhjemmeside hvor du kan se hvad synshallerne kikker efter ved sådan en model og hvad de typiske fejl i synshallen er...har ikke linken her...men kan kikke efter den - FDM har brugtbil testet den, så de har en test liggende på deres hjemmeside.

• #5   10. apr 2004 jo tak smiley

• #6   10. apr 2004 Alfa 156 - ja faktisk alle de senere Alfaér er ganske gode og holdbare biler. Men for dem gælder som for de fleste andre biler at vedligholdelse er vigtig.
    Service historie er godt men det er næste bedre at den har været ejet af en med ægte kærlighed til mærket. Problemet er nemlig at mange har kørt dem ukritisk efter 20.000 km service intervallet, hvilket er et problem da især 2,0 har en tendens til at bruge olie. Det betyder at det er kørt næste tøre for olie - hvilket igen betyder at 3. plejlstangsleje(vist nok) bliver smurt for dårlige med haveri til følge. Det er ofte en reperation til ca 20.000 kr.
    Kig efter rust, desværre ruster 156eren også, find gerne en som har været rustbehandlet tidligt. Ja den knirker lidt men sammenlignet med hvor helt fantastisk fed bilen iøvrigt er så betyder det intet!
    Har selv haft en 1,8 fra 12/97 som jeg kørte fra 125.000 km til 180.000 UDEN nævne værdige problemer. MEN en ALFA er lidt dyrere at holde kørende end en OPEL Kasket.
    Gå evt. efter en 1,6 eller 1,8 de er ligeså sjove som 2,0 men ikke så sarte i motoren. Og husk skift tandremmen i tide - ca 80000 km eller 3 år.
    Bremserne holder let 50.000 km og jeg skiftede det første hjulleje kort før den blev solgt. Så alt i alt er det en bile i meget højkkvalitet, som dog skal passe plejes som alt andet ædelt.

Kommentér på:
Generelle fejl ved Alfa 156...

Annonce