{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad er forskellen på benzin og diesel motor?
  • #2   23. jun 2013 En dieselbil kører anderledes end benzin, ja.

• #3   23. jun 2013 på en diesel kan man höre motoren mere end en benziner smiley jeg er selv mest til japanske benzinere med silkeblöd motorgang smiley

• #4   23. jun 2013 Stor forskel på benzin og diesel i måden de køre på

Benzin skal have lidt omdrejninger før de trækker

Diesel trækker fra bunden

Har man 2 biler med f.x. 150hk en benzin og en diesel så vil diesel bilen højst sandsynlig have en del mere moment som benzin bilen.

Nu har jeg selv de sidste 10 år stor set kun kørt i diesel biler også privat Men har nu købt benzin bil som privat bil og må nok indrømme at jeg savner dieslens moment og rolige motor lyd når jeg er på langtur

Skal man have noget efter bilen f.x campingvogn så er diesel også at foretrække pga momentet
    Min terrano havde 125hk.. Halvstor 4x4 self diesel ... Mærket ikke at vognen var efter.. Holdte uden problemer 90kmt opad bakken ved hylkedal v. Kolding uden at geare ned

Mutters suzuki grand vitara 2.7 V6 benziner ~175hk skulle en del op i omdrejninger og ned i gear for at holde de 90 opover samme bakke med samme vogn

Morderne diesel biler da høre man altså ikke motoren mere som på en benziner

• #5   23. jun 2013 Diesel motorer kan være ligeså forskellige som benzin motorer. Så hvis der er en specifik bil du er interesseret i, og den fås i både benzin og diesel, så tag ud og prøv begge varianter. Det giver dig den bedste ide om hvad du helst vil have.

Normalt er jeg ikke diesel tilhænger overhovedet. Jeg kører mine biler hårdt, og kører street rallies. Så den power en benzin har, og måden kræfterne leveres på, passer bedre til mig.

På den anden side har jeg også overvejet at få en pendler bil, og der kunne en diesel være okay. Jeg lejede en Audi A5 2.0TDI for et halvt år siden, og den var sløv som bare pokker, og indbyddede slet ikke til sjov. Men den gjorde det rigtigt, rigtigt godt på længere ture.

Så valget afhænger som sagt af behov.

• #6   23. jun 2013 En meget god beskrivelse af diesel biler i form af kraft er, at alt kraften kommer i en kæmpe 'klump', men ikke trækker til særlig høje omdrejninger. Tilgengæld arbejder diesel bedst ved lave omdrejninger. Benzin arbejder derimod bedst ved jøjere omdrejninger og let antændes

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #7   23. jun 2013 Det kommer meget an på om vi snakker en dieselmotor fra 70'erne kontra en benzinmotor der er under 10 år gammel, det lader det til at nogen sammenligner på den måde... De nyere diesel motorer, som bmw fx bruger, har en mindst lige så silkeblød motorgang, som nogen som helst ny japansk benzinmotor...

• #8   23. jun 2013 Nu køre jeg selv opel astra gsi med en 2,0 benziner i og den køre fint. Men savner sku tit min gamle Astra 1.7td. den hade godt nok kun 68 hk men hade en meget mere rolig mode at køre på.

• #9   23. jun 2013 er det et seriøst sprøgsmål?
    hvorfor ikke bare tøffe ud og prøv en bezin bil og en dieselbil og selv sammenligne... min onkel eks. kan ikke mærke forskel på om han køre alto eller bentley. kan være du er en af dem

• #10   23. jun 2013 Jeg var imponeret over at dieselbilerne gik så langt på literen, og så kvikt de accelereret så
    derfor købte jeg en Peugeot 2.0 HDI,dec 04 i stedet for den 1,8 Benzin Audi, sept 95,jeg havde haft i ca 10 år,
    Dieselen har jeg nu kørt i 9 år, og er rigtig tilfreds med bilen.
    Jeg har måske kørt lidt mere end du regner med, idet jeg på ca 9år har kørt 173.000km, men den kører rigtig godt og kvikt.
    Jeg har glædet mig meget over at Diesel er billigere ned Benzin og kører 50% længere pr liter.

• #11   23. jun 2013 I grove træk:

En benzinmotor laver et mix af benzin og luft - sender det ind i forbrændingskammeret (det tomrum over stemplerne op mod topstykket). Her foresager et tændrør en gnist, når blandingen er mest komprimeret = bom = stemplet præsses i bund = fremdrift

En dieselmotor laver et mix af dieseldampe og luft - sender det under højt tryk ind i forbrændingskammeret. Her foresager det store tryk, at blandingen antændes = bom = stemplet præsses i bund = fremdrift

En dieselmotor har derfor i modsætning til en benziner, ikke tændrør, men arbejder med selvantændelse under tryk.

• DisConFlubberated

#12   23. jun 2013 det er tæt på at være korrekt, hvad det gode egern skriver. En diesel motor komprimerer indsugnings luften så meget, at det når en temperatur mellem 6-700 grader, hvorefter diesel'en sprøjtes enten direkte ind i forbrændingskammeret (direkte indsprøjtning/ DI) eller ned i et forkammer ( PC) som i mange tilfælde giver en anden motorgang/motorlyd.

• #13   23. jun 2013 Wow har lært en del om det nu. Tak for alle svarene!!

• #14   23. jun 2013 Har benziner ikke moment nok?? Ja, hvis man laver en plat sammenligning af en turbodiesel med en N/A benziner... Men hvis man tager en turbo benziner, især med små turboer, så savner de sgu da ikke bundtræk overhovedet. Og at festen allerede er slut ved 4000o/m på en diesel, gør den meget velegnet til gamle mænd med bløde hatte

• #15   23. jun 2013 Diesel hmm det da noget til landbrug? smiley

• #16   23. jun 2013 Eller til Le Mans .

• DisConFlubberated

#17   23. jun 2013 tja at festen slutter ved 4000 rpm på diesel, kontra 8 eller 10.000 rpm på benzin viser vel bare hvor meget godaw der er i diesel kontra benzin. Det kan man jo selv høre på onboard-cams i le mans, det lyder da næsten som det halve antal rpm i mine ører, når man går fra fx en nærmest skrigende toyota ts030 og til en stille og roligt buldrende audi r18 e-tron...

• #18   23. jun 2013 Toyota TS030 lyder så meget bedre end en Audi r18 e-tron som på ingen måde lyder roligt buldrene haha smiley jeg arbejder med helt nye skodaer og de tdi motorer larmer altså noget mere end tfsi motorerne men det er rigtigt at det er blevet bedre siden f.eks passat 3b 1,9 tdi for den kan man sku kende på lang afstand den motorlyd smiley

• #19   23. jun 2013 Faktisk er der næsten sammen mængde godaw i diesel og benzin!

Mon ikke også det har lidt at sige at Audi's R18 e-tron quattro er en 3.7 V6 turbodiesel. Hvor Toyota's TS030 Hybrid er en 3.4 V8 NA benzin. Altså uden turbo!

Kommentér på:
hvad er forskellen på benzin og diesel motor?

Annonce