{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.129 visninger | Oprettet:

Før jeg skifter min trækaksel? {{forumTopicSubject}}

Hej bg. jeg har nogle spørgsmål, før jeg jeg skifter min trækaksel. Bilen er en 206 s16 symtomerne er, at når man kommer op på 70km/t i 4 gear ved acceleration, så ryster det ikke kun i rattet, men også i bilen. Det forsætter i 5 gear op til 95km/t, og aftager så. Hvis jeg, træder koblingen i bund, så stopper den næsten, med at ryste. Hjulene er afbalanceret, og tjekket for skævheder.
Motorophæng er tjekket, og den burde vel ryste hele tiden, hvis det var det?

Min teori er, at det er tripod ledet på højre trækaksel, fordi når man har bilen oppe, og drejer hjulet, er der lidt støj inde fra det led, og det er der ikke, i den anden side.
Dog er der ikke lige umiddelbart noget slør.

Hvad tror i ? Mvh mr. Wingwaou.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Før jeg skifter min trækaksel?
  • #1   23. jun 2013 for at tjekke det rigtig.. skal du køre langsomt på en stor tom.. fx p plads.. og så dreje skarpt helt ud til begge sider, og du vil hurtig kunne høre om det er dem det er galt med, da de vil larme..

mvh

• #2   23. jun 2013 Jeg tænker. Hvis det stopper ved at træde kobling ned? Hvordan skulle det så være træk aksler. de rotere sku da stadig videre indtil bilen holder stille. Så skulle det være inde i koblingen og gearkassen. det lyder logisk for mig ihvertfald :b

• Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

Emner: 24 Svar: 1.311
    #3   23. jun 2013 nu ved jeg ikke hvad der menes med tripodleddet , men er det inderste led der er dårligt kan man ikke høre det på samme måde som hvis det er det yderste , men det kan give de symptomer som trådstarter nævner

• #4   23. jun 2013 Ostehapsen fordi der ikke trækkes i trækakslen forsvinder lyden tror også det er træk akslerne

• #5   23. jun 2013 hvordan lyder den hvis du drejer skarpt (begge sider) imens du accelerer lidt.

og hvad når du giver den fuld smadder i 1-2 gear ?

• #6   23. jun 2013 Tripod ledet er det inderste så det larmer ikke når man drejer skarpt:) i mener drivhovedet. Men som en siger så er det jo når man får noget moment igennem akslerne. Den gør det også i 3 gear men først oppe ved de 70 .

• Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

#7   23. jun 2013 godt så , har aldrig hørt/læst det udtryk før om det inderste led smiley

• #8   23. jun 2013 lyder som defekte led i trækskasel, løft bilen op, hold akslen med en stor rørtang, og frej hjulet for slør ved yderste og inderste led

• #9   23. jun 2013 hvis rumlen holder op når koblingen trædes ned,og bilen er i fart.. er mit gæt også trækakslen.
    mvh hc..

• #10   24. jun 2013 Nå jeg endte med at skifte trækakslen og det nederste motorophæng da det var nemt i samme ombæring. Nu har jeg åbent den gamle aksel og fjederen inde i tripodledet var knækket i 3 stykker det er enlig utroligt at de ikke har smadret nålelejerne i hovederne.

• Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

#11   24. jun 2013 jamen så var der da en grund til den rumlede lidt , top nice med en tilbagemelding med løsningen på problemet smiley

• #12   24. jun 2013 Ja smiley jeg tror faktisk også den er holdt op med at trække til højre under acceleration. Forresten det motorophæng jeg skiftede var knap en måned gammel og allerede ødelagt så det nye fik noget rudelim i morges det kan godt anbefales da peugeot åbenbart har lavet det underdimsioneret:)

Kommentér på:
Før jeg skifter min trækaksel?

Annonce