4.156 visninger
|
Oprettet:
V-Power, jeres erfaring? {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Jeg var forleden forbi en shell tank, og tankede min bil fuldt op på V-Power, fordi jeg ville se hvor stor, eller hvor lille en forskel der er på at køre 99 V-Power, og 95 blyfri.
Hvad er jeres erfaringer? Har pt. kørt en halv tank, og føler lidt den er mere frisk i de højere gear. Men det kan vel være indbildning..
jul 2005
Følger: 84 Følgere: 78 Biler: 9 Emner: 25 Svar: 945
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
Men min går markant bedre på Vpower og har mindre støj fra mine dysser.
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 59 Biler: 14 Emner: 479 Svar: 5.240
Primeraen og Golf5eren kører ganske fint på 95 og der er ingen forskel på 95 og 99oktan. Kun prisen.
sep 2005
Følger: 46 Følgere: 60 Biler: 12 Emner: 379 Svar: 2.863
sep 2010
Følger: 45 Følgere: 45 Emner: 43 Svar: 1.971
mar 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 4 Emner: 39 Svar: 680
maj 2005
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 77 Svar: 2.780
apr 2012
Følger: 25 Følgere: 30 Emner: 42 Svar: 401
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 73 Biler: 9 Emner: 13 Svar: 181
apr 2003
Følger: 59 Følgere: 60 Biler: 24 Emner: 60 Svar: 1.490
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
okt 2012
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 5 Svar: 332
http://www.youtube.com/watch?v=gQghB4asSnI
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 13 Emner: 2 Svar: 3.714
maj 2009
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 63 Svar: 2.276
Så vil jeg forsætte med 95!
jun 2005
Følger: 131 Følgere: 171 Biler: 43 Emner: 305 Svar: 3.882
Min mormor og morfar Har kørt på V-power siden det kom frem, og de vil ikke køre på andet...
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
Nej egentlig ikke, Vpower et tilsat additiv der er med til at modvirke koks, på samme måde som en service rens, dog er den ikke lige så konsentreret.
Så nej, ny er den ikke.
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 64
mar 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 28 Svar: 108
Og på mine ombygget biler har jeg altid kørt 98 fra statoil. Har set bedre resultater på rulle felt med 98 en v-power på samme bil og dag.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 13 Emner: 2 Svar: 3.714
Men omvendt nogen tror også et par stickers og en rørhale gør deres bil til bane ræcer.
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
jun 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 56 Svar: 567
nov 2002
Følger: 31 Følgere: 35 Biler: 5 Emner: 2 Svar: 117
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
Kenneth du er 18 år og ejer en Astra.. hvor stammer dine erfaringer brændstof på en Porsche fra
jun 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 56 Svar: 567
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
En GT3 er bygget til at køre på 98okt. Vælger han så at køre på 92okt, får han et forkert tændingstidspunkt som giver tændingbanken. Den lille smule tændingbanken han får kan du formentlig ikke høre. Men KAN ( ikke at det er sikkert ) resultere i at enten et stempel blir for varmt og begynder at smelte eller revner.
jun 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 56 Svar: 567
jun 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 56 Svar: 567
jun 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 56 Svar: 567
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
Kenneth, ja selvf.. 92 det dur, eller så skal der bare noget brændevin i
jun 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 56 Svar: 567
mar 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 4 Emner: 39 Svar: 680
Om dyserne så larmer må anonymos sgu tjekke, for mine har godt nok aldrig sagt noget
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
Måske du bare ikke har lagt mærke til det.
okt 2012
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 5 Svar: 332
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
På en tunet turbo bil, kan det gøre en mærkbar og især målbar forskel. Ofte er de netop kørt ind til f.eks højoktan benzin.
Non-turbo biler kan ligeså godt køre 95. Længere er den ikke.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
Prøv at find en videnskabelig artikel der beviser din hypotese i så fald, så kan vi snakke om det.
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
jun 2005
Følger: 131 Følgere: 171 Biler: 43 Emner: 305 Svar: 3.882
okt 2012
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 5 Svar: 332
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.007
okt 2012
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 5 Svar: 332
Og vi snakker vel mere eller mindre standard biler eftersom trådstarter har en standard bil.
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 1 Svar: 247
Kører V-Power på min 1970 Alfa Spider 1750, som oprindelig var beregnet til Super benzin, 97-100 oktan. Har også kørt Statoil 98 oktan, kan ikke mærke nogen forskel. Den har ikke sensor e.lign., og den banker let, hvis jeg kører 95 oktan eller stiller tændingen et par grader før fabriksopgivelsen - det vil give lidt dårligere ydelse og lidt mere benzinforbrug.
Erik
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 2.203
En skam Shell ikke har den kampagne mere at Vpower koster det samme som 95 om tirsdagen. Så kunne man jo lige så godt tanke vpower.
Tror dog man skal op i en del flere hk end jeg har før man kan mærke foreskel.
okt 2012
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 5 Svar: 332
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1869 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.321
okt 2012
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 5 Svar: 332
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 64
V-Power, jeres erfaring?