Små problemer med mazda 3. {{forumTopicSubject}}
Godaften folkens..
Jeg har 2 små problemer med min ellers meget trofaste Mazda 3 fra 2006 (1.6L).
Når bilen er kold (f.eks når jeg skal på arbejde om morgen) så piver det når jeg trykker koblingen ned. Dette gør den ikke når motoren er blevet varm. Har læst mig frem til at det muligvis kan være udrykketlejet i koblingshuset der enten er træt eller skal smøres?
Andet problem er når jeg f.eks holder stile ved et lyskryds, lyder det som om at bilen er ved at gå i stå, da tomgangen lige falder nogle 100 omdrejninger, men stiger hurtigt igen. Det er ligesom den selv prøver på ikke at gå ud.. Kan dette være batteriet der står til udskiftning? Der kører jo både anlæg og klimaanlæg for fuld udblæsning.. For oplever det nemlig ikke hvis man har kørt et stykke vej på motorvejen, hvor jeg kunne forstille mig at batteriet vil blive ladt lidt mere op..
På forhånd tak
Hilsen
Casper
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.360
Det med den dykker lidt når den skal finde tomgangen er meget normalt, det går de alle sammen en smule, men hvis det er meget kunne det være du skal ha renset din IAC Ventil som sidder på undersiden at dig gasspjæld.
Kan også være en begyndende utæt indsugningsmanifold pakning ved cyl. 1 ( det er den normale )
Det med koblingen kan godt være dit udrykkerleje, bare sjovt at det forsvinder når din motot blir varm, det burte ikke have nogen indflydelse.
Små problemer med mazda 3.