6.292 visninger
|
Oprettet:
Elkyndig søges, 380 volt kompressor 3 eller 2 faser? {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har lige købt en kompressor.
Men i stikket er den forbundet med 2 faser og 0. Kan det være rigtigt. Skal den ikke ha 3 faser?
Den laver ikke nok tryk, og motoren bliver extrem varm, og kan ikke trække igang når den er over 4 bar.
Skal 0 bare byttes ud med en fase?
Mvh
Martin
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.838
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.838
feb 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 7 Svar: 3.841
dec 2002
Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
Men ja, motoren skal have 3 faser. Hvis du måler mellem en af de 2 andre, så vil dit måleapperat vise ca 380V hvis det er en fase, hvis det er en 0 vil det vise ca. 230V.
jan 2005
Følger: 5 Følgere: 2 Biler: 5 Emner: 111 Svar: 610
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.838
Peter: Ja, men ikke selve motoren, det skyldes at der er en fase til motoren og en til varmelegemet
dec 2002
Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
Er stikket et den forrige ejer havde monteret?
jan 2005
Følger: 5 Følgere: 2 Biler: 5 Emner: 111 Svar: 610
Men jeg kunne ikke få den til at lave mere end 5 bar før motor ikke kunne trække.
Så flyttede jeg den ledning der var sat på 0 til fase. Nu laver den 10 bar og fylder tanken på ca 1 min. Og samtidig siger den næsten intet i forhold til min gamle harald skrald kompressor.
Fandme lækkert.
dec 2002
Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
Men superfedt at den ikke tog skade,de er ikke så glade for at blive alt for varme
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.838
jan 2005
Følger: 5 Følgere: 2 Biler: 5 Emner: 111 Svar: 610
dec 2002
Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
Jeg oplever det desværre tit, motorer på specielt transportbånd; de blokeres eller mister en fase fra forsyningen. Derved står de ubemærket og brummer og tilsidst bliver de så varme at de nedsmelter komplet.
Det hele kommer an på hvor længe tidligere ejer har kørt med den, tilsluttet på den måde.
Skulle skaden ske, så kan motoren nemt erstattes, men det koster jo ikke helt billigt ..
jan 2005
Følger: 5 Følgere: 2 Biler: 5 Emner: 111 Svar: 610
dec 2002
Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
Det kan være den ikke har taget alvorlig skade og kører de næste par år, den kan også bryde helt sammen efter et par timers drift..
Hvis ikke du har adgang til en motor i samme stil, eller vil ofre reservedele til den.. ja så ville jeg bestemt prøve at sende den retur..
jan 2005
Følger: 5 Følgere: 2 Biler: 5 Emner: 111 Svar: 610
dec 2002
Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
Et hurtigt slag på pris, så vil jeg tro jeg kan indkøbe sådan en til ca 12-1500kr + moms. Dyrere er de heller ikke, men de fåes nok også brugt rundt omkring
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.838
Martin K: Der kører normalt ingen motorer nogen steder uden motorværn, så lyder mærkeligt at du tit ser det.
jan 2005
Følger: 5 Følgere: 2 Biler: 5 Emner: 111 Svar: 610
dec 2002
Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
Normalt og normalt, sagen er jo den at når folk har stået ved samme maskiner i mange år, så ved de også hvor der skal skrues for at motoren holder op med at falde ud på termosikringen...
Så jo, det sker tit. Vil tro vi har 40-50 motorere igennem systemet, i alle størrelser, på et år.
Og selvom motoren kører nu, så kan den desværre godt have taget skade. Jeg har set motorer, vi kun har taget ud til service for at skifte lejer, hvor viklingerne har været helt afskallet i lakken men motoren kørte fint indtil adskillelse.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Så kom jeg til at se en dag, at den faktisk kørte baglæns, men havde ikke bemærket en pil på afskærmingen, da kompressoren stod op ad en væg...
Jeg byttede om på to faser, og så kørte den den rigtige vej, og den har kørt uden problemer siden... Ca. 6 år...
jan 2005
Følger: 5 Følgere: 2 Biler: 5 Emner: 111 Svar: 610
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Det var først da jeg tilsluttede den anden tank, den rigtig fik problemer,,, og derfor koblede jeg tanken fra igen og solgte den, da jeg troede at kompressoren var for lille til al den luft..
Og jeg blev godt irriteret over det da jeg fandt ud af det, men tror det er fordi at folk selv roder med deres el net, og ikke ved hvordan tingene skal sættes til, for det var kun 2 ledninger jeg skulle bytte om, og så kørte skidtet perfekt..
Men ved ikke hvordan din kompressor ser ud, osv. så det er svært at byde ind på...
Men hvis din kører fint nu, er alt jo sikkert godt... og hvis den går senere så kan du jo altid købe en ny motor til den...
aug 2005
Følger: 40 Følgere: 40 Biler: 4 Emner: 4 Svar: 66
Elkyndig søges, 380 volt kompressor 3 eller 2 faser?