{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
26.905 visninger | Oprettet:

Fords ecoboost motore. Holder de?. {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Sagen er den at jeg er blevet lidt lun på den nye fiesta.
Men jeg er lidt nervøs for motoren.

Så jeg håber og høre ris/ros fra ærlige mekanikere og eller ford ejere.

Jeg prøvekørte den nye fiesta for et par uger siden.
Og den køre sgu godt.
Lækkert design.
Prisen er stadig rimelig.
Ydelse kontra km/literen er fantastisk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fords ecoboost motore. Holder de?.
  • #1   21. jul 2013 jeg er sygt overrasket over de hiver 125 hk ud af en 1,0 med turbo
    dog har jeg snakket med en som kører gaderæs i sådan en og han sagde motoren tikker og std dump lyder a h til men dog bliver den nok oss kørt a h til hårdt af ham men fed bil non the less håber det bliver et godt køb hvis du beslutter dig for sådan en


  • #2   21. jul 2013 Den skulle komme i en 180Hk udgave når Fiesta RS kommer...

  • #3   21. jul 2013 Hov vil lige tilføje at jeg nok er den type der sjællendt køre bilen hårdt.
    Bilerne har aldrig fået over 3000omdrejninger før bilen var driftsvarm.
    Men det jo alligevel fedt og have en bil der kan lidt når man engang imellem skyder lidt til den.

    nightclear
    Hehe ja det er sgu vildt. Og det er også den model motor jeg tænker på.
    Min vil nok ikke blive brugt til gaderæs :-).

    Kim M
    Ja men så er det en 1,6 (nok også en 4 cylindre)


  • #4   21. jul 2013 syntes moterrummet så pænt og overskueligt ud i den da han åbnede for det og den er jo pæn selveste bilen i sig selv og langt på literen samt og ha turbo kan godt forstå du gerne vil ha sådan en smiley

  • #5   21. jul 2013 Det er ikke motoren der tikker. Det er brændstof dyserne der lyder sådan når de åbner op for brændstoffet.

  • #6   21. jul 2013 Det irritere mig lidt at det kun var 100hestes bilen man kunne prøvekøre.

    würtz .
    Hvad vil det sige?.
    På en "normal" motor er der ikke den lyd?.


  • #7   21. jul 2013 Efter hvad jeg fik at vide fra Ford, så skulle det være en Ecoboost 1.0 med 180Hk, der skulle komme...

    http://www.bilsektionen.dk/fords-nye-1-liters-motor-far-180-hk/


  • #8   21. jul 2013 Ford Fiesta ST kommer med en 1,6 Ecoboost motor med 182 hk, som de bl.a. også bruger i Focus.

  • #9   21. jul 2013 Er den motor ikke forholdsvis ny?
    Sådan som jeg vurderer det, så er det nok lidt tidligt med udtalelser om holdbarheden på sådan en motor. Det er vel de færreste 1,0 Ecoboost motorer, der har gået ret meget mere end 20-25.000 km. på nuværende tidspunkt.

    Men der er ingen tvivl om, at 1,0´eren er en af de bedste motorer på markedet lige nu, i den klasse.


  • #10   21. jul 2013 Fiesta ST er kommet.

    Ford har hentet 220 hk ud af 1.0 med turboen fra ST'eren


  • #11   21. jul 2013 Det er den type dyser der siger den lyd. Pitzo elektro dyser eller hvordan det nu staves.

  • #12   21. jul 2013 Jeg var også lun på den fiesta og var også imponeret over at de kunne få 125 hk ud af en så lille og øko bil. Men blev slemt skuffet da jeg kom ud og køre i en. Det er en lille symaskine. Den lyder ikke af noget og mangler virkelig pondus efter min mening. Og så hænge de små motorer også noget i gassen selv efter man har sluppet speederen. Det er helt sikkert en fin bil og øko. Og man kan da også lave en overhaling med den. Men ser den slet ikke som en bil man kunne gave bare lidt skov i. Prøvede derefter en g6 1.4 tsi med 140 hk. Selvom bilen er meget størrer virkede den meget mere potent og dynamisk

  • #13   21. jul 2013 Burde måske in skyde, at der sidder en 1.6 liter i den Fiesta ST. Og yder 182 hk.

    http://www.ford.dk/personbiler/Fiesta-ST

    Ford Focus ST kører med en 2.0 ecoboost og 250 hk.

    http://www.ford.dk/personbiler/Focus-ST/Motorer-og-ydelse


  • #14   22. jul 2013 Z28NET.
    Jo det kunne du godt have ret i.
    Motoren er vel max 1½ år gammel.

    Passat V6 TDi .
    Ok.
    Men sådan en G6 1,4 140 heste er noget dyrere er den ikke?.
    Jeg ser ingen grund til og prøvekøre noget hvis jeg ikke har råd til det alligevel :-).
    Den motor har jeg også kun hørt skidt om. Så hvis jeg i forvejen er nervøs på motorsiden. Så bliver det ikke noget 1,4 TSI :-).



    Noget andet.
    Den er både opgivet til og lave 0-100 på 9,4 sek. Og 8,7 sek. Hvad er rigtigt?.


  • Kenny J
    Kenny J Tilmeldt:
    mar 2003

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 19
    #15   22. jul 2013 Jeg har en fiesta 1,0 125hk.
    Lækker motor der trækker som en diesel og er gearet som en diesel. Jeg mener det den går 100km/t ved ca.2200omdr.
    Moment fra 1400omdr så man kan uden problemet skifte gear ved 2000omdr.
    Den går dog ikke super langt på literen. Jeg køre med 17" og de første 8000km har jeg et snit på 15,3km/l Jeg bor på landet, så jeg har meget landevej, motorvej og minimalt bykørsel. Jeg bruger fartpilot og køre normalt ikke mere end 120km/t på motorvejen. Har fuld eco blomst og pokaler i fords eco system på boardcomputeren.
    Forhandleren mener det er de store hjul, men da jeg køre med jævn fart vil jeg selv mene at det er begrænset hvor stor forskel de gør. Når først de ruller så er den ekstra vægt næsten en fordel. bevares de er lidt bredere, men det har jeg da prøvet på andre biler uden at kunne se en kæmpe forskel på forbruget.
    jeg må se til vinter hvor angt den går med 15" org hjul,,,måske er den stakkels lille motor bare meget følsom smiley

    Ja den lyder lidt sjovt, til gengæld er den næsten lydløs.


  • #16   22. jul 2013 Jeg kører 21-22 km/l
    Kører mellem Ringkøbing og Århus.

    Hvor brede er dine dæk. .


  • Kenny J
    Kenny J Tilmeldt:
    mar 2003

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 19
    #17   22. jul 2013 Jeg mener det er 215/40/17 org. ST fælge

    Selv på en landevejstur kommer jeg ikke op på så meget som dig

    PT står den på 16,3 på computeren.(jeg føre log så jeg udregner når jeg tanker) Det er efter 70km landevej ved 80-90km/t med fartpilot. 100km motorvej 120km/t farpilot uden for myldretid og 10km "bykørsel" altså lav hastighed, få kryds, og bilen slukker når jeg holder stille.
    Fuld blomst i hastighed, og forudsende i trafikken.
    Gearskift mangler et blad i blomsten. Men det er fordi jeg har så få gearskift at den ikke kan finde ud af det. Men inden tanken er tom har den fået fuld blomst i gearskift også.


  • #18   22. jul 2013 Det er nok bredden den er gal med.
    Jeg smider 195/40-17 på mine fælge når de er renoveret. Det er indenfor 1% i forhold til org størrelsen.

    Der er 3.76% forskel på dine.

    ST fælge, fra Focus ST eller de nye Fieste ST fælge..?



  • Kenny J
    Kenny J Tilmeldt:
    mar 2003

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 19
    #19   22. jul 2013 Kig i dørfalsen, det er den rigtige størrelse.
    Den nye fiesta ST i sølv i stedet for mørk grå som på alle pressebillederne.


  • #20   22. jul 2013 Ok

  • #21   22. jul 2013 Kenny J.
    Nå så er din ikke så gammel. Har du kun rundet 8000km? :-).
    Hehe ja den er rimlig højgearet jeg ved ikke om 100 modelen har samme gearing som 125eren. For det var desværre kun den jeg kunne prøvekøre :-(. Men den kunne strækkes til næsten 110 i andet gear.
    Hvis du får mulighed for det. Kunne du så ikke sige hvor mange omdrejninger den tar ved 140. Colten jeg har nu tager 4000 omdrejninger, så er der noget og sammenligne med.
    Med hensyn til kilometer literen. Måske skal bilen stadig køres lidt til... Det kan også sagtens være bredden på dækket. Jeg har set at 15" og 16" hos ford, begge køre med 195. så derfra og op til 215 er der jo lidt mere bredde på.


  • #22   22. jul 2013 Min har kørt 10000 km nu, fik den ved 6500 km
    Har ikke kørt under 21km/l endnu.


  • #23   22. jul 2013 Det kan vel også være lidt svært at beregne et gennemsnit ud i øjeblikket grundet temperaturerne. Blæseren kører jo lidt mere nu her, end den ellers vil gøre smiley
    P.S. Låner lige tråden, håber det er okay. Er der skivebremser hele vejen rundt, eller er det med tromlebremser bag på en 1,0 Ecoboost 125 hk?


  • #24   22. jul 2013 Tromler bag på

  • #25   22. jul 2013 Jeg troede stortset ikke man brugte tromler mere.

  • #26   22. jul 2013 Der er rigtig mange kompakt biler i den klasse som bruger tromler, faktisk de fleste.. hvor dumt det end lyder. Jeg synes også det optimale var at udstyre alle biler med skiver bagved.

  • Kenny J
    Kenny J Tilmeldt:
    mar 2003

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 19
    #27   23. jul 2013 205/40/17 sidder der på.

  • #29   17. apr 2014 Der går nok ikke mange år før end folk render rundt og siger "Ecoboost just kicked in YO!" smiley

  • #30   18. apr 2014 Grease Monkey .

    Haha men turboen er klar til og spolle noget tidligere end vtech`en slår til.


  • Anders N
    Anders N Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Svar: 7
    #32   3. jun 2015 Tyske autobild har splittet en focus med Ecoboost 125 HK til atomer i en 100000 km test og motoren holder maks. Forbrug? 16-17 kml ikke unormalt, afhængigt af kørselsmønster, min Fiesta kører ca 20 kml (mest by og landevej) på motorvej ryger forbruget i vejret, men 17 kml ved 130 kmt er nu ikke så skidt....

  • #33   28. dec 2015 Jah min 1.0 125 har nu gået 31.000 og den går heller ikke mere end 15-16.. Kan godt klemme den over 20, og sågar også 25.. Men der skal kæmpes, og det er uden fartpilot. Fartpilot ødelægger økonomien i et bakket terræn. smiley men til dagligt uden at forsøge og køre pænt overhovedet så ca 15-16

  • Stefan O
    Stefan O Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #34   30. jul 2016 Har nu kørt 22.000 km i min focus stc 2015 - 125hk.
    24,4 km/l er det blivet til. 80 km hver dag på motorvej og 45 km på landevej.
    Gps,musik,klima,blis,skiltegendkendelse, regnsensor, Intet er slukket for at opnå det.
    Prøv med utune økotuning:-) og højt dæktryk:-)
    Økotuning til daglig og racetuning til ferieturen smiley


Kommentér på:
Fords ecoboost motore. Holder de?.

Annonce