{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørekort i sverige?
  • #2   29. jul 2013 Er godt klar over at man ikke må køre i danmark, men må man køre i sverige andre lande?

• #4   29. jul 2013 Ja det må du gerne. Og hvis du flytter til Sverige, så får du vidst et svensk cpr-nummer. Dermed vil det svenske cpr nummer nu stå på dit svenske kørekort, og når det danske politi slår det op, vil der ikke stå noget om kørselsforbud. Mener det var sådan min kammerat gjorde. For han mistede sit kort i dk, og tog et nyt i Sverige. Og han kørte hele tiden rundt i dk efterfølgende.

• #5   29. jul 2013 Super, det var nemlig det jeg tænkte!

• #6   29. jul 2013 ? Og han kørte hele tiden rundt i dk efterfølgende.
    det er da begrænset hvor længe man må køre i DK,med svensk kørekort

• #7   29. jul 2013 Erling.
    Du må kører rundt i Danmark hver eneste dag, så det bliver ikke noget problem

• #8   29. jul 2013 Erling: og hvorfor er det så begrænset. For det har jeg da aldrig hørt om. Så de svenskere der arbejder i dk må ikke køre i bil på arbejde eller?? Selvfølgelig må de det. Du må køre i dk hver dag.

• #9   29. jul 2013 Der er sgu ikke langt til røverhistorier, hvis du bliver stoppet af politiet i Danmark, så kommer dit danske person- nummer frem når du oplyser din fødselsdag, som du vil blive bedt om af politiet. Så falder hammeren, og den falder hårdt....
    Har selv haft adresse i Tyskland pga. Af arbejde. Ud over det, så må jeg kun opholde mig i danmark 3 måneder om året, altså overnatte 90 gange , når jeg bor i udlandet. Ellers bliver jeg skattepligtig i Danmark.
    Jeg havde kun tysk kørekort, da de forlangte dette, men det blev bare ombyttet da jeg foreviste mit danske kørekort....

• #10   29. jul 2013 Det Svenske personnummer du får, er kun fordi du kan indgå i det Svenske system og har kun indflydelse i Sverige, dit Danske person nummer skal du bruge når du opholder dig uden for Sverige. Der skal du bruge dit person nummer der svarer til der hvor du er statsborger, altså så længe du er dansk statsborger, er det dit danske personnummer der er gældende.....

• #11   29. jul 2013 Caner -> nej for han har et dansk cpr. og er dansk statsborger skal han oplyse dette. bare førselsdato og navn er nok, så kan politiet kontrollere at han IKKE må føre bil i danmark.

• #13   29. jul 2013 Caner...
    Nej det er det absolut ikke....det er kun i Sverige hans Svenske cpr.nummer er gyldigt, så længe han er Dansk statsborger.
    Ø jeg er kriminel, jeg flytter lige min adresse til Sverige, så nu er jeg igen mønster borger, nej kom nu lige ind i kampen...
    Ring evt. Til borger service i din kommune og spørg om hvordan det forholder sig med hensyn til cpr numre....

• #15   29. jul 2013 Hvis det danske politi forespørger på en person der er blevet stoppet i Danmark og det viser sig at personen kun har opholds tilladelse, men ikke er Svensk statsborger, vil de oplyse det til det danske politi , uanset om det er en med Dansk statsborgerskab eller fra hvilket som helst land end Sverige.
    Det er sådan man opklarer grænse overskridende kriminalitet, nemlig ved at oplyse hinanden, så meget som muligt.....

• #16   29. jul 2013 Han kan godt søge Svensk Statsborgerskab, hvis han så bliver godkendt, så er han Svensker efter 6-7 år og har dermed mistet alle sine rettigheder i Danmark.
    Og skal hvis han igen vil være Dansker igennem det samme hulumhej som alle andre der vil være Danske statsborgere, så god fornøjelse med det smiley

• #17   29. jul 2013 Så man må køre i alle andre lande en dk hvis man tager det i sverige?

• #19   29. jul 2013 Arg er nu ikke sikker på at jeg tør køre i rusland smiley

• #21   29. jul 2013 Hvad mener du?

• #22   29. jul 2013 Hvis du bliver stoppet i feks. Rusland og de vil se pas og kørekort, er jeg overbevist på at dit svenske kørekort ikke det papir værd det er trykt på, når du er Dansk statsborger, så kontakter de nok Dansk politi og her får de af vide at du er frakendt kørekortet i Danmark, sådan foregår det i hvert fald hvis du bliver stoppet i Feks. Tyskland....og så må du gå hjem efter du har betalt bøden og for at få bugseret bilen til Danmark.

• #23   29. jul 2013 Man må tage det som en mand....
    Make the crime. Do the time.....

Kommentér på:
Kørekort i sverige?

Annonce