{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.106 visninger | Oprettet:

HmmDK
HmmDK
Tilmeldt:
19. aug 2011
Følgere: 2 Biler: 3 Emner: 20 Svar: 178

Opfriskning af motor rum ! {{forumTopicSubject}}

Heysan BG, har næsten lige fået mig en sommerbil igen.

En sierra sedan 2.0 dohc

Af en 1989`er er den i forbløffende stand og når den kun har kørt 107.000 km er der rigtigt gode muligheder for at få den til at stå rigtigt flot igen.

Så nu når jeg har fået mig lidt sommerferie skal motor rummet have en kosmetisk opfriskning.

Jeg har regnet med at foretage mig følgende:

- Rengøring og Maling af Blæsere + Beslaget

- Rengøring af indtørret / brændt olie på motorblok

- Opmaling af hvid org. skrift på ventildækslet

- Få farven igen på de nu grå slanger

- maling af lidt flere små stumper der har mistet farve / er lidt
rustne

- Rengøring af indtørret olie / skidt på beskyttelses sølv rør ting

Jeg har været igang et par gange efterhånd, og syntes selv det ser rimeligt ud. Men hvis der ikke mangler mere end den overstående liste for at den kommer til at stå fantastisk i motor rummet, ja så er det jo bare op igang!!

Problemet er bare at jeg er lidt i tvivl om et par af punkterne og hvad der ville værre bedst at gøre for at få det ordnet...

Det drejer sig om hvilken type hvid maling jeg kan bruge til at male ventildækslet igen. jeg havde selv forestillet mig at hvid radiator maling ville værre et fornuftigt valg. da det kan holde til høje temperaturer og kan males på med en pensel og stadig se fornuftigt ud (tror ikke det vil ende med at blive et godt resultat hvis jeg skal have hvid spraymaling igang i mit sorte motor rum...

Næste punk jeg ikke helt kan finde ud af er hvilket produkt og hvad fremgangsmåde der er bedst til at fjerne indtørret/brændt olie/skidt... Jeg har prøvet med motor rens og en klud uden noget synligt resultat. men har efterfølgende læst herinde at motor rens + børste kan frembringe resultater, Nogen med erfaring indenfor dette?

Og den sidste ting jeg er lidt i tvivl om er hvordan jeg får farvet slangerne sorte igen. Jeg har læst mig frem til at eks. et dyp i bremse olie ville værre et godt trick. men eftersom jeg tøffer dagligt rundt i vognen her i sommerperioden vil det nok ikke værre en fremgangsmåde jeg kan bruge da det kræver afmontering af slangerne for at kunne gøres... WD40 tører ud for hurtigt.. Har læst at sko pudsemiddel skulle kunne gøre tricket, nogen med erfaring?

Jeg har allerede prøvet en "billig" skopudser med væskepåføre og "polerings" svamp i en "dåse" men jeg var ikke helt tilfreds med resultatet da jeg fik løbere (prøvet på slangen fra luft filter ind til indsugning. se billede)

Jeg har lagt et billede af motor rummet i sin nuværende tilstand op i mit foto album "Sommerbil" så i kan se lidt om hvad det drejer sig om 8)

Alt input er velkomment !!

På forhånd tak for gode råd !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opfriskning af motor rum !
  • #1   29. jul 2013 Så kom der endelig et billed op

  • #3   29. jul 2013 *P.d

    Jeg har lige googlet Vibe motorlak og jeg kan ikke rigtigt finde info om produktet..
    hvad er påføringsmetoden og hvilke dele kan det bruges på?

    Dampsrens til at fjerne olie og skidt lyder som en meget fornuftig metode !


Kommentér på:
Opfriskning af motor rum !

Annonce