{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.009 visninger | Oprettet:

Problem med gnist efter 1jz montering i mk3? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. Har et mindre problem her efter at have skiftet den gamle 7m ud med 1jz. Købte en motor komplet ved motorimport med ledningsnet, og købte en ecu på ebay, efter at det hele var monteret og sat sammen kom der hverken gnist og man kunne heller ikke høre dyserne åbne. Fik så af vide at det var ecuen der var defekt så købte en megasquirt og fik den sat sammen, og stadig det samme. Fik så af vide at en ms ikke kan køre sammen med det org 1jz tændingsmodul, så købte 2 nye ved qualitec som skulle kunne fungere sammen med ms, og stadig det samme. senere fandt vi så ud af at krumtapsføleren ikke kunne måle ordentlig på triggeren så der blev købt en ny ved toyota men der sker stadig ikke noget.
Er der nogen herinde som har en idé om hvad der går galt her? Den bil hænger mig snart langt ud af halsen med alt det bøvl smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem med gnist efter 1jz montering i mk3?
  • #1   7. okt 2013 Har du rpm signal når du turner motoren ?

  • #2   7. okt 2013 har du tjekke on styreboxen får strøm? er stelforbndelserne ok? har du tjekke dine styreboxe relæer???

  • #3   7. okt 2013 Nu er der jo monteret MS, så mon ikke han også har haft pc koblet til styring

  • #4   7. okt 2013 den fik intet rpm signal før jeg skiftede føleren, har ikke haft mulighed for at sætte pc til endnu, men umiddelbart vil jeg tro at det er det samme.
    men den kunne tilgengæld få rpm signal før hvis jeg kørte en tynd skruetrækker forbi


  • #5   7. okt 2013 det skriver han jo ikke noget om, kun det er monteret smiley en dårlig stel kan jo lave en del ravascher over hele linjen jo.. har du målt dine ledninger ud fra styrebox til krumtapsensor - tændspoler for gennemgang/forbindelse?

  • #6   7. okt 2013 ja og der er fin forbindelse

  • #7   7. okt 2013 så ville jeg begynde at tjekke stelforbindelser for korrektioner.. tjekke stelforbindelser på indsugning er rene og ordentlig spændt, for er der ikke ordentlig forbindelse der får styreboxen - tændingsmodul osv ikke ordentlig stel., tjekke stelforbindelsen fra motor til batteriet osv..

    der efter ville jeg tjekke forbindelse til tændingsmodulet - tændspoler osv, vis alt der virker til at være efter bogen, ville jeg begynde at måle ledningerne ud for at udlukke ledningsnet problemer..


  • #8   7. okt 2013 er du 100 på det er den rigtige software til 6 cyl. i ms.

  • #9   8. okt 2013 tror også der lige skal en computer på og se hvad den siger i ms...
    Man kan sagtens køre med org tændingsmodul, har jeg haft på min tidligere 1jz.
    Og du kan også køre wasted-spark og køre direkte på tændspolerne.


  • #10   9. okt 2013 Da den originale box sad på, udlæste du så fejlkoder fra den ??

    Har du ødelagt ledningsnettet, da du satte MS på ?? eller er der lavet et adaptorstik?

    Jeg kan med 95% sikkerhed reparere din original box.

    Som Erik siger, så kan du sagtens køre med ALLE de originale sensore actuatore mm. med en MS. (Hvilken type box er det, og hvilke modifikationer er der i den?)

    Hvis du ikke ønsker mere end hvad de originale turboer kan levere, så vil jeg råde dig til at droppe MS og bruge den originale box. Den er virkelig godt programmeret fra Toyota.

    Har du forlænget ledningsnettet? altså klippet alle ledninger over og forlænget dem knap 1m ? Isåfald er de så loddet eller crimpet? og ligger ledningerne løst hvor de er samlet eller har du tape eller andet rundt om hele ledningsnettet?

    Må sige det er imponerende hvis du har fundet en død krumtaps føler på din 1JZ det sker MEGET sjældent.

    Du skrive du kunne få RPM, da du brugte en skruetrækker.. Dette kan sagtens være fordi dit VR kredsløb på MS ikke er instillet rigtigt.


  • #11   13. okt 2013 Jeg har da et par org. ECU liggende hvis du vil låne én og prøve med den.

Kommentér på:
Problem med gnist efter 1jz montering i mk3?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce