Problem med gnist efter 1jz montering i mk3? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen. Har et mindre problem her efter at have skiftet den gamle 7m ud med 1jz. Købte en motor komplet ved motorimport med ledningsnet, og købte en ecu på ebay, efter at det hele var monteret og sat sammen kom der hverken gnist og man kunne heller ikke høre dyserne åbne. Fik så af vide at det var ecuen der var defekt så købte en megasquirt og fik den sat sammen, og stadig det samme. Fik så af vide at en ms ikke kan køre sammen med det org 1jz tændingsmodul, så købte 2 nye ved qualitec som skulle kunne fungere sammen med ms, og stadig det samme. senere fandt vi så ud af at krumtapsføleren ikke kunne måle ordentlig på triggeren så der blev købt en ny ved toyota men der sker stadig ikke noget.
Er der nogen herinde som har en idé om hvad der går galt her? Den bil hænger mig snart langt ud af halsen med alt det bøvl
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 68 Biler: 4 Emner: 147 Svar: 1.863
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
nov 2007
Følger: 31 Følgere: 28 Biler: 1 Emner: 85 Svar: 132
men den kunne tilgengæld få rpm signal før hvis jeg kørte en tynd skruetrækker forbi
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 68 Biler: 4 Emner: 147 Svar: 1.863
nov 2007
Følger: 31 Følgere: 28 Biler: 1 Emner: 85 Svar: 132
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 68 Biler: 4 Emner: 147 Svar: 1.863
der efter ville jeg tjekke forbindelse til tændingsmodulet - tændspoler osv, vis alt der virker til at være efter bogen, ville jeg begynde at måle ledningerne ud for at udlukke ledningsnet problemer..
dec 2007
Følger: 10 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 27
okt 2004
Følger: 42 Følgere: 43 Biler: 1 Emner: 57 Svar: 301
Man kan sagtens køre med org tændingsmodul, har jeg haft på min tidligere 1jz.
Og du kan også køre wasted-spark og køre direkte på tændspolerne.
jan 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 123
Har du ødelagt ledningsnettet, da du satte MS på ?? eller er der lavet et adaptorstik?
Jeg kan med 95% sikkerhed reparere din original box.
Som Erik siger, så kan du sagtens køre med ALLE de originale sensore actuatore mm. med en MS. (Hvilken type box er det, og hvilke modifikationer er der i den?)
Hvis du ikke ønsker mere end hvad de originale turboer kan levere, så vil jeg råde dig til at droppe MS og bruge den originale box. Den er virkelig godt programmeret fra Toyota.
Har du forlænget ledningsnettet? altså klippet alle ledninger over og forlænget dem knap 1m ? Isåfald er de så loddet eller crimpet? og ligger ledningerne løst hvor de er samlet eller har du tape eller andet rundt om hele ledningsnettet?
Må sige det er imponerende hvis du har fundet en død krumtaps føler på din 1JZ det sker MEGET sjældent.
Du skrive du kunne få RPM, da du brugte en skruetrækker.. Dette kan sagtens være fordi dit VR kredsløb på MS ikke er instillet rigtigt.
aug 2004
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 192
Problem med gnist efter 1jz montering i mk3?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside