{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.304 visninger | Oprettet:

4hjuls udmåling (Camber justering) {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg lige købt nye justerbare nedre bærearme til bagpå (fordi jeg bukkede en af de gamle smiley )

Plus at jeg har Tein Camber justerbar gevindundervogn foran.

Men Foran kan man jo ud over med undervognen som justerer camber oppe i tårnet, Også justere sin camber nede ved klumpen ved at løsne de to bolte og rykke hvordan fjederbenet sidder på.


Min tvivl ender så ud i, hvordan sætter jeg det bedst op så det står lige i begge sidder??? Skal jeg starte med én vinkel ét sted og så bare justere ind indtil man tror der sker noget?


Og er der nogen af jer der har gode erfaringer med nogle gode vinkler (som går ud over forskrifterne) som giver gode køreegenskaber? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  4hjuls udmåling (Camber justering)
  • #1   10. okt 2013 Skal lige siges den bliver 4hjulsudmålt hos en af mine venner som gør det meget. Vil bare gerne selv have styr på det og hjælpe til, så jeg får mest ud af min undervogn og styrevinklerne så den ligger perfekt på vejen!

  • #2   10. okt 2013 du skal altid styre forhjulene ind efter baghjulene


  • #3   10. okt 2013 jaja. Men nu tænker jeg mere på de flere camber justerings muligheder, For jeg kan jo ikke stille én uden at påvirke de andre.

  • #4   11. okt 2013 B-A...
    Hvad mener du med at man skal stille forhjul ind efter baghjul..?

    Jeg har stillet min ind efter snor.
    Foran satte jeg den til 0" i tårnet og så spændt nede ved klumpen så fælgen står lodret målt med et vaterpas.


  • #5   12. okt 2013 Men et hjul skal jo ikke stå fuldkommen lodret smiley

    Men kan godt se ideen i at sætte tårnet i "0" og så indstille klumpen først. Og så stille tårnet bagefter igen hvis man vil have negativ camber.


  • #6   12. okt 2013 Yep..
    Først sætter jeg snor op på begge sidder af bilen og måler ind til hjul nav eller hvad det nu hedder..
    Husk at der kan være forskeld på breden for og bag.
    Så kan du på nettet finde nogle tal for hvor mange mm man skal give en ex. 17" tommers fælg for at den står 1 grad tå.
    Det kan gøres rimelig precist.
    Husk at stille rettet lige (-;
    Det kan være en fordel at køre dæk op på nogle tynde skiver med lidt sand i mellem for så står dækket ikke og vrider men indtager hurtigt en naturlig stilling.
    Hvis man har en rigtig racer bil kan man lave nogle stænger som kan monteres fast på bilen så kan man have snore i nav højde og kan lynhurtig indstille bilen.. Det er race...

    Det tager lidt tid de første gange, men fedt at du lige hurtigt kan afprøve at køre med 3" tå og 3" i camper.. Tæske nogle sving og så stille det hele tilbage igen...


  • #7   12. okt 2013 Og jeg siger det igen...
    Til dem med gevind... Prøv at køre bilen op på corner vægte..
    I vil blive overrasket hvor meget vægt forskeld bilen kan stå med på de forskellige hjul..
    Også hvis du tros spær føler at røven slår når du slipper koblingen...
    Hvis det ene bagdæk har mere vægt end det andet trækker den ikke lige...
    Lige lakridser er alså noget sejer end sådan nogle skæve nogen...


  • #8   12. okt 2013 Altså bilen bliver stilt med rigtig 4hjuls udmåling udstyr. Noget fancy hightech skidt smiley

    Det var bare hvis vi ikke vidste hvilke vinkler vi skulle stille først, så kunne man jo blive ved i uendeligheder uden at ramme rigtigt på alle.


  • #9   16. okt 2013 God aften

    det B-A mener er at man stiller forhjullene efter man har stillet baghjulene da et moderne spore apparat automatisk kompencerer for en evt. skæv / forkert baghjuls stilling så bilen kommer til at køre lige ud. Er enig med 1342 at man kan spore en racerbil med en snor men der er stor forskel om bilen skal bruges til at køre stærkt på motorvejen eller blot skal køre trackday. en bil der er sporet med et moderne apparat og af kyndig person vil være mere stabil på vejen samt rette bedre op.

    Håber dette er en hjælp.


Kommentér på:
4hjuls udmåling (Camber justering)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce