{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.086 visninger | Oprettet:

Palle B
Palle B
Tilmeldt:
29. mar 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Hvad skal camber vinklen være? {{forumTopicSubject}}

Jeg her en Mercedes SL500 model R230. De forreste dæk er slidte på indersiden. Derfor tror jeg at min camber vinkel er forkert.

For et år siden fik jeg lavet en 4hjuls udmåling. Camber vinklerne står således:
venstre forhjul -2,14 gr.
højre forhjul -2,29 gr.
venstre baghjul -2,30 gr.
højre baghjul -2,25 gr.

Jeg har desværre ingen ide om dette er rigtigt, men da dækkene er slidt indvendigt, lyder det mærkeligt at den skal have negativ camber vinkler.

Hvordan finder man ud af hvad camber vinklen skal være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal camber vinklen være?
  • #1   1. apr 2014 Mercedes SL [230] [2001 - 2012] - SL 500 113.963 - 230 - 2001 - 2012

    Undervogn
    Styretøjsudmåling
    Belastning
    Belastning Vognhøjde måles med hældningsmåler (Inclinometer)
    Vognhøjde for ÷ 7,7° ± 1,5°
    Vognhøjde bag ÷ 2,2° ± 1°
    Toe-in
    Toe-in, ° 0° 20' ± 0° 10'
    Hjulene spredes med en afstandsholder før udmåling, for at fjerne slør i de elastiske ophæng.
    Camber
    Camber° Se tabel Klik for mere info
    Camber, størst forskel mellem h. og v. side 0° 20'
    Caster
    Caster° Se tabel Klik for mere info
    Caster, størst forskel mellem h. og v. side 0° 30' ± 00'
    Toe out on turns
    Toe-out on turns, indvendig hjul° 20° 00'
    Toe-out on turns, udvendig hjul° 18° 55' ± 30'
    Baghjul: camber
    Baghjul: camber° Se tabel Klik for mere info
    Baghjul: camber, størst forskel mellem h. og v. side 0° 30'
    Baghjul: toe-in
    Baghjul: toe-in° 0° 12' ± 15' Klik for mere info
    Baghjul: toe-in, størst forskel mellem h. og v. side 0° 30'


  • #2   1. apr 2014 Camberen udregnes via den vognhøjde som er nævnt øverst.
    Det kan jo også være den toe den er galt med, normalt for biler med meget negativ camber, justerer man toe til at spidse mere en den skal for udligne slid på indersiden.


  • Palle B
    Palle B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #3   1. apr 2014 Hej Zeeberg,

    Det forstår jeg ikke helt. Hvordan kan jeg se om mine camber vinkler er i orden.
    Hvordan regner jeg det ud på baggrund af højden?

    Toe står til følgende værdier:
    venstre forhjul 0,04 gr.
    højre forhjul 0,04 gr.
    venstre baghjul 0,08 gr.
    højre baghjul 0,09 gr.

    Siger det dig noget om justeringen af toe er ok?


Kommentér på:
Hvad skal camber vinklen være?

Annonce