{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.705 visninger | Oprettet:

Ceed "hakker" ved konstant fart {{forumTopicSubject}}

Hej Kia forum

Jeg synes at have konstateret at min Ceed er begyndt at hakke lidt ved konstant fart. Det er mest ved 80-90 km/t men kan også i mindre grad opleves ved 60-70 og lidt ved motorvejshastighed.

Bilen er 33 måneder og har kun kørt 35000 og der er tale om en 1.6 benzin. Tænker selv (uden at have nogen mekanisk forstand) at den enten trænger til noget Redex dyserens, noget med speederkablet eller bare en god lang frisk tur på motorvejen ? Selvom den lige har fået kørt 600 km i løbet af en weekend på motorvej synes jeg nu stadig der er lidt. Meget af dens kørsel foregår desværre mest i byen så der kan gå langt i mellem den lige bliver luftet....

Der er ikke umiddelbart noget med tomgang en.

Kan nogen give et hint eller andet guldkorn?

Mvh Jesper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ceed "hakker" ved konstant fart
  • #1   20. okt 2013 Kan ikke huske om der ligger en opdatering til styreboksen på dem.
    Men jeg kan lige se om jeg kan huske det, så kan jeg lige tjekke op på det imorgen på jobbet. smiley


  • #2   20. okt 2013 Chek at den ikke er utæt i udstødningen mellem topstykke og Katalysator.

    Den mindste utæthed kan forvirre lamdasonden.


  • #3   20. okt 2013 Han skulle da helst ikke selv rode med den, eftersom der er masser af garanti tilbage. smiley

  • #4   20. okt 2013 Tænker måske heller ikke at udstødningen efter så kort tid er utæt - havde trodsalt en Picanto i 4 år uden der var problemer overhovedet - heller ikke udstødningen smiley Den var trods alt dobbelt så gammel som denne her smiley

  • #5   20. okt 2013 Måske, men dem jeg har set det på har kørt under 10000km. Så det må du selv om.

  • #6   20. okt 2013 Har heller ikke nævnt noget om jeg ville udelukke din tanke. I min umekaniske-viden-verden lyder det bare lidt for usandsynligt at den kunne være utæt allerede nu... smiley Men nu må vi se an

  • #7   21. okt 2013 Nå men så lad være med at lave modangreb med at den ihvertefald ikke kan fejle NOGET som helst da den jo ikke er gammel og en Picanto heller ikke fejler noget efter 4 år. (overdrivelse fremmer forståelsen)

    Du spørger og jeg svare ud fra hvad jeg har set. Det jo ikke for at røret er gennemtæret. Der er samlinger der kan blive utæt.
    Men det var et forslag ud fra noget jeg har erfaret på et autoriseret værksted.

    Men som Morten skriver, så der jo stadig garanti på den, så hvorfor bruge tid på det når værkstedet bør kunne klare det.


  • #8   21. okt 2013 Det var i øvrigt pakningen mellem manifold og forrør jeg har set blive utæt.

  • #9   22. okt 2013 Jeg har ikke lavet i modangreb på dig - jeg syntes bare det lød mærkeligt i mon verden at pakningen sq være færdig allerede ! Men den diskussion ska vi ikke tage - det får værkstedet lov at kigge på.

    Mht min Picanto - er ked af hvis du har købt en bil som ikke kan køre mere end 4 år uden et ikke-regelmæssigt service! Så prøv en Picanto!!! Jeg lyver/overdriver ikke med sårn noget ! Er sq stolt og tilfreds over at køre Kia !
    Den kører forsat i familien efter jeg solgte den og har forsat ikke sagt et ord forkert udover alm Kia Service!!


  • #10   23. okt 2013 Jeg kender til mange KIA modeller der bare kører og kører uden problemer. Picantoen er nok den mest fejlfrie. Men har så også set fejl tidligt på alle modellerne.

    Problemet på de cee'd jeg havde inde, var at den havde skudt udstødning ud mellem pakning og flange pga dårlig tolerance. Det blev afhjulpet med en tykkere pakning der bedre kunne forme sig efter de to anlægsflader. og vupti var motor fejlen væk.
    Men det er lang tid siden så kan ikke rigtigt huske motor fejl koden. Men mener det stod noget med "engine stall" og kom mest lige efter påløb og når den var begyndt at være driftvarm.


  • jacob S
    jacob S Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #11   27. jan 2017 Hej Jesper

    Har en ceed 1.6 benzin 2008 der viser samme symptomer.
    Fandt du en endelig løsning på problemet i sin tid?

    Mvh Jacob


Kommentér på:
Ceed "hakker" ved konstant fart

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce