{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.522 visninger | Oprettet:

Bil går ujævn - hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej.

Har haft et par indlæg oppe herinde om at min motor går dårlig.

Problemet er at den går meget ujævn i perioder og mest omkring de 2000 omdr/min ved 6o km/t i tredje gear.

Værkstedet havde tester på og fandt ud af at partikelfilteret havde et tal på 15 hvor det helst skulle ligge på 4.
De forsøgte (et eller andet) som ikke hjalp. Tallet kom ned på 8 men bilen hakker stadig.
De fortalte at jeg så skulle have renset partikkelfilteret for at få bilen til at køre ordenligt igen.
Jeg har så idag fået renset det (dog ikke hos dem), men hos HYDRIVE som jeg havde hørt godt om.
Desværre har det ikke hjulpet, bilen hakker endnu. Om tallet er kommet længere ned ved jeg ikke da HYDRIVE værkstedet ikke havde mulighed for at måle dette.

Hvad gør jeg nu?

Har i en ide om hvad der så kan være galt?

Bilen er en Kia ceed 1,6 diesel 83.000 km.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil går ujævn - hjælp
  • #1   27. sep 2017 Jeg synes at det er mærkeligt at hydrive ikke kunne udskrive resultatet? Da jeg fik renset min fik jeg først udskrevet det aktuelle tal og derefter resultatet af rensningen, hvordan skal man ellers vide om det har virket og om det feks kan synes?
    Hvor fik du det gjort?


  • #2   27. sep 2017 I Rødekro.
    Man aner jo ikke om det har hjulpet eller ikke hvis ikke man ser en udskrift med før og efter resultater.

    Men kan det virkelig passe at jeg så må bide i det sure æble og betale Kia for en rens med en anden metode. Dette er ret træls men nok den vej det går.
    Så må jeg bare håbe det hjælper for ellers er det jo flere penge ud af vinduet.


  • #3   27. sep 2017 Nej netop, det er da latterligt at du ikke får en før og efter udskrift, det fik jeg.
    Jeg ville nok tage forbi KIA, de kender bilen og kan sikkert hurtigt finde fejlen da du nok ikke er den første med problemet.


  • #4   27. sep 2017 Hos Kia fik jeg at vide at de ville rense partikelfilteret ved at demontere det og bruge kogende vand. Pris 1000 kr.

    Grunden til jeg valgte HYDRIVE var at de efter sigende skulle være de førende på markedet og her ville hele motoren være renset incl. EGR ventil og videre. Pris 900 kr.


  • #5   27. sep 2017 Ja hvad skal jeg sige, det var dyrt at spare den hund... smiley
    Om hydrive virker eller ej så får man en udskrift og jeg fik også en form for certifikat på det, så dem du har været ved gør ikke deres arbejde som det var tiltænkt.
    I nogen tilfælde kan hydrive ikke rense hverken filter eller egr fordi det er alt for stoppet eller defekt, og melder den feks fejl på egr og man så regner med at en rens kan gøre det, kan det jo også være en defekt egr og ikke "kun" en egr der er stoppet, så der er altid en risiko ved at vælge en rens på den måde frem for et fysisk stykke arbejde.


  • #6   27. sep 2017 Jeg fik et certifikat/diplom men intet andet.

    Fik ellers oplyst at HYDRIVE nemt kunne rense filteret i bund, men det viste sig så anderledes.

    Hvor fik du dit udført?


  • #7   27. sep 2017 Mærkeligt... Jeg fik det lavet i Horsens.
    Nu har jeg renset en del EGR ventiler og de kan være så stoppede at det UMULIGT kan opløses med en rens på den måde, (MIN PÅSTAND) det er helt sikkert, så det er som sagt en chance at tage at få den renset sådan, og jeg tror det også gælder for filteret.


  • #8   27. sep 2017 Hvis en EGR ventil er stoppet eller defekt melder bilen så ikke fejl. For det gør min ikke hverken i bilen eller på maskinen Kia satte på. Så regner ikke med det er EGR'en der fejler.
    Men vil prøve at kontakte KIA i morgen.
    Men altid rart med lidt meninger og input herinde fra smiley


  • #9   27. sep 2017 Jo det burde den gøre men jeg har set egr der først meldte fejl da den var så stoppet at der stort set intet kunne komme igennem og så er min påstand at det umuligt kan renses med en "udvendig" rens, hverken hydrive eller noget andet.. Men det skal jeg ikke gøre mig alt for klog på, jeg er til gamle biler, de virker altid og skulle der gå noget galt så kan de laves med en pind og lidt gaffa smiley

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #10   27. sep 2017 Tyder på din EGR-ventil. Min driller også og kører også lidt ujævnt ved konstant fart omkring 50-60 km/t. Min melder ingen fejl, men min mekaniker er sikker på, at det er den der driller. smiley

    - Har også lige fået nyt partikelfilter på, det har ikke hjulpet på min.


  • #11   27. sep 2017 #10. Hvilken bil taler vi om?

    Er der nogen der ved hvor lang tid det fysisk tager at pille EGR ventilen ud og tjekke den og montere den igen.
    Værkstedet er ikke meget for det, da de sider at de vil få en fejl på deres instrument hvis den er defekt.

    Jeg vil gerne betale de 1000 kr det koster at få renset filteret, men hvad nu hvis det er der fejlen ikke ligger.


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #12   27. sep 2017 Sorry, det er en Peugeot 407 1,6 hdi. smiley



  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #13   27. sep 2017 Har endnu ikke set et produkt der kan rense EGR og indsugning bare ved hjaelp af et eller andet produkt der bliver sendt ind igennem indsugningen.
    Og gudskelov for det for de kemikalier der er staerkt nok til at oploese det "guf" der med tiden hober sig op i EGR og indsugning vil nok ikke vaere godt at faa ind i forbraendingskammeret."Guffet" i sig selv vil nok heller ikke goere noget godt inde i motoren.
    Da vi rensede EGR og indsugning paa min soens Golf mk4 TDI skilte vi den ad og skrabede store klumper ud med en skruetraekker og satte derefter inds manifolden i bloed i ovnrens (det er noget hidsigt stads) i 20 minutter hvorefter den fik den store tur med en damprenser.Den blev nok 95% ren.
    Saa et produkt der kan goere det samme bare ved at blive sproejtet ind i indsugningen ? Tror ikke paa det.
    Var jeg dig ville jeg faa den skildt ad,saa kan i ogsaa se om EGR virker som den skal og om de 900kr er givet godt ud.


  • #14   1. okt 2017 Er der lige en mekaniker der kan fortælle mig om det er nok at pille filteret af og give det en tur med hedvandsrenser, som Kia vil gøre mod betaling.

    Jeg har hørt fra flere at det ikke vil hjælpe og at der kun findes en rigtig måde at rense et filter på, nemlig i en ovn.



Kommentér på:
Bil går ujævn - hjælp

Annonce