{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny nøgle?
  • #1   29. nov 2013 Du mener din lås er slidt, og ikke din nøgle.. Hvis nøglen var slidt, ville den jo ikke du nogle af de steder?

  • #2   29. nov 2013 Det også det jeg tænkte, men min mekanikker siger grunden til den virker perfekt i modsatte side er fordi den bliver brugt meget mere, så kan bedre tage i mod en slidt nøgle..

  • #3   29. nov 2013 Øhh.. Det giver ingen mening det du siger? smiley

    Du er nødt til at forklare det lidt mere tydeligt?


  • #4   30. nov 2013 Du kunne jo ringe til Mercedes-Benz og spørge hvad det koster smiley

  • #5   30. nov 2013 Jeg mener også det er min lås den er gal med da jeg kun kan åbne bilen i førersiden men ikke lukke. I passager siden virker nøglen/låsen perfekt og kan låse og åbne. Min mekanikker siger det er min nøgle der er slidt. Grunden til den kan åbne/lukke i passager siden er fordi den lås ikke er blevet brugt særlig meget så derfor burde den nemmere kunne hive fat i nøgletakkerne selv hvis nøglen er slidt..

  • #6   30. nov 2013 jeg har haft samme problem, dog med tændingslåsen! men troede at førerdørslåsen ligeledes var slidt! men en flink mand anbefalede mig når jeg havde skiftet tændingslåsen ud sammen med ny original nøgle til ca. 700 kr. ved Ejner Hessel. Hvilket må siges at være billigt! i forhold til andre Mærker! da jeg havde skiftet tændingslåsen ud prøvede jeg den nye originale nøgle i førerdørslåsen... vupti den virkede! det var nøglens tænder der var slidte.. hvilket man faktisk også tydeligt ´kan se bagefter.
    Skiftede tændingslåsen ud da jeg ikke turde tag chancen mere hvis den skulle sætte sig pludselig.... så er det gange 5 i pris!
    Husk aldrig at smøre tændingslåsen men kun nøglen dertil! samt WD40 er fortrindelig til dørlåsene pga. at der er silicone i!
    Så undgår man dårlige låse ifølge professionelle låsesmede.

    Vh

    Christian
    Aalborg


  • #7   30. nov 2013 Har givet alle låse låseolie - men må vel ringe til mercedes mandag, og få en ny nøgle.. smiley

  • #8   30. nov 2013 Jeg er fået at vide af min nøglesmed at man ALDRIG må bruge WD40 til at smøre låse med.. Der er opløsningsmidler i, hvilket korridere med messing, hvilket mange låse splitter er lavet af, ligesom de er på ældre mercedeser, så det vil jeg kraftigt fraråde! Ren silikonespray eller desideret låse olie er vejen frem..

  • #9   1. dec 2013 Du kan nemt Bestille en ny nøgle, og afhængig af hvor slidt den er, kan du også få lavet en hos en nøglebar, men hvis du ikke gider betale, kan du bytte om på låsene i højre og venstre side

  • #10   1. dec 2013 Skal ikke springe over hvor gæret er lavest smiley min baby skal have det bedste.

  • #12   2. dec 2013 Hos Mercedes koster det, men de ændre tit på deres priser prøv at ring ind til dem.

    Så vidt jeg husker..
    Hvis den er uden fj. centrallås omkring 300-500 kr. (på ældre modeller)
    Modeler med centrallås (+/- fjernbetjening) koster omkring 2000 kr.


  • #13   2. dec 2013 Jeg heldig min er uden fjernbetjening så smiley - Skal man have reg. attesten med? Har jeg hørt noget om.

  • #14   5. dec 2013 Fik lavet ny nøgle til døren hos DANI-AUTONØGLER - Den virker som smurt nu smiley tak for hjælpen.

  • #16   16. dec 2013 Men nu virker den ikke igen, så tror det selve låsen smiley så den bliver skiftet..- øV!

Kommentér på:
Ny nøgle?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce