{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.580 visninger | Oprettet:

Blå røg fra udstødning {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen. Motoren er en b23AT.

Jeg har et spørgsmål, Hvordan kan det være at den lille plastikventil som sidder på udluftningen på ventildækslet med tilhørende vacum slange, den skal sidde der for at bilen ikke begynder at ryge blåt, altså olie røg.

Jeg har afmonteret det originale luftfilter og eftermonteret et KN filter, da der var begyndet at dryppe olie ud af det originale filter. Da ånderøret normalt går over i luftfilteret, har jeg sat det ned i en gammel kondi flaske og boret nogle huller i toppen af flasken.
Efter jeg gjorde det afmonterede jeg den lille plastikventil som sidder på topdækslet, og kørte ånderøret direkte ned i flasken efter jeg gjorde det begyndte bilen at ryge meget, lige efter hård acceleration eller fx. lige imellem gearskiftene, den kunne også finde på at begynde at stå og ryge voldsomt blåt bare ved tomgangs kørsel. Efter jeg monterede plastikventilen igen, gjorde den det ikke.

Så hvad er forklaringen, hvorfor skal den være monteret??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blå røg fra udstødning
  • #1   21. feb 2014 stoppet krumtaps udluftning...

• #2   22. feb 2014 Der er slet ikke nogen krumtapsudluftning på. Det er B23 motor, der er åben bart kun den der sidder i topdækslet smiley

• #4   24. feb 2014 Jeg skulle ikke mene at min motor er så slidt, der er ihvertfald ganske fint olietryk på. når olien er 80 grader varm, er olietrykket 3 bar ved 2000 omdr og ca 1,5 bar ved 900 omdr. tomgang. så den er rimelig sund.

Jeg har lige kigget, jeg er dog ikke blevet klogere på hvorfor den gør det/ ikke gør det hvis den plastik ventil med tilhørende vacum slange er monteret.
    Den må jo have et formål efter som at den stopper med at ryge når jeg montere den, afmontere jeg den, er det, at den begynder at ryge både i tomgang når den er varm og ved hård belastning imellem gearskiftene.

• #6   25. feb 2014 Den er grå. min turbo er ikke slidt nej, der er hverken sløv den ene eller den anden vej.

Du kan se den ventil her. det er den grå, det her billede er dog fra før jeg lavede det om.

Jeg tænker bare at det ikke burde være hverken turbo eller motor, når den stopper med at ryge når jeg sætter ventilen på igen. selvom jeg syntes det er lidt mærkeligt, ånderøret burde jo kunne køre idet fri. uden at den begynder at ryge blåt

http://www.bilgalleri.dk/galleri/299468-volvo_240_turbo_at

• #8   25. feb 2014 Der er en form for tynd gummiventil i, med to gummiflabber i der kan åbne

Kommentér på:
Blå røg fra udstødning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce