{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.625 visninger | Oprettet:

Blå røg Diesel {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Står med et lille problem. Min golf 3 1,9 GTD fra 1993 er begyndt at afgive blå røg i tomgang og motoren hopper meget. Hvis jeg trækker sjokkeren ud holder den op.

Har hørt det kan være mange årsager. Motoren har gået 94.000 ca.

Har i nogle bud på hvad det kan være? Frygter lidt jeg gøre mere skade i at kører i den hvis det forsætter, har aldrig oplevet det før på en Diesel.

På forhånd mange tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blå røg Diesel
  • Andreas O
    Andreas O Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 7
    #1   1. maj 2017 Den skal nok bare sode af.

  • #2   1. maj 2017 Har du nogen ide til hvordan jeg gør det? Skal jeg bare kører til eller skal jeg bare lad den stå i tomgang indtil den stopper?

  • Andreas O
    Andreas O Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 7
    #3   1. maj 2017 Vi plejer at sætte den i frigear/neutral så bare give den max omdrejninger.

  • #4   1. maj 2017 Og det gør jeg bare i noget tid ?

  • Andreas O
    Andreas O Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 7
    #5   1. maj 2017 Bare et kort øjeblik, synes du skulle give det et skud, og se hvad der sker smiley
    Det er ikke skadeligt for motoren.


  • #6   1. maj 2017 Er det ikke noget af det første man lære, når man tag koret - hvad de forskellige røg signaler betyder? smiley

  • #7   1. maj 2017 Må lige påpege at det ikke alle herinde der ved hvad det vil sige, det derfor jeg skriver da jeg ved andre herinde muligvis kan give et fif eller 2 til hvad årsagen kan være. Den havde kørt 60.000 da jeg købt den og fra 60 til 94 har der intet problem været overhoved indtil nu hvor den gør det med blå røg.

  • #8   1. maj 2017 Lyder som defekte dyser. Blå røg indikere uforbrændt olie eller diesel. Og når du siger den hakker er jeg 99% sikker på at det er dyse/brændstof pumpe relateret.

  • #9   1. maj 2017 Jeg har været ude for det samme med en Audi 100 2.0 td fra 1989. Det var en dyse der dryppede/ikke lukkede helt. Der var mekanikerens råd at give den en halv liter 2 taktsolie til en tankfuld diesel. Det hjalp på min Audi, men om det tilrådes til din må andre her byde ind med.
    Mvh. Gert


  • #10   1. maj 2017 ville faktisk tilråde det samme som #9 siger har selv haft held med at få smurt dyseren på de gamle vw dieselmotore ved at hælde en gang 2 taks olie på den plejer at givet den en halv til en liter til en tank diesel med Ca 45 liter i på mine gamle golf2er td og det hjalp næsten altid vis de haltet lidt og hang lidt i en dyse

  • #11   1. maj 2017 Min ene dyse sveder lidt og har jeg haft problemer med, så i har sgu nok fat i noget af det rigtige med det. Men nu hvor jeg tænker over det, kan det ikke betale sig at købe nye og hvis man kan hvor kan man få dem? Aner jo ikke hvornår de er skiftet.

  • #12   2. maj 2017 tjek lige at det ikke bare er returslangen/røret fra dysserne der er lidt utætte de har med at blive det når de bliver gamle og så vil det se ud som om at en dyse er utæt selv om den ikke er det men prøv da det 2 taks olie først og se om det ikke hjælper

  • #13   4. jan 2019 hjalp det?
    smiley


Kommentér på:
Blå røg Diesel

Annonce