1.088 visninger
|
Oprettet:
Crx dele passer sammen ? {{forumTopicSubject}}
Hvor mange dele passer sammen af både originale samt tunings dele som manifold - stempler - pakninnger - lejre - filter osv
Altså på en ZC1 og D16Z5
Syns ikke jeg kan finde så meget til en ZC1
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 73
DOHC ZC
Non-VTEC
Found in (JDM)
1984–1987 Honda Ballade CRX AS
1984–1987 Honda Civic AT
1985–1987 Honda Integra AV/DA1 (Lower trim packages equipped with Single Carburetor)
1986–1991 Honda CRX EF7
1992–1995 Honda Civic EH1
Displacement : 1,590 cc
Bore and Stroke : 75 mm X 90 mm
1984–1987 Compression : 9.3:1 1988–1989 Compression : 9.5: 1
Single Carburetor : 100 PS (73.5 kW) at 6,800 rpm; Torque : 92 lb·ft (12.8 kg/m, 126 Nm) at 5,500 rpm
1984–1987 Power : 115 PS (85 kW) at 6,250 rpm; Torque : 99 lb·ft (13.7 kg/m, 134 Nm) at 5,500 rpm
1988–1989 Power : 120 PS (88 kW) at 6,500 rpm; Torque : 103 lb·ft (14.0 kg/m, 137 Nm) at 5,500 rpm
1988–1991 Power : 130 PS (96 kW) at 6,800 rpm; Torque : 106 lb·ft (14.7 kg/m, 144 Nm) at 5,700 rpm
Valvetrain : DOHC
Piston Code 1986-'87 : PG6
Piston Code 1988-'89 : PM7
Fuel Control : OBD-0 MPFI
Euro Mk1 ('85-'87) 1.6 CRX's are fitted with an engine designated "ZC1" which is a higher spec 125 PS (92 kW) version of the D16A1. These were later replaced by the D16A8 or B16A, depending on the specs.
1st Gen ZC Identified by: External coil, small distributor, dual butterfly TB, cam cover bolts on top, brown/gold cam cover. Large cam pulleys. +3cc PG6B pistons, non-pent roof combustion chamber. As a ZC it appeared in JDM AV Integra Si and JDM E-AT Civic/CR-X Si. Commonly produced at the time but now over twenty years old and getting harder to find. D-series version is called D16A1, 1986-1987.
2nd Gen ZC (rarest) Identified by: Internal coil, large distributor, single butterfly TB mounted on slight angle forward, bolts on top of cam cover, black cam cover, large cam pulleys. +7cc PM7 pistons, 43 cc Pent roof combustion chamber. As a ZC appeared in JDM facelift AV bodied Integra Si did not appear in Civic or CR-X, rarest ZC only produced for less than one year. D-series version D16A1 '88-'89 (sometimes +7cc P29 pistons)
3rd Gen ZC Identified by: Internal coil, large distributor, single butterfly TB. Black cam cover. Cam cover bolts on the sides. Small cam pulleys. Inlet Manifold stamped PM7. +7cc PM7 pistons, 43 cc Pent roof combustion chamber. As a "ZC" this appeared in the JDM EF3 Civic and EF7 CR-X, and also in the JDM Honda Quint Integra GSi (DA1 chassis). This is the most commonly produced ZC, manufactured in Japan from end of '87 through to early '91 D-series version D16A8/9 (Euro Civic Si) (sometimes +7cc P29 pistons)
4th Gen ZC Identified by: Internal coil. OBD1 EFi system (grey plug). No cam angle sensor on exhaust cam, now located in distributor. Rubber plug where cam angle sensor would mount. Black cam cover. No PGM-EFi plate on the inlet manifold, replaced with three ribs instead. P29 stamped on inlet manifold. MAP sensor on TB. +7cc PM7 pistons, pent roof combustion chamber. As a ZC only appeared in EG5 Civic bodies, no Integra or CRX received this engine. Reasonably common produced from '92 to '94. (20th Anniversary edition & Japanese car of the year) D-series version D16A8/9 (Euro & Australia Civic Si) (sometimes +7cc P29 pistons)
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 73
håber at det kunne hjælpe lidt
hved du om trækaxlerne fra en anden crx eller civic passer på din?
kender en som mangler trækaxler til sådan en som din og han har svært ved at finde nogle trækaxler som passer?
mar 2005
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 9 Emner: 28 Svar: 69
mar 2005
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 9 Emner: 28 Svar: 69
jan 2005
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 38 Svar: 598
boltene på udstødningsmanifoldet passer, men hullerne til kanalerne er forskellige for at nævne noget.
alle motorlejer passer over egentlig som noget af det eneste sammen med toppakning og vist også indsugningspakningen. derfra er det ret forskellige motorer. men søg info på d16a1 browntop, der er den amerikanske fætter med mildere knaster, andet indsugnings manifold og lavere kompression.
og ellers kan du bare spørge specifikt her
jan 2005
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 38 Svar: 598
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 73
jan 2005
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 38 Svar: 598
men er før faldet over billige nye integra da trækaksler på nettet.
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 73
jan 2005
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 38 Svar: 598
Crx dele passer sammen ?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside