{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.988 visninger | Oprettet:

Mondeo mk3 sæde justering problemer {{forumTopicSubject}}

eg står med en Mondeo mk3 fra 2002. Den har jo el højdejusterbar førersæde.

Pludselig vil sædet ikke køre mere.
Jeg ser så at der er gået en sikring. Da jeg prøver at proppe en ny i, kører sædet helt i bund og så springer sikringen igen. Hvis man så sætter en ny sikring i mens man trykker på op knappen, rykker sædet en smule op, stopper og gør så ingenting før man slipper kontakten igen, så kører sædet atter i bund og springer sikringen.

Nogen der har prøvet dette eller ved hvordan det lige fungerer. Det er mine forældres bil, og jeg står ikke lige ved den, så prøver at guide min fatter til at fikse det over telefonen..

Er det en ledning der er gnavet over? Eller en defekt kontakt (det har jeg ellers aldrig prøvet før)? eller hvad kan det være?

Har også postet denne tråd på overordnet bilgalleri, men tænkte der nok var større chance herinde.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mondeo mk3 sæde justering problemer
  • #1   23. maj 2014 det er fordi tandhjulet der trækker sæddet er lavet af nylon , den er brækket , men man kan få en ny i metal , og er man fiks på fingerne så kan man selv skifte den...

Men måske er der allerede et metalhjul og det kan så være at der er knækket en tand.

Det lyder ulogisk at den selv sænker sig igen ???

• #2   23. maj 2014 Finn L.. Jeg har prøvet det med nylon tandhjulet på en anden mondeo.. men det ville bare ikke forklare hvorfor sædet opfører sig som det gør, samt springer sikringer..

Hvis det bare var tandhjulet, ville sædet bare stå stille, mens man kunne høre el-motoren snurre.

• #3   23. maj 2014 Defekt kontakt der sidder har overgang så den konstant kører ned og derfor trækker sædet i bund og derved springer sikringen pga. for meget modstand?

• #4   23. maj 2014 Bjørn. Jeg prøver lige at kigge på den når jeg får muligheden. Det er også lige den eneste forklaring jeg kan se.

Kommentér på:
Mondeo mk3 sæde justering problemer

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce