{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.431 visninger | Oprettet:

Passat 3bg 1,9tdi avb udlufte kølesystem, besværligt!!!!!!!!!! {{forumTopicSubject}}

Min kære passat risler fra varmelegemet når man har holdt ved kryds, eller kørt med lidt lave rpm, og accelerer op, så risler det fra 16-2400rpm i 5-10 sekunder, lidt træls, men når anlægget spiller i normal lav styrke hører jeg det ikke..
Kan det passe det er sådan et helvede at udlufte de 3bg dieselhakkere?? Er med på det gøres på den slange ind mod kabine hvor der er hul i, har prøvet med 25-3000rpm, mens bilen er varm, og stødgasse også, dog på plant underlag. Også prøvet med hævet ekspansionsbeholder
Termostat, vandpumpe er nye, bilen varmer fint nok, men i opvarmningsfasen kan den finde på og blæse koldt, efter et sving med lave rpm(pga luftlommen) gir så bare gas til 2500 og den begynder og lune igen.
Nogen der lige har det gyldne tip her.
Håber på de vise sten.
God jul til alle


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passat 3bg 1,9tdi avb udlufte kølesystem, besværligt!!!!!!!!!!
  • #1   3. feb 2015 sjovt eller, ja.. du skriver den kan finde på at blæse koldt efter et sving.. jeg kommer til en rundkørsel hver morgen, efter jeg har køre ca 10 km, hvor jeg skal ud af 3 vej, der oplever jeg hverdag at der føles koldt i bilen i måske 10 sek,,

    bilen bliver normal hurtig varm og er varm længe før jeg kommer der til, dog oplever jeg ikke nogen rislen i varme apperatet som du nævner, har bildt mig selv ind af det er den kolde luft inde i bilen som bevæger sig i når jeg køre i rundkørslen.. kommer til en rundkørsel ca 1 km fra hvor jeg bor, der mærker jeg ingenting.


  • #2   3. feb 2015 Måske du har lidt mindre luft i end mig. Tror jeg prøver og sætte egr til min imorgen, og se hvor hurtigt temp stiger i forhold til uden egr. Min nål er først på 90 efter 15 km, men det er landevej og lidt by, så sjælden over 2000 rpm

  • #3   15. feb 2015 hvordan er det gået med dit problem, har du fundet noget som har hjulpet?

  • #4   16. feb 2015 Har ikke rodet mere med det endnu, har haft ferie med sygdom herhjemme, men min plan er når der er tid, at hæve snuden 1-2 meter op og prøve igen.

  • #5   20. feb 2015 Fik overtalt mester til at købe en vacuumudlufter. Det dur, tager 5 minutter og tappe af og fylde på, på en passat.. Ingen skvulpen i 3 dage, og nu det begyndt igen, men den varmer perfekt, måske jeg var for hurtig, eller en toppakning. Æøvvv

Kommentér på:
Passat 3bg 1,9tdi avb udlufte kølesystem, besværligt!!!!!!!!!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce