{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.045 visninger | Oprettet:

Passat 3bg knastsyncronisation {{forumTopicSubject}}

Søger folk som har erfaringer, og kørt længe med forskellige justeringer af knast/knrump. På vac 1.9 tdi motorerne..
Std er spec jo 0. +\- 2. Og min står 0,8. Kører starter fint osv, har mange gange på arbejdet haft skulle justere kundebilerne ind, pga de stod 1,2-1,-4 og havde svært ved at starte, og har haft snakket med en del teknikkere osv, med hvis de står -0,5--1,0 trækker de mere, samt målbar bedre effekt..

Spørgsmålet er så, hvor meget det har med økonomien og sige, og effekt giver et stort målbart tab på brændtoføkonomien, std kører de jo ca 18 literen ved pæn kørsel.

Læs nu tråden, og svar kun hvis i ved hvad i snakker om, vw mekaniker eller lign.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passat 3bg knastsyncronisation
  • #1   4. nov 2014 Har bedst erfaring med at de står så tæt på 0 som muligt. Vil du have effekt, så chip den.

  • #2   5. nov 2014 Hvis de står positivt, gir det en smule mere topfart, lidt ligesom sen tænding, og hvis de står negativt, er det tidlig tænding pg mere effekt...
    Da de nye passat fra 05 kom med deres super dejlige 2.0 diesel, som sku have 130 hk, syns folk de var sløve, og de blev målt til kun og have 110-115 hk, det blev folk jo sure over. Sagen endte med at dem der brokkede sig, fik justeret knast til -0.8--1,3. Som gav den ønskede effekt 130-135 hk, men om økonomien gik fløjten har jeg ikke fået noget at vide om


  • #3   21. mar 2015 , nå, men resultat, ved plus0.6-1 viser mfa rimelig nøjagtigt, viser 17 k. Literen, som bilen kører, ved -0,6-1 vider den kun 13.5-14.
    Syns bilen kører ens,


Kommentér på:
Passat 3bg knastsyncronisation

Annonce