Hjælp til fejlsøgning - 2JZ-GTE HKS F-CON Gold {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg er endelig ved, at være klar til at få supraen ud og køre igen. Jeg har renoveret motoren og sat større turbo, større dyser og 2 pumper i tanken. Den kørte givetvis ikke særlig godt, da jeg er gået fra 720cc til 1000cc dyser, og håbede på det bare var en justering/indkøring som skulle til. Jeg havde den hos Lars - Alternative Engineering, da jeg har en HKS F-CON Gold og har haft gode erfaringer med ham tidligere.
Jeg afleverede bilen hos ham sidste torsdag morgen og allerede et par timer efter ringede han og sagde at den var helt gal. Han siger den ikke får noget benzin med de nye dyser(ID1000cc). Han tjekker benzintrykket for en sikkerhedsskyld, og det er fint. Han mener bestemt at den er gal med dyserne, så jeg henter bilen igen. Jeg finder et sæt nye 1000cc dyser i usa, til en overkommelig pris og får dem bestilt. Her i påsken prøver jeg dog for sjov, at skifte tilbage til de gamle denso 720cc, som jeg kørte med for 2 år siden. Til min overraskelse gør den præcis det samme som før.
Når man giver den gas, stopper den ved 3000 omdrejninger og står og hopper i omdrejninger der, ligegyldigt om man giver den fuld gas eller bare langsomt forøger gassen, stopper den der. Lars A-E, bekræftede også at alle sensore var fine og han justerede kort TPS'en(stod 4% forkert). Jeg står bare lidt på bar bund lige nu, er der nogen som har nogle gode idéer?
Stil endelig spørgsmål og kom med gode idéer.
Jeg har lavet to videoer her af problemet:
https://youtu.be/keZmox4NDjQ
https://youtu.be/WHOHz0z63mE
Hjææælppppp, det er alt for godt vejr til den bare står stille nu.
Mvh Claus
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.287
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
Vil den gøre dette ved fejl på bankesensor f.eks.? Den cutter jo indsprøjtningen.
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.287
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.287
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.287
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
Lambda står på ca 14,2-14,7, når den står i tomgang.
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.287
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
Har du en hurtig guide til hvordan de udlæses?
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.287
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.287
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.287
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.287
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.287
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 25 Svar: 126
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
jun 2005
Følger: 20 Følgere: 27 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 112
jun 2005
Følger: 20 Følgere: 27 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 112
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.287
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
Jeg har kun målt mine 1000cc dyser højohms og de er 12-13 ohm, jeg har ikke målt de gamle 720cc dyser. Hvad skulle gøre forskellen?
K-FINN: Ja det er muligt, jeg har også den store røde trekant med udråbstegn i som lyser hele tiden, hvad betyder det?
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
Pull that section of youre dash (where the check engine light is located) and check the solder joints where the connector attaches to the circut board, I have seen the solder joints break and cause interminent no check engine light. If this is the case use a low watt solder iron and add a very small amount of rosin core solder to each pin solder joint.
Så det vil jeg lige kigge på i morgen, og så se om jeg kan få nogle fejlkoder ud.
I mellemtiden, hvad kan forårsage at det store røde advarselslys i midten af instrumenterne lyser?
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.287
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
en vigtig info som jeg har glemt, er at jeg også sidste år flyttede sikringsboksen til bagagerummet, så har lavet rimelig meget el.
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.287
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
http://youtu.be/t5gYIZJIB3o
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.287
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
2 blink-1 blink - main heated oxygen sensor
2blink-4blink - air intake sensor
3blink-1blink - mass air flow meter sensor
4blink-7blink - sub throttle position sensor signal
De burde da ikke have betydning?
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.287
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.287
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
Starter bilen giver den gas, den tager fint omdrejninger og efter 5-10 sek så hopper den ned i fejl mode igen.
http://youtu.be/jrQAOr3iccw
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.287
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.287
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.287
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.287
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.287
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
1, fået udlæst fejl på boksen.
2, tjekket spænding på dyserne, fin med 14,2 volt.
3, sat stel på tændingsmodul
4, tjekket tænding, står umiddelbart alt for højt, 30+grader ved tomgang.
5, prøvet at dreje timingen på indsugningsknasten tilbage på 0 grader.
Der er ikke noget som har ændret opførslen på motoren.
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
http://youtu.be/rcY2tVbpBUs
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 7 Emner: 11 Svar: 231
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
Hjælp til fejlsøgning - 2JZ-GTE HKS F-CON Gold
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside