{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.943 visninger | Oprettet:

Værksted {{forumTopicSubject}}

Hey...

Jeg leder efter et autoriseret Citroën værksted i Storkøbenhavn... Jeg synes det er lidt kryptisk med info generelt på nettet...

Det er min Xantia st car fra 96 der driller (ikke oprettet)... Den mister vand, men kan ikke finde hullet... Den bliver sindssygt varm, men har været til mekaniker med det problem for 6 mdr siden... Og oven i hatten skal der skiftes varmeanlæg, da et lille plasticstykke ind til varmeanlægget er knækket... Det lille plasticstykke, kan åbenbart ikke skiftes, så man skal skifte det hele...

Nå, men leder altså efter nogen med meget erfaring med Citroën... Nogen der kender et værksted i Storkøbenhavn...? Helst ved eller omkring Ishøj, da jeg bor der...

Tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Værksted
  • #1   20. dec 2007 Det med varme apparatet er rigtigt nok.. det var jeg selv ude for i min gamle Xantia (ik oprettet)

    Men det bedste Citroën værksted du kan komme på er nok deres hoved sæde..

    Men kig evt. her..

    http://www.citroen.dk/forhandlere.asp


  • #2   20. dec 2007 Det havde jeg godt nok set, men ikke lige opfattet at det også galdt værksteder... tak...

  • #3   20. dec 2007 det lille plastikstykke du snakker om koster 350 i netto hos citroen, bare så du ved det.

    Det du snakker om at den bliver meget varm og bruger vand... det kunne godt lyde som en defekt toppakning.. det er godt nok lidt dyrt smiley


  • #4   20. dec 2007 Jeg vil bestemt ikke give Kenni ret i at Citroenhuset er det bedste sted at få lavet bil. De er hug dyre og laver lige så godt arbejde som alle andre steder. Vi går alle på kurser samme sted smiley Oven i det er timelønnen forskellig.

    p.s så er det en nede ved Køge som har færrest reklamationer så han er vel egentlig bedst hvis man kan sige det sådan smiley

    Mikkel, hvad er det lige for at plastikstykke du mener der snakkes som? Jeg vil skyde på det er studserne ind i kabinen til varmelegemet der er revnet. Det er meget typisk på de lidt ældre xantiaer hvis man piller lidt ved slangerne til indgangne for at se om det er varmelegemet der er utæt. Jeg tvivler dog på det er noget der er sket af sig selv. Det stykke kan IKKE skiftes da det sidder fast på varmelegemet.


  • #5   20. dec 2007 Det er lige præcis det stykke der går ind i kabinen, som er revnet... Og jeg er også temmelig sikker på at toppakningen skal skiftes, men nogen der ved hva sådan en fætter koster at få skiftet.. Bare sådan i runde tal...hehe...

  • #6   20. dec 2007 Mark, er det en 1,8 eller 2,0 8V eller 16V du har dig? Det ville hjælpe lidt på det hvis man vidste det. Det er så sjældent vi skifter toppakning at jeg er tæt på at ville vædde med dig om det ikke er toppakningen der er død.

    Varmelegemet koster 500 kr, men det er sat til at tage 6 eller 7 timer at skifte da hele instrumentbordet skal løsnes og pilles halvt eller helt ud. Ved Xander herinde fra skulle være dygtig til det. Toppaningen tager ca det samme og koster 1200 kr i indkøb.


  • #7   21. dec 2007 Grunden til jeg tror det er toppakning, er primært, at det siger folk, hehe... Men hva er symptomerne på at det er toppakning....?

    Det er 1,8...


  • #8   21. dec 2007 Er det den regulering der sidder inde i bilen du skal ha skiftet

  • #9   21. dec 2007 Søren, det er varmelegemet ikke noget regulering der.

    Mark, symptomerne på toppakningen er oftest den går på 3 cylinder indtil den er varm. Plus den bruger vand. Du kan skrue dine tændrør ud og se om et eller flere af dem er hvide.


  • #10   22. dec 2007 white stig >> plastikstykket og de to kølerslanger der sidder på, er en enhed. og koster det jeg skrev

  • #11   22. dec 2007 White stig >> altså plastikstykket på varmelegemet er jo self en del af varmelegemet, men jeg har godt nok aldrig set at de er blevet knækket i stykker.. til gengæld så er de to platikstudser som sidder på kølerslangerne med udluftningsskruen, som bliver clipset fast på varmelegemet rigtig skrøbelige, og de kan nemt blive utætte eller i værste fald revne helt hvis man piller ved dem.

  • #12   22. dec 2007 Det plastikstykke du snakker om er jo det der holder varmelegemet oppe imod brandmuren smiley Det er studsene der knækker/revner

  • #13   22. dec 2007 Det er plasticstykket som slangerne sidder på,somer knækket...

  • #14   22. dec 2007 yup og det er et nyt varmelegeme for så løber vandet jo ud der når der kommer tryk i systemet

  • #15   22. dec 2007 Det skal jeg ikke gøre mig klog på, jeg ved bare at der er to plastik studser, to på varmelegemet som kommer ud gennem karosseriet, og så en studs på de to kølerslanger som kommer fra termostathuset, og fra fordeleren på blokken, og den studs er koblingen mellem slangerne og varmelegemet, og jeg ved bare at det er den eneste ting jeg har set være i stykker på sådan en bil... Men self. en gang skal jo være den første.

    Ps, hvis du skal have varmelegemet skiftet, er det møghamrende besværligt da hele instrumentbordet skal skilles ad, og varmeapperatet skal løsnes for at få legemet fri af frontruden.


  • #16   22. dec 2007 Mikkel, jeg har lavet et par stykker af dem for ikke at sige en del hvor studsen til kabinen er revnet smiley

  • #17   22. dec 2007 Men tusind tak for hjælpen...

Kommentér på:
Værksted

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce