{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.208 visninger | Oprettet:

Værksted {{forumTopicSubject}}

Hej
Hopper I kan hjælpe med svar!!
Min bil var til service ved 60000 km og der bliver skiftet remstrammer til B rem, som fabrikgaranti dækker. En uge efter var vi på værksted igen da der larmede lidt ved motor og der var konstateret dårlig rem B.
Jeg fik tilbudt at skifte den og jeg sagde ja til og betalte en regning på 1500 kr. 8 mdr. senere gå rem i stykker og hopper under tandrem. Konsekvensen var ny motor og det kommer fabrikken og og betale men værksted kræver 4500 kr. af mig for tid (12 Timer) De har brugt at finde ud hvad der var galt med bilen. Jeg mener at jeg IKKE skal betale den regning og vil høre jeres mening om det.
Tak for hjælpen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Værksted
  • #1   16. mar 2018 Man kan sige både for og imod. Det lyder trods alt til at du har fået god service og hjælp når du har haft brug for det. Om det så er sjusk fra mekanikerens side eller om det er dårlige reservedele, det ved man jo ikke. Jeg kan også sagtens se det fra din side, at det er en udgift du ikke burde have på en relativt ny bil. Men du kan også vælge at se på det sådan at du får en sprit ny motor helt gratis. Det forøger også bilens værdi en smule, og forhåbentlig kan du nu køre i bilen i længere tid før der skal skiftes diverse sliddele i forhold til at have haft den gamle motor der havde rundet de 60.000+

  • #2   16. mar 2018 Hvordan kan de bruge 12 timer på at konstatere, at multiremmen er sprunget og har viklet sig ind i tandremmen? Det fatter jeg ikke.

  • #3   16. mar 2018 Kontakt FDM de kan nok give dig et svar på det ??

  • #4   16. mar 2018 Hvilken bil er der tale om?
    Hvor gammel er bilen/er bilen omfattet af fabriksgaranti?

    Og er det et mærke værksted der har stået for det hele?

    Fordi jeg mener, at hvis bilen er under garanti, og de har fejlsøgt for dårlig multirem, og den så er sprunget og motoren er defekt af den grund. Så må værkstedet jo betale det hele. Enten er det en fejl der er dækket, eller også er den ikke dækket. Har aldrig rigtig kunne forstå det koncept med delvis betaling. Medmindre der er tale om en bil der ikke er garanti på, og det så er en kulancesag.


  • #5   17. mar 2018 Der er tale om en Citröen C4 Grand Piccaso fra 2014 . Den var serviceret i Citröen værksted men der er ikke længere garanti på bilen. Fabrikken har udskiftet det 2 stk. rem strammer som aktion på alle C4 Grand Piccaso. En uge efter var vi på værksted at man kan høre motor hyler. De har konstateret at B rem er slidt men den var ikke slidt ved udskiftning af de to rem strammer. Jeg fik ny B rem og 8 mdr. efter puff, ny motor. Fabrikken dækker motor og to timer værksted for at konstatere fejl. De sidste 10 timer vil værksted (Ugerhøj i Horsens tidligere Ginnerup automobiler.) delle med mig og jeg skal betale 4800 kr. ellers vil De ikke gå i gang at reparere min bil.
    Tak for svar til alle.


Kommentér på:
Værksted

Annonce