{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.123 visninger | Oprettet:

- ØV min VB gik i stå imorges - {{forumTopicSubject}}

Havde en lille øv oplevelse med min Vectra imorges.

Var på vej på arbejde, skal køre et par kilometer før jeg rammer motorvejen. Kommer så på motorvejen, kommer godt op i fart, og smækker den i 5 gear. Ingen problemer, eller noget unormalt i det.

Køre så lidt, et eller andet kvaj køre ud i min bane, og jeg slækker lidt på speederen, træder den så ned igen da ham tossen er væk, og som i alle biler, så gir den ligesom et lille ryk, hvis den er i fart, og man trykker speederen ned, sådan lidt kontant.... -

Kort tid efter tænder motorlampen, og min bil går ud, jeg drejer den så ind i nødsporet, og standser. Jeg slukker bilen helt, trækker nøglen ud, sætter bilen nøglen i igen, og drejer... den lyder som om den "prøver" at starte, men vil først rigtig starte da jeg gir den lidt gas samtidig, for så liv i den igen, og den er lige ved at gå ud igen, men jeg kan så køre resten af vejen, uden nogen forandring, den trækker fint, og lyder ikke mærkeligt, men motorlampen er stadigvæk tændt.

Da jeg når hen til jobbet, pakere jeg bilen, slukker den, og tænder den så igen, UDEN nogen form for problemer og motorlampen er slukket igen.

Her klokken 15:00 (Ca. 8 timer senere) hvor jeg skal hjem, sætter jeg mig ud i bilen, og tænder den, og der er stadigvæk ingen problemer, hverken med motorlampe eller mislyde, jeg kunne køre hjem og der skete ingen mystiske ting der heller, den køre som den skal nu.

Hvad pokker gik der galt imorges ???
Skal lige siges at den faktisk har gjordt det en gang før, for ca. 1 måned, men ellers har jeg aldrig opelevet det før.

Skal ned til Opel imorgen og ha udlæst fejlen, men hvad siger i til det, er der nogen der kan løse det mysterie, er lidt bekymret for om der skulle være noget glat, som blir halv dyrt.


På forhånd tak

Jonas S


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  - ØV min VB gik i stå imorges -
  • #1   9. jan 2008 Knaskakselføler

  • #2   9. jan 2008 Men se hvad ECU siger af fejl imorgen.

  • #3   9. jan 2008 Hvis det er et brændstof problem, ville motorlampen højst sandsynlig ikke tænde.
    For motorstyringe vil ikke kunne vide om der f.eks. er diesel på eller vand for den sags skyld.

    og iden han kunnekøre hjem er der ingen af delene, der kan være på tale..


    Men de VB'er med Ecotec motore har en svaghed til at der smutter sådan en knastaksel positions sensor, også ved motoren ikke hvordan den skal tænde pga. den ikke ved hvor krumtap og knaster står i forhold til hinanden..


  • #4   9. jan 2008 Selvom bilen måske er skrevet til Blyfri 95 så kan oktan tallet alene ikke være grunden til tændingsfejl, da motorstyringen har banke sensor!

    Mine forældres gik også i stå i frankrig i sommers, men efter 2 starter kørte den normalt igen, dog bemærkede jeg efter en tur i den at den satte ud ved ca. 4000rpm når den fik pedalen og skulle trække fra bunden, men det er jo set før, så tænkte ikke mere over det..

    så her før jul døde knastaksel positions sensoren og den kørte i korte periode uden problemer, men det meste af tiden kørte den som en kænguru.

    Efter jeg skiftede den positions føler var begge problemer væk. . . .

    Men udlæsningen sladre om det når du når der til, den kan også godt finde på og skrive at din omdr. sensor er defekt. men lad være emd at hop på den med at de også skifte den. fordi grunden til den kommer med, er pga. du har kørt i bilen efter positions sensoren til knasterne er gået. også passer værdierne ikke sammen. Den kan til med også finde på at skrive en tændspole eller 2. men det er bare ren lyv.


  • #5   9. jan 2008 haha. . . Er der da heller ikke nogen der har sagt.

    og det er da et lille problem at løse da den sidder oppe i topstykket ud med forgården, nogengange skal man dog lodde et nyt stik på.

    Men det er et kendt problem på ecotec motorene ligesom tomgangsregulatoren også tit går til med tiden.

    Men han må jo bare skrive imorgen om hvad de siger ved opel..


  • #6   9. jan 2008 Er helt sikker på jeg har puttet 95 blyfri på, det har den altid kørt på, der har aldrig været andet i tanken.

    Men har ikke noget problem med at accellerere eller noget som helst, den køre som den skal lige på det punkt. Men det er noget mærkeligt noget, for den har gjordt det en gang før somsagt. Der blev den kørt ned til min egen mekaniker, ikke Opels, så der blev ikke brugt computer, og det eneste de fandt der var et stik som ikke sad ordenligt i, det rodet de lidt ved, også her en måned efter begynder den så igen.

    Men skal ned til Opel imorgen tidlig, så må vi håbe de kan komme med et bud...


  • #7   9. jan 2008 He he det var godt nok smart... troede slet ikke man kunne "fuske" med sådan noget. Men jeg må jo nok hellere lade Opel om det, det er trodsalt dem der skal lave det, når det kommer til stykket. Det kommer jo ikke til at koste noget, nu hvor de alligevel skal reppe.

  • #8   9. jan 2008 det kan også værer ingen ting. Min har gjort det 2 gange inde for et år og der stod ikke noget da den blev aflæst.


  • #9   9. jan 2008 men du må lige skrive imorgen hvad det ender med. . .

  • #10   9. jan 2008 Hvis den var hoppet, ville den jo ikke køre normalt.. mangel på trækraft. . .

  • #11   10. jan 2008 Tak for alle jeres inputs smiley

    Var nede hos Opel idag, og fik udlæst fejlkoden. Det var "EGR ventilen" der skulle skiftes. Han ga mig en laaaang forklaring på hvorfor, så den skal skiftes nu her d. 28.

    Har osse kørt i den idag, både til og fra job, ca 34 km og den har slet ikke brokket sig idag heller, så indtil videre er det da til at leve med, nu hvor der jo er et par uger til Opel har tid.


  • #12   10. jan 2008 hm........

  • #13   10. jan 2008 Fik en en besked over systemet her, fra en anden Opel menkaniker, som har oplevet det jeg beskriver RIGTIG tit på Opel, og han sagde også EGR ventilen, altså uafhængigt af hvad jeg lige har skrevet her inde, fordi det var FØR jeg skrev det, han skrev til mig.

    Men må jo tro på hvad han siger, det er ham der skal lave den, så har ikke så mange andre valg.


  • #14   10. jan 2008 --> Anders J

    Du skriver det med mellemgas, det var jo også det jeg mente med at slække lidt på speederen, også trykke den ned igen, det er vel noget mellemgas, for havde jo ikke sluppet gaspedalen.. Men ved ikke om det var det der gjorde udslaget.

    De stod og rodet med bilen i et lille kvarters tid, mens jeg stod ude foran, og han kom så ud og sagde det var EGR ventilen. Spurgte ham så om han var sikker, det var han, og der fik jeg så en laaaang forklaring... den forklaring må der jo være andre der osse kan ??? Nogen der kender til fejlen, og kan fortælle om hvordan og hvorfor ?


  • #15   10. jan 2008 Det der sådan set sker er at EGR ventilen soder til og ikke kan slutter tæt igen efter den ahr været åben.

  • #16   18. jan 2008 Så fik jeg skiftet EGR ventilen smiley

    Kom i tanke om at en af mine goe venner arbejdede på Opels Reservedele, så han skaffede mig den for 600 spir (Så tog de så min gamle defekte ventil retur), også fik jeg en Opel Mekaniker til at skifte det for en plov. Så sparet lige 2900 Kr, + jeg slap for at vente til d 28, for før havde Opel i Tåstrup ik tid.

    OG NU KØRE DEN BARE !!! Det var lige præcis en ny EGR ventil den trængte til. Den går ikke i stå, og den hopper og hugger ikke, hvis jeg slækker på speederen lidt, i f.eks en bilkø eller bare langsomkørsel, eller når jeg køre i 5 på motorvejen smiley og det føles osse lidt som om den trækker mere rent.

    Så den er iorden igen´, og den køre som en drøm smiley


  • #17   18. jan 2008 Hos Opel sagde de at den var lidt besværlig at skifte, fordi den sad inde bag i. Anyway, hos Opel i Tåstrup ville det ha kostet 4000 Kroner, jeg har sparet 2900 så jeg er tilfreds...

  • #18   18. jan 2008 For helvede hvor kunne de har tørt røven på mig hos Andersen & Martini... skal aldrig ha lavet noget der mere, deres priser jo helt sindsyge. Hvis det som du siger tager 5 min at skifte en EGR ventil, og en EGR ventil koster en 6 - 700 Kroner, så skal det BESTEMT ikke løbe op i 4000 kroner... fuck hvor er jeg harm. De tager jo røven på folk.

  • #19   18. jan 2008 Den er købt sådan... Hentede den i Ålborg med en kammerat en solrig søndag i August :-).

    Det er nappa læder, altså ik ægte læder, men man kan ikke se forskel, og den er lækker at sidde i, og frem for alt ser det møg godt ud til en sort bil.


  • #20   18. jan 2008 --> Anders J

    Hvor havde du forresten købt den dobbelt udstødning ?
    Kommer der røg ud af dem begge ?


  • #21   18. jan 2008 --> Anders J

    Det er jo endnu mere sindsygt... 8000 Kroner... jeg var virkelig blevet sur hvis jeg først havde betalt alt det. Men du har ret, jeg har osse hørt det i tvavisen, at værksteder i kbh området er MEGET dyre end dem ovre på fastlandet...


Kommentér på:
- ØV min VB gik i stå imorges -

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce