{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.285 visninger | Oprettet:

Nu er de landet.. {{forumTopicSubject}}

Vi havde en lille snak ang om der kom polakker og lign til danmark for at køre..der var nogen der sagde at det mente de ikke og andre mente det modsatte.

Læs lige det her.. (det er fra idag 7-1 )

21 chauffører mister jobbet til slovakker
(7. januar kl. 07:30) Af Bjarne Egelind
”Mandag kl. 14 var vi 21 chauffører, som mistede vores arbejde, da DSV meddelte vores respektive vognmænd, at samarbejdet ophørte, fordi det er billigere at bruge en norsk vognmand.”

Det siger chauffør Karsten Nielsen, Ulsted ved Hals til Lastbil Magasinet, efter han og 20 kolleger, som kørte for tre-fire forskellige vognmænd, nu er sendt arbejdsløse hjem.

”Udover at vi har mistet jobbene, er omstændighederne specielt kedelige, fordi den norske vognmand, Blomqvist, ikke har en eneste norsk indregistreret bil. Hele flåden er registreret i Slovakiet, og samtlige chauffører er også derfra,” siger Karsten Nielsen.

Markant afvikling

”Selv om nogle af bilerne var læsset op, fik flere chauffører fra Dronninglund Vognmandsforretning, min nu forhåndværende vognmand, besked om at stille trailerne med det samme, for der skulle ikke køres mere,” siger Karsten Nielsen.

En anden vognmand, Finn Nielsen, Hvorum ved Hobro, har været nødt til at trække ni biler ud, mens Dronninglund Vognmandsforretning har parkeret seks biler, og andre vognmænd i det nordjyske område hver især har stillet mellem to og fire biler.

Vognmand Finn Nielsen bekræfter DSV´s håndtering af situationen:

”Det er rigtigt, at vi fra halv tolv til middag fik besked om at indstille kørslen,” siger Finn Nielsen til Lastbil Magasinet.

Ulovlig trafik

”Udover at der er tale om ulovlig cabotagekørsel med underbetalte chauffører, er det i tilgift også ulovligt, når Blomqvists øst-biler kører med mere end 40 ton,” siger Karsten Jensen.

”Selv om bilerne er tre-akslede, er de kun indregistreret til 40 ton i hjemlandet, men de kører med 50 ton i Danmark og mellem Norge og Danmark,” tilføjer han.

Syn for sagen

Da chaufføren 23. december skiftede trailer på DSV-terminalen i Horsens, var der syn for sagen.

”Jeg ærgrer mig over, at jeg ikke havde et kamera med, så havde jeg taget et par billeder af de 110 - 115 parkerede, udenlandsk indregistrerede trækkere fra Slovenien, Polen, Litauen, Ukraine, Ungarn og Rusland,” siger Karsten Jensen.

Angiveligt stod trækkerne linet op på DSV´s nye plads ved terminalområdet, mens chaufførerne var hjemme på juleferie.

Det har endnu ikke været muligt at få DSV´s kommentar, men Lastbil Magasinet følger op på sagen.


Det er satme sørgeligt.. jeg håber virkelig at DSV har en god smag i munden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu er de landet..
  • #1   7. jan 2009 åh nej ikk alt det i gen, jeg skal selv trække for dsv i esbjerg fra næste uge af så håber ik det sådan det hele ender

  • #2   7. jan 2009 nej nej det er soergeligt... ved slet ikke hva jeg skal sige....

  • #3   7. jan 2009 i nørresundby stod der udenlandske biler i jul inde på pladsen


  • #4   7. jan 2009 Det er satme godt nok noget svineri.. Og Politiet gør sikkert ikk en skid andet end og se på at det ser flot ud med så mange pollakkere

  • #5   7. jan 2009 hmm...... det er da en kedelig tendens der begynder at tegne sig der..... føj da.....

  • #7   7. jan 2009 Som Per R siger.. Vi køjkotter de forretninger som får leveret af udlandske chauffører.

  • #8   7. jan 2009 det er svineri min far kører ved finn nielsen hvornum men min far kører da heldigvis for dania, men som finn sagde til min far at det kunne ikk være rigtig at sådan noget skulle have lov til at ske i danmark dsv skulle lukkes med det samme.

  • TruckerBenny A
    VIP
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    feb 2004

    Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
    #9   7. jan 2009 Min far er ansat ved Dsv miljø og de har heldigvis kun lige nøjagtig kørsel til deres egne biler

  • #10   7. jan 2009 jeg kører for dsv road i esbjerg , jeg har ingen polakkere set endnu da..

  • #11   7. jan 2009 lyder som om dsv tænker KRONER OG ØRE !!! og ikke andet

  • #12   7. jan 2009 Rene O du har fuldstændig ret, men man kan bare ikke gøre en skid ved det.

  • #13   7. jan 2009 Jeg havde den ide om at den slags kørsel ikke kunne blive overtaget af dumme polakkere fordi der blev sat pris på kvaliteten, og fordi det er sværrer end at køre syd på .. På visse områder..

    Men der tog jeg åbenbart fejl..


  • #14   7. jan 2009 ja.. det er sku ikke rart at høre.. det er synd at DSV ikke vil ha nogle ordenlige stabile chauffører til at køre med deres gods. sys det stiller danske vognmænd lidt i det sorte lys... der er ingen danske chauffører med respekt for sig selv, vil køre ulovligt. håber der sidder nogle danske vognmænd der kan trække lidt i trådene for at få de 110-115 biler og alle de andre ud af landet..

    Men der er sku nok ikke noget at gøre det djejer sig kun om kr og øre.
    sys det er synd, man skulle sku ind i politik


  • #15   7. jan 2009 Jeg ved sku ikke engang om man snart kan kalde det for en dansk virksomhed.. For der er da snart kun udlændinge ansat.

    Men hvis man nu spørger rundt på lagere og sådan noget så er det jo lige så meget imod det som os.


  • flemming j
    flemming j Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 8
    #16   7. jan 2009 det er sørgligt, har kørt lidt findlandstrailer for dem.
    der er ikke tjek på en skid, når man spørg om der er nok til en uge siger de ja, og efter to dage ka man så holde stille.
    de sku fandme lukkes, at det ka forgå er under al kritik.
    de må sku ha en dårlig smag i kæften.


  • #17   7. jan 2009 jaa det sørgeligt min fader kørte i den afdeling for Finn Nielsen smiley

  • #18   7. jan 2009 tjah, allerede der virker tendens til at være som min far i hvert fald fortalte mig den var i 90'erne da han kørte syd på, de små kommer sgu nok til at lukke ned i forsat størrer omfang og de store kommer så til at styre markedet igen så priserne bliver noget lort igen, hvis det kommer ned på det niveau sydgående kørsel var på dengang kan det godt tegne til at blive et par lorte år for danske selvstændige vognmænd, håber da ikk det kommer så vidt, men forstår ikk hvordan det kan være de for lov til at lave sådan en lovovertrædelse, men DSV har nok penge i lommerne på nogen mænd der er højere i hierakiet.

  • #19   7. jan 2009 Hvor er lov overtrædelsen Mggen.. Jeg kan godt se det med vægten osv..

    Men ellers kan jeg desværre ikke se nogle overtrædelser i det dsv har gang i mht. til deres norges sveriges afdeling..

    Og ja, selvfølgelig alt det ulovlige cobatage kørsel de laver.


  • #20   7. jan 2009 Munken
    Ja det kan sku ikk være så dyrt og bytte d'et ud med et u.


  • #21   7. jan 2009 Det er bare surt.... Ved itella er der også en del udenlanske biler, de stilles på pladserne i helligdagene og har så en minibus som de kan køre hjem i....
    Troede sku ikk at DSV var så langt ude.
    Det er sku ærgeligt for vognmænd og chauffører.
    Kan Vi ikke stå sammen om en blokade mod DSV og udenlanske chauffører/biler. Nu da de danske vognmænd ikke har kørsel for DSV mere, har de jo ingen ting at miste ved at blokere der....
    Bare et spørgsmål


  • #22   8. jan 2009 Hvor er national foelesen ved dsv?? den maa jo vaere ikke eksisterende.. Naar vi nu er saadan et lille land, burde man jo stoette op om de danske virksomheder. men Naar de millionaerer, som sidder paa toppen i dsv, er saa griske at de kun taenker okonomisk, ja hvor er danskheden i det>??? Men hva er der at goere??? De er jo saa store man ikke kan roere dem.

  • #23   8. jan 2009 Henrik L
    Ja men det er der vist ikk råd til hos de danske vognmænd.. Og dem som har er dem som har udlændinge ansat..

    Det danske politi må satme godt nok snart til og tage sig sammen hva det der cabotage kørsel der angår.. Det kan satme ikk være rigtig vi ska ha så KÆMPE store bøder for små over trædelser også de kan få lov til og køre gratis rundt i danmark og køre temmelig ulovligt..


  • #24   8. jan 2009 hvad men at strekke eller lave en plokade det kan da ikke være rigtig vi har da osse noget at kæmpe for det må de danske vognmænd da osse kunne se efter hånden

  • #25   8. jan 2009 Finn D
    Ja det hjælper jo ikk meget når politiet ikk går ind og gør noget.. For som fx Kurt Bier i Esbjerg hans tyske biler holder jo ind på en parkerings plads når de høre der er politi ude også kan de ikk røre dem..


  • #26   8. jan 2009 Det er søreligt og DSV lukker bare øjnene.. såen en som finn har kørt for dem i 25 år nu ryger han bare ud.. det er utroligt du

  • #27   8. jan 2009 Ja det er sku utroligt.. De sætter ikk pris på de danske vognmænd..

  • #28   8. jan 2009 Benne..
    Arh var det ikk lige og gi den gas.. Chaufførene kan jo ikk gøre ved det..


  • #29   8. jan 2009 Hov hov benne vi er altså nogen dansker som køre for dsv..

  • #30   8. jan 2009 Haha nu ska i bare bombe hinanden.. Så ska jeg ikk ud og køre smiley

  • #31   8. jan 2009 FiNN D

    Citat " Hvor er lov overtrædelsen Mggen.. Jeg kan godt se det med vægten osv.. "

    Bette..
    Ja, af mangler på et bedre firma at køre for smiley


  • #32   8. jan 2009 svendsen
    citat "Og ja, selvfølgelig alt det ulovlige cobatage kørsel de laver." smiley


  • #33   8. jan 2009 ja hovede terminalen er jo brøndby og der holder jeg tit..

  • #34   8. jan 2009 det tror jeg du har helt ret i michael, for de kan tag emange millioner inden de er bare tæt på at ryge på røven

  • #35   9. jan 2009 Det jeg mener er.. DSV er jo nogle rigtig svin overfor en del danske vognmæand, de presser prisen i bund så de ikke kan drive deres forretning ved at køre for dem.. Men alligevel kører man for dem, og det gør vi også selv.. Selvom de ikke har i sinde at "hjælpe" danske vogmænd med at drive en forretning som man kan leve af fordi det hele handler om penge..

    Det jeg mener er.. At man må tage hvad der er at køre med, det nytter jo ikke noget man sætter sig ned og siger man ikke gider køre for dsv fordi de er nogle svin på visse områder.. Men alligevel ville de være rarere at køre fordi et firma hvor forholdene var anderledes og som har et "bedre" blik ud af til end dsv har..


  • #36   9. jan 2009 det kan godt være dsv er stort og har mange penge, men lad og nu sige at de bliver boykottet så har de rigtig mange enheder der holder stille og folk skal stadig ha løn kunderne finder andre til at køre godset så dykker saldoen på kontoen hurtigt. lille vognmand små udgifter stor vognmand meget store udgifter..

  • #37   9. jan 2009 jamen helt sikkert.. Men igen, kroner og øre.. Tror du de forskellige virksomheder vil boykotte dsv fordi de stiller med udenlanske chauffører? Men stadig kan transportere meget billigere end de fleste..

  • #38   9. jan 2009 nej da selvfølgelig vil de ikke det, alt drejer sig om at spare penge, men hvis nu de udenlandske chauffører ikke magter at komme til tiden og levere godset rigtigt, vil kunden nok på et tidspunkt sige stop.

  • #39   9. jan 2009 Ja det ville kunden helt sikkert.. Men taget i betragtning af det så vrimler det stadig med de biler heroppe, og jeg kunne forestille med speditørerne ofte giver dem nemme ture og læse hvor man skulle være helt dum for at lave noget forkert..

  • #40   9. jan 2009 Nej men nu sådan en firma som DSV - de har 300 millioner bare til og få nye kunder. Det er satme mange penge. Så er det jo klart at alle andre ikke kan følge med længere. De er som mange siger, blevet alt for store, og kan tillade sig alt for meget, desværre.

  • #41   9. jan 2009 Jaa :/.. Det giver noget magt..

Kommentér på:
Nu er de landet..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce