{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.758 visninger | Oprettet:

Poleringsmaskine {{forumTopicSubject}}

Jeg er begyndt at overveje at få mig en rigtig polermaskine nu det snart er sommer og hun ska detailes/poleres..
Hvad skal jeg kigge efter?
230V
800 - ?? RPM.
justerbart håndtag?

Og hvilke pads skal jeg få mig? Hvilke størrelser er bedst? Hvilke typer (tænker hårdhed/materiale)??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Poleringsmaskine
  • #1   13. jan 2009 Hej!

Der er én ting, at du skal overveje inden, at du køber - vil du have en 'hastighedsregulerbar vinkelsliber' (altså, roterende) som f.eks. Makita's 9227CB eller Hitachi's SP18VA, eller en excillerende som f.eks. den kendte 'Porter Cable', Meguiar's G220 eller lign.

Den excillerende er noget mere sikker at bruger, men er dog ikke så hurtig og kraftig som de roterende. Hvis du ingen erfaringer har med at polere med maskine, vil jeg anbefale dig, at starte med en excillerende, men man kan godt starte direkte ud med det hårde grej. Ang. håndtag, så er det rart, at have et håndtag, at der kan pilles af - især hvis du skal ind i snævre områder. Hvis du køber f.eks. en Makita, så sørg for, at du får bøjlegrebet på den - det er klart at foretrække, i forhold til den pind de normalt er udstyret med. På Hitachi's er det standardudstyr.

Der findes en del polish og en del pads på markedet. Hvis du vælger 3M's polish, vil det jo være indlysende at også vælge deres pads. De laver både 150 mm pads til de større flader samt nogle 80 mm udgaver til de mere snævre steder. Farven på deres polish-tuber indikerer hvilken farve pad at du skal bruge - så bliver det svært, at gå helt galt i byen. Jeg ejer ikke selv et sæt, men det står helt klart på min indkøbsliste.

Jeg bruger Meguiar's Softbuff pads og har pt. ikke haft brug for nogle mindre. Jeg er godt tilfreds med dem og køber man dem i England kan de fåes for halvdelen af hvad du skal give for dem herhjemme.

Et andet kendt mærke indenfor pads er Lake Country der laver de såkaldte 'CCS'-pads. Har dog aldrig prøvet dem, så der skal du søge information et andet sted fra.

Venligst,

Ebbe

• #2   13. jan 2009 Tak for hjælpen Ebbe.
    Hvis andre følger med så se her, da jeg desværre ikk ku vente med svar smiley
    http://bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=486881

• #3   25. jan 2009 Hej....
    Er ny i denne gruppe..... Men glæder mig til at blive klogere, og måske selv kunne bidreage men nogen ting, når jeg får noget erfaring smiley

Skal selv til at købe polerings maskine, og EbbeJ det har du jo hjulpet fint med. Men kom til at tænke på noget, hvor meget skal gøres i hånden, og hvor meget på maskine ? Jeg tænker på efter "Clay"... Så først lakrensen, maskine/hånd ? og aftøringen derefter af rester, sker vel i hånd med en microfiber klud ? Derefter forsegling påføring i hånd/mskine ? Og rester med klud ? og så endeligt voks/polering hånd/maskine ?
    Altså alt i alt, hvor er det med fordel bedst at anvende hhv. maskine/hånden

• #4   25. jan 2009 Hej Brian.

Nu fortsætter vi vores dialog herinde; - det er vidst lidt nemmere, at holde sig til det:)

Som svar på ovenstående og din mail til mig på vagcars.dk:

Jeg bruger hænderne, når jeg polerer f.eks. området omkring dørhåndtag. Steder hvor det altså ikke er muligt/forsvarligt at begå sig med maskine.

Ja, der er mange at der bruger den. Så, kunne du jo selvfølgeligt også gøre.

Jeg tror, at du blander flere ting sammen? Lakrensen er mere hvad man kan kalde en 'pre-wax cleaner'; altså noget der gør lakken klar til voksen. Der er meget sjældent slibemidler i dem, så hvis du vil opnå en reel polering, hvor du FJERNER vaskeridser, skal du op i en polish at der kan gøre dét. En polish og en lakrens er derved IKKE det samme. Der er mange(specielt danskere), at der blander de forskellige ting sammen.. Autoglyms Super Resin Polish har kun meget få slibemidler i, men dækker ridserne med forskellige olier osv. Dvs. at de vaskeridser du har på lakken kommer til syne igen, efter lidt tid.

Hvis du vil polere bilen, kan din arbejdsgang være således:

1.Vask af hele bilen, fælge osv. med rensning og affedtning
    2.Claying af hele bilen(alle lakerede overflader) Start fra oven og kør ned af(toppen er mindst beskidt; bunden mest. Glas kan også clayes - hvilket fjerner rester af fluer osv. Denne proces afsluttes men en vask af bilen. Snow foam er rigeligt til dét
    3. Tape påføres for at dække sorte lister, gummi ved vinduer osv. Nr. plader og evt. andre ting der sidder i vejen afmonteres. Gå i gang med polering. Arbejd ikke på for store områder af gangen; man skal være sikker på, at man opnår samme finish over alt.
    Hvis bilen er meget tilsmudset i polish-rester efter poleringen er ovre, så kan den vaskes igen, og hvis det ikke er så galt, kan de fjernes med en Quick detailer og en aftørring med et godt microfiber klæde.
    4. Lakrens påføres. Dette kan gøres med en maskine såsom G220'eren og med hånden.
    5. Forsegler og/eller voks påføres.

Venligst,

Ebbe

• #5   26. jan 2009 Se den havde jeg så også misforstået Ebbe.....

Jamen så må jeg jo havde fat i det rigtige polish også... Det må også godt tilføres med f.eks G220 ikke ?
    Hvis vi nu tager Meguiars, for at holde mig til et mærke. Hvilken hhv. Polish / Lakrens / Forsegler og Voks vil du så anbefale ? Kan lige så godt give den hele turen... for så bestiller jeg det hele fra Polished Bliss, og endnu en gang tak, fordi du gider hjælpe en newbee igang.

• #6   26. jan 2009 Hvad med dette kit, når jeg alligevel skal have en G220 : http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing/polishing-machine/meguiars-g220-complete-meguiars-kit/prod_416.html

Der er polish og pads med.... Ville det ikke være godt til en VAG lak ? Du skrev selv til mig at du havde brugt disse produkter på en bmw, med lige så hård lak. Så skal jeg bare have hjælp til en Forsegler samt voks fra Meguiars ?
    Forresten... Alt kan jo ikke nåes på én dag... Hvis jeg nu vasker bilen efter alle reglerne, clayer og polere den første dag. Hvad skal jeg så gøre som det første dagen efter, når nu den har stået natten over ? Et hurtigt bad? Eller noget Last Touch, eller hvordan ?

• #7   26. jan 2009 Jeg ser ingen grund til, at du absolut skal holde dig til Meguiars, bare for at holde dig til ét mærke. Min pointe med dét, at holde sig inden for et bestemt mærke var, at hvis du f.eks. anvender en voks fra et mærke og vasker bilen i noget shampoo i et andet mærke, kan det somme tider have den virkning, at shampooen fjerner voksen, da den jo ikke er lavet til, at tage specielt hensyn til præcist den voks. Så, hvis du smider noget voks på fra ét mærke, skal du være sikker på, at det er en shampoo, der er mild imod voksen(jomindre du vil give den mere efter hver vask;).

Menzerna's polish er fremstillet til de hårde lakke fra VAG/Mercer/BMW osv. så jeg ville gå efter det. Ikke at Meguiars ikke fungerer på VAG lak, Menzerna'en skulle bare give bedre resultater..
    Du behøver på ingen måde, at bruge mange penge på voks - det kan gøres simpelt og yderst effektivt ved at købe en voks såsom Collinite. Mange får 8-9 måneders beskyttelse ud af 3 lag af dét, hvilket må siges at være ret godt. Den voks at jeg bruger nu, kan med 2-3 lag ca. klare 3 - 4 måneder, hvis jeg ikke påfører noget mere i mellemtiden. Så den er klar overgået af Collinite.

Jeg giver den en aftørring med Last Touch hvis den har stået natten over smiley

Venligst,

Ebbe

• #8   27. jan 2009 Hvad så med lakforseglingen før voksen ? Også Collinte ??

• #9   27. jan 2009 Så ville dette kit da være godt, ud fra det du skriver : http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing/polishing-machine/meguiars-g220-complete-menzerna-kit/prod_414.html
    Der er godt nok mange forskellige profukter med... Hmm....

• #10   27. jan 2009 Brian M
    Jeg havde købt det her istedet:
    http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing/polishing-machine/meguiars-g220-complete-sonus-menzerna-kit/prod_479.html

- lidt større omkostninger, men du får også noget mere polish med. Jeg vil skyde på, at det er Intensive Polish, at du får mest brug for til at fjerne ridser og så kan du følge efter med omgang Final Finish PO85RD. Og så følger der jo også lidt powergloss med. Jeg ville der ud over købe et par "spot pads"(husk backingplate der passer.

Venligst,

Ebbe

• #11   27. jan 2009 Brian M

- Kunne du gøre. Jeg kender ikke noget til den forsegler fra Collinite. Men, jeg bruger Chemical Guys JetSeal, hvilket er yderst anbefalelsesværdigt.

Venligst,

Ebbe

• #12   28. jan 2009 Hvad er power gloss helt præcist ? Nogen der påføres efter "grov poleringen" og altså lige inden lak forseglingen, eller hvordan ?

Men dvs. dette kit til polering delen : http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing/polishing-machine/meguiars-g220-complete-sonus-menzerna-kit/prod_479.html

Dette til forsegling : http://www.cleanyourcar.co.uk/sealants/chemical-guys-jet-seal-109/prod_484.html

Dette til voksningen : http://www.cleanyourcar.co.uk/wax/collinite-no-845-insulator-wax/prod_208.html

Kunne du linke til de "spot pads" du snakker om... fra cleanyourvar.co.uk

Ville det været fornuftigt at prøve med ??

• #13   28. jan 2009 Brian M

- På en rigtig polish er der ikke lakforsegler i. Det er der heller ikke i nogle af de polisher, at jeg tidligere har linket til. Ved at holde stadierne adskilt får du noget, at der kan det ypperste på hvert område.
    Power Gloss er en polish. Når den er oppe i den liga, hvor dens næsten udelukkende har den egenskab, at fjerne klarlak/lak kaldes det en 'compound', og det er hvad den er. Så, det er en meget kraftig polish.

Du skal bare gå ind under pads og så de 4" spot pads fra Sonus.

Jeg kender intet til den voks du linker til, men du kunne jo prøve at søge på detailingworld eller autopia omkring det..

Venligst,

Ebbe

• #14   29. jan 2009 EbbeJ

Du skriver bare længere oppe : "Du behøver på ingen måde, at bruge mange penge på voks - det kan gøres simpelt og yderst effektivt ved at købe en voks såsom Collinite" og så gik jeg bare ud fra at du kendte til den, og at det var denne du mente : http://www.cleanyourcar.co.uk/wax/collinite-no-845-insulator-wax/prod_208.html

Men er mine links til de forskellige produkter i de forskellige stadier, så ikke gode ? Altså fornuftige ting, at starte ud med? Og det går vel, at blande producenter imellem....
    Ellers måtte du meget gerne komme med en anden liste, der ville bedre...

Mht. Pads, gør jeg som du siger....

• #15   29. jan 2009 Der findes flere typer Collinite. "Klassikeren" indenfor mærket er: http://www.cleanyourcar.co.uk/wax/collinite-no-476s-super-doublecoat-auto-wax/prod_207.html
    - En af de mest holdbare vokse, at der findes, og prisen er også meget fordelagtig.

Jeg er nok bare lidt for meget inde i det, så jeg tager det som en 'selvfølgelighed', at det er 476s at vi snakker om;) Kig evt. reviews og kommentare til voksen på DW.

Venligst,

Ebbe

• #16   29. jan 2009 okay Ebbe....'

Hvis den bliver føjet til min "indkøbs liste" i stedet for den anden jeg linkede til. Er det fornuftigt nok, de ting jeg har valgt, i samråd med dig ??

For så vil jeg snart bestille nemlig...

• #17   29. jan 2009 Brian M

- Det ville jeg mene. Jeg har en aftale med en gennabo, at der også skal have en Collinite med næste gang, at jeg køber i England. Hov, forresten, har du lakrens? Altså, en pre-wax cleaner? Noget fra Autoglym kan sikkert også gøre det..

Venligst,

Ebbe

• #18   29. jan 2009 Nej.... Synes lidt jeg havde forstået at det ikke var højest nødvendigt., Men hvilken ville du så anbefale, kontra de ting jeg skal have bestilt ??

Sgu dejligt med noget hjælp til at komme i gang.....

• #19   29. jan 2009 Brian M

- Dodo Juice's Lime Prime Lite har fået rigtigt gode anmeldelser. Forskellen på Lime Prime og Lime Prime Lite er, at førstnævnte har lidt slibemidler i og sidstnævnte ikke har. Hvis du f.eks. lige har poleret bilen, er der jo ikke nogen grund til, at fjerne yderligere, så Lime Prime Lite skulle være nok..

Venligst,

Ebbe

• #20   30. jan 2009 okay... mange tak Ebbe....

Btw. Er en tube/bøtte nok af de forskellige produkter, til en hel bil ? Altså en bøtte af den voks og en tube af forsegleren mm. ??

• #21   30. jan 2009 Brian M

- Ja, det er det. Det handler om, at påsmøre super tynde lag - både voks og forsegler. Den mængde voks at der binder sig til lakken, ændres ikke ved, at du lægger et tykkere lag på. Men, du kan så give lakken voks i flere omgange. Jeg smider for det meste 2-3 lag voks på. Vedr. polish, så er der nok til mange biler, i sådan et par 1 liters bøtter dér. Og det samme angår den Lime Prime Lite.

Venligst,

Ebbe

• #22   30. jan 2009 Super.....

Må snart for bestilt tingene....
    Glæder mig til at komme i gang. Det må sgu snart se at blive noget varmere i vejret...

• #23   30. jan 2009 Hvornår var det nu af lakrensen (lime prime lite" skulle påføres, i stadiet ? Efter forseglingen og før voksningen, eller hvordan ?

• #24   30. jan 2009 Har egentligt tænkt på..
    Vil vi kunne spare noget i porto ved at lave en fælles ordre fra UK og så en sender rundt til os andre eller det blir måske ca. det samme...?
    For jeg havde os tænkt på at få et par småting derfra..

• #25   30. jan 2009 Brian M

- Ja, det må det gerne. Det er koldt at vaske bil lige for tiden..

Du skal tænke på, at lakken jo skal afrenses, da der kan være små urenheder(olier, fedtstoffer osv.) og derfor skal du rense lakken, således at både forsegler og voks hænger bedre fast. Så, Lakrens skal på lakken, lige efter polering. Derefter kan forsegleren komme på og til sidst voksen.

Kind regards,

Ebbe

• #26   31. jan 2009 The Beast Meister : Jeg tror ikke det er det store vi spare på det, og det ville også give en frygtelig masse bøvl med penge overførsler, og sendinger videre til "hindanden"

Ebbe : Okay,,,,, Er ved at lave mig selv en lille brugsanvisning/huske liste, ud fra hvad du siger, så jeg har den ved hånden, når jeg s´kal i gang. Så det er noteret....
    Btw. Jeg får snart helt nye alu fælge hjem. Hvad kan jeg gøre af gode ting for dem ? Er det nok med en gang voks ? Ellers skal de lige have en gang forsegling først ?

• #27   31. jan 2009 The Beast Meister :

- Efter hvad, at jeg ved, så bor I jo begge på Fyn. Så, alt efter hvor langt at I er fra hinanden, så kan I jo stikke hovederne sammen. Ellers kan det ikke betale sig. Men, fra første gang, at jeg bestilte fra CleanYourCar har Tim, pga. den ret store udgift at det var, fået billigere levering. Den skulle kun være 28£ nu, hvilket til dagens kurs ikke er ret meget, i forhold til, at du kan få ret mange kilo med.

Brian M

- Jeps, så kan du holde lidt styr på det. Du har ikke kigget på de grundige poleringsguides, at der findes på DW? Der findes en specifikt til den type polermaskine, at du har købt. Jeg laver nok også en guide på dansk på et tidspunkt, men det bliver nok udelukkende til rotationspolerer.

Jeg har brugt JetSeal 109 det sidste lange tid til de AEZ fælge, at der sidder på polo'en. 2 lag holder 4 måneder, så du kan reelt gøre det samme som på bilens lak, hvor du giver dem de obligatoriske 2 lag af JetSeal109 og følger efter med 1-2 lag collinite. Gerne 2, da fælgene er virkeligt udsatte. Husk at udelukkende bruge autoshampoo til at rengøre dem med, når du vasker bil ved normal normal brug, og at du har fået de nye fælge monteret. Det er iøvrigt også kun dét, at der er brug for. Hvis du savner funktionen af en fælgrens, at der kan påsprøjtes, så køb én af de løse sprayflasker, at de sælger på CYC og et "Meguiars Foaming Sprayhead"(skum hænger bedre ved fælgene), og så lav en blanding af noget autoshampoo og destilleret/deioniseret vand. Den må godt være en lille anelse kraftigere end anbefalet, men ikke noget med 1/10 eller sådan noget helt vildt. Det ville også være spild af shampoo;)
    Start med, at spule fælgene med højtryksrenseren - med den mængde lakforsegler og voks der er på, vil du se, at langt størstedelen af skidtet og bremsestøvet ryger af - påsprøjt så autoshampoo/vand blandingen, og brug en fælgbørste til arbejde det med. Når du er tilfreds og at du har været over det hele på fælgen, så spul den igen med højtryksrenseren, og så er du færdi med den fælg. Til dæk/skærmkasser bruger jeg pt. Chemical Guys Orange Degreaser og/eller deres Strongwash, men det kan ikke anbefales at bruge, hvis du har fået den undervognsbehandlet.

Venligst,

Ebbe

• #28   31. jan 2009 Nej har jeg ikke lige, den vil jeg lde efter så.

okay, det vil jeg notere.
    Dejligt at helt nye fælge får de bedste forudsætninger fra starten smiley
    Min er aldrig blevet undervognbehandlet, og bliver det heller ikke. Det er jo en Audi smiley

• #29   31. jan 2009 Brian M

Super:)

Kommentér på:
Poleringsmaskine

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce