{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.069 visninger | Oprettet:

Skattelort!!!! {{forumTopicSubject}}

• Der indføres grønne kørselsafgifter på lastbiler. Det er målsætningen, at der
fra 2011 skal indføres grønne kørselsafgifter på lastbiler i Danmark. I forbindelse
med indførelsen af kørselsafgifter på lastbiler er det besluttet, at danske
lastbiler udover provenuet fra den gældende vejbenyttelsesafgift skal bidrage
med 500 mio. kr. årligt til finansiering af skattereformen.
• Vægt- og ejerafgift på dieselbiler uden partikelfilter øges, så tilskyndelsen til at
beholde og anskaffe dieselbiler uden partikelfilter reduceres. Tillægget til vægtog
ejerafgifterne på person- og varebiler uden partikelfilter er på 1.000 kr. årligt.
Initiativet træder i kraft 1. januar 2010.
• Der indføres et grønt miljøtillæg for firmabiler. Miljøtillægget vil svare til den
enkelte firmabils ejerafgift, der er baseret på normen for brændstofforbruget.
Miljøtillægget lægges til den skattepligtige værdi af den fri bil. For en typisk
firmabil vil tillægget således udgøre godt 3.000 kr. årligt. Det vil tilskynde til
valg af mere brændstoføkonomiske firmabiler. Initiativet træder i kraft 1. januar
2010.
• Ejerafgiften for varebiler gøres afhængig af bilernes brændstoføkonomi.
Vægtafgiften for nye varebiler erstattes fra 1. januar 2010 med en ejerafgift
svarende til den, der gælder for personbiler. Samtidig indføres en forhøjelse af
vægtafgiften for varebiler fra før 1. januar 2010, så vægtafgiften kommer på
niveau med ejerafgiften for nye varebiler. Endelig indføres et privatanvendelsestillæg
for varebiler fra før den 3. juni 1998, svarende til den gældende tillægsafgift
for privat anvendelse for varebiler, som er indregistreret fra 3. juni
1998 til 24. april 2007. Forhøjelsen af tillægget for privat anvendelse indfases
over 2 år.
• Registreringsafgiften for hyrevogne omlægges, så tilskyndelsen til at anskaffe
miljørigtige vogne øges. Registreringsafgiften for hyrevogne forhøjes fra 20
pct. til 70 pct., men samtidig forhøjes bundgrænsen for registreringsafgiften
fra 12.100 kr. til 230.000 kr. Initiativet træder i kraft 1. januar 2010.
Samlet øges afgifterne inden for energi, klima, miljø og transport med knap 8 mia.
kr., heraf bidrager erhvervene med godt 6 mia. kr. og husholdningerne med knap 2
mia. kr. For de afgifter, som direkte påhviler husholdningerne, sker der en kompensation
blandt andet via den nye ”grønne check”..

Hvis de indfører det lort, så bliver bilen kun det halve værd........................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skattelort!!!!
  • #1   5. mar 2009 Ja HURRA for alle de GRATIS biler der bliver om 1-2 år... for der er kun en vej for dem... SKROT !!

Syntes de udlæg der kommer fra vores politikkere er så latterlige ... deres forslag ender såmen bare i en masse skrotbiler på hvideplader som er til endnu mere fare for miljø og trafik...

• #2   5. mar 2009 jamen hva vil det så rende op i for gulplader diesel biler før 98?

• #3   5. mar 2009 BaB

Jeg gir 4.800 kr nu og med de nye forslag ender jeg på 10.500 kr

• #5   5. mar 2009 Der står vel kort og godt at biler fra før ´98 kommer til og koste det samme som de efter. Plus alle dieselbiler der ikke har partikelfilter koster 1000kr oveni igen.

• #6   5. mar 2009 Mona.. Det måtte jo komme en dag .. Hvad med os der har en de er fra 98 eller nyere .. Vi er blevet flået fra start .. sku da på tide at i andre også spytter i kassen smiley

Og som skrevet før så betaler jeg hellere de 1000kr extra iåret som at smide partikelfilter på svinet eller købe en med.. De er nemlig hurtig tjent hjem igen idet at partikelfilteret æder 20% eller mere i brændstof

• #7   5. mar 2009 Det er totalt hjerne dødt det nye forslag..

• #8   5. mar 2009 Øv bøv - men så det jo nemt, flå pladerne af og så prøveplader på - eller få den godkendt i en 4x4 klub og så betale 100 kr for et par prøveplader og så brug den en dag smiley

• #9   5. mar 2009 Erik

Skal vi ikke bare blive enig om at du selv har valgt at købe en ny bil mens vi andre har valgt at købe en ældre... nok fordi vi bedst kan li dem vi nu engang har... selv med den nye afgift kunne jeg ikke drømme om at købe en model jeg ikke bryder mig om selv om den er nyere.

• #13   5. mar 2009 Mona .. Jeg valgte en bil jeg kunne holde ud at køre i også på lange ture som så også kunne bruges til lidt sjov udenfor vejen... Ikke efter hvilken der var billig i vægtafgift..
    Vi kikkede faktisk slet ikke på hvornår bilen var fra kun hvad km stand og bilens generelle stand var også om den var behagelig at køre i også på lange ture hvilket jo udelukker størstedelen af de gamle

• #14   5. mar 2009 Erik

Så skulle du have købt dig en som min.. den er ligeså behaglig som din på langture og turen frem og tilbage til Holland på samme dag er stadig en ren fornøjelse også selv om den ruller med 150 km/t er "gammel", hævet og med 33"... det er vist et spørgsmål om stand og "gammel" kvalitet !

• #15   6. mar 2009 Mona .. Jeg prøvekørte faktisk en som din dog uhævet og std. dæk montering

Sad ikke videre godt i den.. ok sæder er til for at blive skiftet ud. Efter vores norges ture har jeg også overvejet at skifte dem der er i terranoen.. Man er sku lidt øm efter 4 timer af snoede ujævne norske fjeld veje (

Udover det sejlede den meget OK det kan have været pga defekter i undervognen eller de forholdsvise smalle dæk (Samme bredde som terranoen )

Så var der motor støjen som er betydeligt højere i GRen som terranoen... Brummer en del mere i kabinen i såen GR som terranoen ... Dette kunne måske afhjælpes via udstødningen men den lød ikke utæt

• #17   6. mar 2009 odby .. Nu har vi jo så fundet ud af at terranoen faktisk har flere HK og mere moment fra std. som div. patrols

Missen .. Mig bekendt er det en 4x4 jeg har også selv om den ike kan hæves 2 meter og køre på 45" hjul

• #18   6. mar 2009 Luffe .. den klare sig ellers godt nok .. Mangler bare frihøjde når den kommer offroad

• #19   6. mar 2009 Erik

Jeg har også prøvet andre GRér og JA en del larmer betydlig mere end min.. det er jo så bare mit held.
    Sådan en som din er slet ikke noget for mig, den er simpelthen for skrøbelig til mig og jeg ville helt klart ikke turde byde den bare det halve af hva jeg byder min trold, den enest fordel din har i forhold til min... er det samme som en kort GR har.... kortere akselafstand !

Kasper..
    Ja det kommer mange ældre 4x4ér på markede og til rigtig billige penge hvis dette lovforslag går igennem..

• #20   6. mar 2009 Mona .. din var da kun 10cm længere i akselafstand efter hvad jeg husker

• #21   6. mar 2009 Erik

Det er nok muligt... manden mener også at din er ret lang. Men jeg var overbevist om at det var mere .. så ikke engang der er der så en fordel... andet end vægtafgiften (endnu) og så at det er en model jeg godt kan li..

• #22   6. mar 2009 mona jeg er ked af at måtte rette dig men din bil kommer til at koste ca 16000kr og ikke kun 10500kr. det er doppelt vægtafgift.misundels afgift og miljø.= 9060 plus 5040 plus 1000kr= 16000kr : (

• #23   6. mar 2009 Mona .. min er den lange model og på rømø mindes jeg at vi kom frem til at axelafstanden var næsten samme din havde dog lidt længere karosse

• #24   9. mar 2009 http://gulplade.skrivunder.dk/

her samler de underskrifter på at ku stoppe det...

Kommentér på:
Skattelort!!!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce