{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
601 visninger | Oprettet:

Supra MK4 spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hey Supra mennesker!

Vil lige plage jer igen og stille en masse spørgsmål. Fedt ikke? smiley

Inden I svarer skal I lige tage i mente, at jeg NADA forstand har på tunet biler. Forstået på den måde, at jeg aldrig har ejet en tunet bil:

1) Hvad er forskellen på TT og single? Er det bedre responstid fra turboen?
2) Hvad kan bedst svare sig? Få andre til at importere for sig, eller selv importere? Jeg har svært ved at gennemskue hvor mange penge, importørerne lægger oven i hatten. Hvis det godt kan svare sig selv at importere, hvilke lande skal man så fortrække at gøre det fra?
3) Hvilke Supra sider findes der i Danmark og udland? Tænker forums osv.
4) Hvad skal man være opmærksom på, når man køber en Supra?
5) Er der tit mange reperationer forbundet med en Supra, når den har omkring de 400 - 600 HK?

Jeg skriver hvis jeg kommer på nogle flere spørgsmål, indtil da, håber jeg at I gider at svare på dem smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Supra MK4 spørgsmål
  • #1   18. apr 2009 vi prøver fra en ende af:

1) TT=twinturbo=original, Single=en stor turbo=potentielt flere HK, men som regel langsommere spool end TT
    2) Hent selv. importører lægger typisk 40-70k oven i prisen. det koster max 10 at hente selv
    3) Der er kun Sonid.dk som rene danske side
    4) At det er en 12-15 år gammel "ræserbil" og de er ofte ret bnrugte i alle sliddele. kig også efter rust hvis den er fra UK
    5)JA! (hold dig til std setuppet hvis du vil køre "billigt")

• #2   18. apr 2009 CS >

Tak for dine svar smiley

Har du selv importeret?

Mht. Reperation, hvilke dele snakker vi så om at det slider på? Selvfølgelig lægger man et vist pres oven på delene når den bliver tunet, men snakker vi en månedlig regning på 10k? Ved godt det ikke kan gøres sådan op 100%, men prøver bare at danne mig et overblik smiley

• #3   18. apr 2009 Noget helt andet er:

Kender I nogle sider fra England, Tyskland og Sverige hvor de sælger biler?

• #4   18. apr 2009 Hej Per

jeg hentede min supra sammen med min Mor, D 28-4-2009. der var jeg kun 16 år, er lige blevet 17 smiley jeg hentede den i UK, og som Christian siger så ligger importører rigtig meget oveni.. Men Ja tjek efter Rust. dog var jeg lidt heldig med min da ham jeg købte den af (Jody) arbjedede i et firma hvor de kun laver supraer.. så alt i min motor er skiftet samt der intet rust er på min :b

her er nogle hjemmesider fra England

www.pistonheads.co.uk
    http://www.mkivsupra.net/ (Opret en bruger derinde, alle vil gerne hjælpe og der er rigtig mange pæne supraer tilsalg der.. det var der jeg fandt min smiley

Sider fra tyskland

Mobile.de

håber du kan bruge det til lidt smiley

held og lykke

• #5   18. apr 2009 Tak for dit svar Brian > Jeg har lagt en PM til dig

• #6   18. apr 2009 KDW .

HVAD :S !

• #7   18. apr 2009 Så vidt jeg har kunne se på dine andre indlæg KDW, så skriver du sådan, så der ikke kommer flere Supraer i DK smiley

• #8   18. apr 2009 KDW .

arrrh hehe jeg tænkte faktisk også på det var sådan noget du havde i baghovedet smiley FEEED IDE smiley

• #9   18. apr 2009 supraer en skod bil, det går i stykker hele tiden og der er ikke til noget. alt det gode folk skriver er rygter.. jeg er enig med KDW!!!

• #10   18. apr 2009 Det er også fint, jeg er blevet forelsket i en Uno istedet!

• #11   19. apr 2009 Yes, jeg fandt på et til spørgsmål. Fedt ikke? smiley

Når man importerer en bil skal den jo som bekendt til syn. Mange Supraer er jo så blevet tunet osv. Men vi har jo ret strenge regler i DK, så hvad gør de der?

Du bliver vel afvist hvis du kommer med en bil som er købt i DK som du har tunet over de 20% og som larmer/forurener mere end hvad tilladt er for den model. En tunet Supra kan vel ikke undgå at larme/forurene mere end en standard Supra?

Så afviser de bilen til syn? Er jo lidt trist hvis man har importeret en bil og intet aner om det som mig.

• #12   19. apr 2009 Hahah. Hold så kæft KDW smiley

• #13   19. apr 2009 KDW .

Siger KDW som har den sygeste supra smiley

• #14   19. apr 2009 husk hvis du køber en supra som er pillet ved, skal du have cat med så du kan syne den i dk. Og de er pænt dyre hvis du skal købe dem.
    Normalt biller man begge cat af fordi det giver lidt HK. Men du får den ikke synet unden dem. Husk på en TT er der 2 cat.

• #15   19. apr 2009 Thomas > Tak for dit svar smiley

Men er det ikke fuldstændig umuligt at få synet en importeret Supra, hvis effekten overstiger 20% af den standard? Ligesom ved alle andre biler, men som er købt i DK?

Jeg tænker mere, hvis jeg finder en Supra med 500 HK. Så er det jo tydeligvis ikke standard. Hvordan får folk dem igennem syn, så de kan betale afgift på dem?

• #16   19. apr 2009 nej det kan du godt, det er jo svært at måle om den har 380 eller 500hk når du står i en synshal.
    har du nogle sinde kørt med 500hk og baghjulstræk?
    Eller har du bare lyst til at dø tidligt ?

• #17   19. apr 2009 De 500HK var bare for at tage et tal smiley

Personligt ville jeg nok ikke turde at anskaffe mig en bil, som er baghjulstrukket og som har 500HK, det er nok en tand for vildt.

Det var mere for at høre om hvad folks erfaringer er med at få en importeret Supra igennem syn, hvis der er lavet noget ved den.

Kommentér på:
Supra MK4 spørgsmål

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce