{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
773 visninger | Oprettet:

Toyota Supra MK4 dårlig knast censor ledning brud?. Ledningsdiagram? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Bil:
Toyota Supra MK4
Motor: 6cyl, 3,0Ltr. 2JZ-GTE ( none VVTI ) single turbo og en masse andet.

Billedet i ser er den eftermonteret styreboks/ECU som der sidder i bilen.

Bilen har svært ved at starte og tage gassen, motoren mangler tydeligvis kræfter. Kan kun lige gå tomgang når motoren er blevet lidt mere varm.

Mulig fejl:
Knastsignal til ECU pga. brud på ledning er jeg kommet frem til. ( der er 2 stikben på føleren. En stel og en signalledning til ECU )

1. Jeg har målt stel på den ene ledning i stikket og INTET på den anden i stikket med tændingen slået til.
2. Når stikket til knastføler afmonteres ved kørende motor i tomgang reagerer den overhoved ikke.
3. 0,5 - 1,0 Volt vekselspænding kan kan måles når føleren både er med og uden stikket monteret på kørende motor i tomgang og der gassen lidt op fra tomgang.

Knastføleren er en ny original men jeg vil gerne kontrollere at signalet rent faktisk når from til ECU'en. Jeg har intet ledningsdiagram.
FTZ, Au2parts samt Toyota selv kan IKKE skaffe mig noget originalt diagram. Jeg har Googlet nettet tyndt synes jeg og finder en masse som jeg ikke kan bruge mener jeg.

Spørgsmål:

Hvor skaffer jeg ledningsdiagram henne og kan jeg overhoved bruge det til noget som helst når bilen har den eftermonteret styreboks/ECU?

Evt. Andre idéer til hvad fejlen kan være galt siden motoren har denne "misfire"??

Vil gerne gå alle mine følere igennem som giver besked til ECU men har kun min erfaring at måle efter så måler lidt i blinde uden et ledningsdiagram.

Til info:
Bilen har nye 6 stk. tændspoler og tændrør

Hjælpende svar modtages med kyshånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Toyota Supra MK4 dårlig knast censor ledning brud?. Ledningsdiagram?
  • #1   25. feb 2022 Hvad får dig til at tro at det er knastsignalet der er problemet?

Er der en fejlkode eller hvad der der gået forud for dine målinger?

• #2   26. feb 2022 Hej Henrik.

Fordi den gamle knastføler ikke gav noget udslag/signal overhoved.
    Den nye kmastføler som jeg skriver giver dog signal men jeg tror bare ikke signalet når frem til ECU'en og det er netop det jeg ønsker at måle om det gør eller ej.

Tror der er et brud på signalledningen et sted imellem føler og ECU.

• Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

Emner: 24 Svar: 1.311
    #3   26. feb 2022 følertypen er korrekt sat op i ecu ?

• #4   27. feb 2022 #Luske.

Om føleren er korrekt sat op til ECU?

Det er den samme originale reservedels nr der er sat i. Jeg tænker hvorfor skulle ECU pludselig have brug for opsætning af den nye knastføler nu da den er magen til?

Mvh Henrik

• Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

Emner: 24 Svar: 1.311
    #5   27. feb 2022 du skrev der ikke var signal fra den gamle , det tolkede jeg som om den ikke havde kørt med den nye ecu endnu ?

men det har altså virket/kørt før?

• #6   27. feb 2022 #5
    Undskyld misforståelsen :).

Ja den har kørt med den gamle knastføler før ja??

• Simonpd
    Simonpd Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 44
    #7   27. feb 2022 Jeg har et originalt ledningsdiagram til bilen på en PDF.
    Men ikke sikkert du kan bruge det til så meget nu hvor du har en anden ECU, mon ikke der kan findes et ''Pin-out'' til den pågældende styring?
    Hvis det heller ikke er muligt, så kan du købe sådan en ledningssøger som bruges til div. opgaver, har selv en fra Autel, super fin maskine til overkommelige penge.
    Mht. den knastføler, så mener jeg det er en induktiv giver? Du burde kunne ohme den type føler, tag stikket af, så bør du se omkring 0,5k-1,5k ohm.
    Den har en minus forbindelse, selve plussen er jo noget den generer selv ud fra magnetfelt, da den reagerer på metal som roterer, plussen den skal bare have forbindelse til motorstyringen til det korrekte pin, hvor ledningssøgeren kan være god, hvis du ikke bare vil trække ny ledning eller kan finde den.
    Håber det kan hjælpe dig videre

• #8   27. feb 2022 www.ecumaster.com/products/emu/

Der kan du få maunalen med pin-out på motorstyrning..

• #10   28. feb 2022 Virkelig gode links i har sendt her det er top. Nu har jeg pin-out til den nuværende styreboks. Tak for det.

#7 Simonpd. Du må meget meget gerne sende det originale ledningsnet til mig på: henrik_holt@hotmail.com så tror jeg sgu at jeg vil være dig evig taknemmelig smiley

Jo knastføleren er en "induktiv giver" præcis som du beskriver den. Jeg har ohm'et den. Den er OK.

Mht. ledningssøger vil jeg da lige undersøge nærmere også.

• Simonpd
    Simonpd Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 44
    #11   2. mar 2022 Jeg sender en mail til dig, du får over hele bilen, gearkasse, diff, mm.
    TJek evt. spam, velbekomme smiley

Kommentér på:
Toyota Supra MK4 dårlig knast censor ledning brud?. Ledningsdiagram?

Annonce