{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.401 visninger | Oprettet:

Gode råd - polering med Meguairs G220 {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg regner med at bestille en Meguairs G220 polermaskine her inden så længe. Men da jeg ikke har den store erfaring, vil jeg gerne have lidt gode råd inden jeg går igang.
Bilen jeg skal polere er en mørkblå-metallic Peugeot 407. Hele bilen blev omlakkeret her for en måneds tid siden, så jeg ved ikke lige hvor hård den nye lak er..
Her kan bilen ses hvis det har interesse:
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=159852

Jeg regner med at bruge følgende fremgangsmåde:
1) Skum forvask
2) Vask med Zaino Z7 shampoo
3) Tørre bilen med drying towel
4) Clay'e hele bilen
5) Bilen vaskes igen med Zaino shampoo
6) Lakken renses med Dodo Juice - Lime prime lite
7) Meguiars #80 speed glaze / Meguiars #83 Cleaner/Polish
8) Vokse bilen med Collinite No. 476S - Super Doublecoat Auto Wax

Jeg er lidt i tvivl om Meguairs #80/83 er sat ind det rigtige sted??

Og så er jeg i tvivl om jeg kan bruge polermaskinen til alle produkterne, eller om der er nogen der er bedre bare at bruge i hånden.

En anden ting jeg gerne vil vide, er hvordan de forskellige produkter (Lime prime lite og meguairs #80/83) skal bearbejdes på lakken, og hvor længe. Jeg har læst om produkter der skal bearbejdes til de "forsvinnder" eller opløses, men hvordan er det med de produkter jeg regner med at bruge?

Og så regner jeg med at køre på et lille område af gangen, og så først i den ene retning af bilen, og så derefter i den anden retning indtil det er bearbejdet nok - Er dette den rigtige måde til disse produkter?

Det skal siges, at der kun er lette vaske-ridser på bilen - Altså ingen dybe ridser. Så jeg regner med at starte med at se om ikke Meguairs #80 er nok (istedet for #83)

Jeg syntes også at det med de forskellige pads er en jungle. Men umidelbart er jeg kommet frem til denne til meguairs #80:
http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing/lake-country-ccs-pads/lake-country-orange-light-cutting-pad/prod_276.html
De skriver at den kan bruges de fleste produkter

Og så regner jeg med at bruge denne til voks:
http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing/lake-country-ccs-pads/lake-country-blue-final-finish-pad/prod_274.html

Jeg håber på at kunne få besvaret alle spørgsmålene, og så ellers få nogle gode råd og fif's, så jeg kan få et rigitg godt resultat helt uden ridser.

På forhånd tak.
Mvh.
Morten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd - polering med Meguairs G220
  • #1   19. apr 2009 Du behøver vel ikke punkt 5 ? smiley

  • #2   19. apr 2009 Gateway-in-Denmark:
    Jeg har bære hørt det skulle være klogt lige at vaske den for at få rester af clay væk + for at få Meguairs Last touch - som er brugt som lubricant - væk igen


  • #3   19. apr 2009 Morten F + Getaway-in-Denmark .
    Morten du har ret der i det du siuger også.
    Punkt 5 er tilrådeligt da du til tider kan få løsnet skidt der har siddet i små ridser uden at clay'et har fået det samlet ordentligt op.. Hvis ridsen er dyb kan du trække det øverste skidt op måske men halvdelen af skidtet stadig sidder i ridsen.. Og vasken kan så hjælpe med at fjerne det der evt. kan være af rester før du polerer..
    Med clay fjerner du tidligere forsegler og voks samtidigt så den anden vask kan trænge igennem til den skidt der evt. er tilbage..
    Så vidt har jeg forstået det..


  • #4   19. apr 2009 Men dit dodo Juice skal først på efter poleringen...

  • #5   19. apr 2009 The Beast Meister :

    - Helt enig.

    Som Brian M siger, Lime Prime Lite er først til efter polering.

    Så; den ser sådan her ud:

    1) Skum forvask
    2) Vask med Zaino Z7 shampoo
    3) Tørre bilen med drying towel
    4) Clay'e hele bilen
    5) Bilen vaskes igen med Zaino shampoo
    6) Meguiars #80 speed glaze / Meguiars #83 Cleaner/Polish
    7) Lakken renses med Dodo Juice - Lime prime lite
    8) Vokse bilen med Collinite No. 476S - Super Doublecoat Auto Wax

    Jeg ved ikke hvad du har af midler til at fjerne tjære/fedtstoffer? Du kan evt. købe noget CG Strong Wash og blande det i en forstøver. Det virker fint. Det vil kunne bruges i vaskeprocessen, men også hvis der er f.eks. lidt tjære klatter tilbage på bilen efter at du har clay'et den.

    Har du prøvet dit 476s? - Det skal påføres i et så tyndt lag som overhovedet muligt og jeg har svært ved, at forene maskinpåførsel og dét. Jeg bruger de runde skum applicators som de sælger på CYC og de er glimrende til opgaven.
    Hvis det sidder i for lang tid bliver det virkeligt hårdt og har du i forvejen smidt et tykt lag på, så bliver det en umulig opgave. Påfør det på ét panel af gangen.

    Jeg har ikke prøvet Lake Country's pads, men jeg er glad for mine Meguiars.

    Ja, prøv med 80 først, og det skal arbejdes indtil det bliver gennemsigtigt. Bliv iøvrigt ved i nogen tid efter det er blevet gennemsigtigt; så er du sikker på, at alt er nedbrudt før du tørrer det af. Har du læst Dual Action polishing guiden på DW? - Der står en del om fremgangsmåde..

    Nu ved jeg ikke om Z7 fjerner last touch. Jeg bruger CG Citrus Wash + Gloss - og det fjerner det, og hvis du overdoserer lidt, så æder det også tidligere voksrester på bilen.


    Venligst,

    Ebbe


  • #6   19. apr 2009 Ebbe J
    Fin gennemgang, men da der bliver clay'et i processen skulle denne helst fjerne last touch vel, så derfor er det vel ikke et særligt stort bekymringsområde?


  • #7   19. apr 2009 Ebbe J:
    Tak for rettelsen af fremgangsmåden. Men så er jeg ikke helt med på hvad det egenglig er LPL gør. Jeg troede at det skulle fjerne gamle voksrester osv inden at man begynder at fjerne selve vaske-ridserne. Men det har jeg så forstået forkert :o)

    Til at fjerne tjære med, har jeg 2 ting. Jeg har Autoglym Intensive TAR remover, og så den du nævner - nemli CG strong wash. Men Jeg troede nu mere at Strong wash var til at fjerne f.eks. insekter osv..
    Men vil det sige, at du mener at jeg skal bruge CG strong wash i en forstøver efter jeg har clay'et og inden jeg vasker anden gang?

    Jeg prøvede Collinite 476S på den gamle bil (peugeot 406). Og jeg syntes egentlig ikke det var så vanskeligt at fjerne igen. Men det kan være at jeg ikke ventede længe nok :o)

    Men jeg har tænkt på om det ville være en idé at give bilen en gang Chemical Guys - Jet Seal 109 oven på Collinite 476. Eller vil det ikke have nogen virkning?

    Nu skal det siges, at så vidt jeg ved er der ikke tjære eller andre ting på bilen som den står. Den har ikke kørt så mange kilometer siden den blev lakeret, så det er begrænset hvad den har "samlet til sig"

    Jeg har iøvrigt læst den glimrende guide på DW omkring DA polermaskiner. Og den forklarer godt hvordan man skal gå frem..


  • #8   19. apr 2009 The Beast Meister :

    Hvis man bruger Last Touch som lubricator/glidemiddel, så vil det jo stadigvæk være tydelige rester på lakken efter man har clay'et den. Når jeg clay'er en bil efterlader LT i hvert fald nogle rester på lakken, da det jo typisk når at tørre lidt ind, inden jeg er færdig med hele bilen.. Og når jeg så har vasket den med CW+G, så er det væk :o)


    Venligst,

    Ebbe


  • #9   19. apr 2009 morten F

    - Intensive Tar Remover er sikker lige så godt. Og hellere bruge en dedikeret tjære-fjerner...

    Jeg bruger Strong Wash til affedtning af bilen "under bæltestedet". Jeg synes det er fint til det.

    JetSeal vil nok ikke være en idé i den sammenhæng; det skal på før voksen. Jeg skal dog indrømme, at jeg ikke smider JetSeal på før 476s, men kun på fælge og under nogle vokse hvor holdbarheden er lidt mere kritisk. Men, det ser godt ud. Dog ved jeg ikke hvordan det arbejder sammen med 476s - men du kunne jo prøve :o)

    Venligst,

    Ebbe


  • #10   19. apr 2009 Morten F
    Det der fjerner gammel voks er clay.
    Det som LPL skal gøre er at gøre lakken klar til voks. Samtidigt så skal den hjælpe til hvis lakken er falmet.

    Mht. CG Strong Wash ville jeg lade den komme på specielt ramte områder før vask så det har lidt tid til at virke. Men andre ret mig gerne her.

    Det med at vente længe nok er der altid en meget nem tommelfinger regel..
    "Swipe-test" så og sige.
    Det er hvor du venter til den danner en tåget overflade, og så skal du vente til den er ordentligt tør.. Dette kan du sikre dig ved at lade din finger glide over overfladen og fjerne det tågede område.. Hvis der er rester og lidt fedtet overflade er den ikke tør nok.. Når du kan se der er flot glans under uden noget andet så er den tør nok til du kan fortsætte med at fjerne den.

    Mht. Jet Seal 109 og voks så bør du gi den 109 først, da dette er en forsegler (kemisk) og man siger som regel forsegler skal på før voks da denne kan danne en overflade forsegleren har svært ved at binde til..
    Så 109 og så din Colli.
    Mht. virkning så det jo sådan at 109 er kendt for at være langtidsvirkende og det samme med Colli, men nogen sværger efter at forene det bedste fra to verdener så og sige - altså forsegler og voks.
    Men det vil aldrig kunne give mindre beskyttelse jo.

    Ret mig endelig folkens eller tilføj hvis jeg har glemt noget..


  • #11   19. apr 2009 Ebbe J
    Okay det er selvfølgelig klart. Jeg har vist også skrevet forkert for mente egentligt at man ikke behøvede at overdosere shampoo for at fjerne tidligere vokslag, da der alligevel skulle clay'es men så fik vi det begge på plads.. smiley


  • #12   19. apr 2009 Morten F
    Forresten.. Ligeledes i forbindelse med tommelfingerregelen mht. voks og forsegler, så siger man som regel også der skal gå en time imellem hvert lag da der ofte er noget kemi der skal virke - heriblandt afgives der til tider nogen stoffer som skal "afdampe" før di påfører det nye lag.. Det er for at voksen/forsegler kan danne den hårde beskyttende overflade..
    Giv helst 2 lag eller mere.. 2 lag for at sikre du har dækket alle områder og ikke har nogen helligdage.


  • #13   19. apr 2009 The Beast Meister :

    + 1 :o)

    Jeg vil dog sige, at jeg ikke bruger "swipe-testen" til lige præcis 476s.. Jeg lavede et test-område hvor jeg ville have, at den ikke skulle efterlade nogle olie lign. rester når jeg trak fingeren over den voksede overflade.. Dette gjorde den først efter 8-10 min. og så var den hård som sten. Så; jeg påfører og tager af inden for 5 min. Og indtil videre har det virket fremragende :o)


    Venligst,

    Ebbe


  • #14   19. apr 2009 Okay.
    Tak igen for rettelser. Det er lige nøjagtig derfor jeg er medlem af denne glimrende gruppe. Det er nu rart at være sikker på at ens fremgangsmåde er rigtig inden man går igang smiley

    The Beast Meister:
    Har du erfaring med Jetseal 109 og 476S sammen?

    Men som su skriver burde det vel ikke kunne skade noget at bruge begge dele, eller???
    Eller kan man risikere at voksen ikke kan "binde" ordentlig hvis der er jetSeal under?


  • #15   19. apr 2009 Eller mener i at det ville være bedre at undværre JetSeal og så istedet give 2 lag Colli 476?

    Jeg vil jo gerne ende med en overflade som er så holdbar som muligt, så den kan holde længe inden det er nødvendigt at give den den store tur igen.
    Men samtidig vil jeg gerne have en overflade som skinner så meget som muligt, og har så dyb en farve og glans som muligt.
    Er der andre produkter i mener vil værre bedre at bruge?

    Som sagt prøvede jeg på et hjørne af min sorte peugeot 406 med Clay, LPL og colli 476S. Men jeg syntes ikke det kom til at skinne så meget af det. Faktisk syntes jeg det var svært at se forskel på det der ikke var gjord noget ved, og så det jeg havde øvet mig på. Og det skal siges, at det sidste år eller 1½, var der ikke gjort andet end at vaske med en billig voks-shampoo og børste..
    Så det var jeg egentlig lidt overrasket over, at jeg ikke kunne se en klar forskel.


  • #16   19. apr 2009 Ebbe J
    +1 hvad?
    Swipe testen er nok også bare en god tommelfingerel.. Hvis du bruger en voks/forsegler af samme type hver gang du vant til så har du jo som regel haft lavet testen og har en ide om hvornår den er "moden"..
    Mht. olieret overflade synes jeg ofte det er de finere vokse der har god holdbarhed der gør dette.. Går udfra det må være den større mængde af caru. der gør det.. Fx. meguiars caru. voks har jeg ofte oplevet det samme, men den gør også vand perler så smukt må jeg sige.

    morten F
    Vi er jo alle interesseret i at både lære og hjælpe hvor vi kan, for ingen har noget godt ud af du ridser, skader eller laver andet der kunne ha været gjort mere optimalt hvis vi ku ha forhindret det..

    Mht. 109 og 476S så kan jeg kun melde mig til 109 (endnu) men ifølge DW så du ikke den eneste der bruger den combo, og må jeg tilføje - heller ikke uden succes smiley
    JetSeal er nanobaseret jo så den giver en rigtigt god overfladespænding, men grunden til du skal bruge forsegler først og derefter voks er fordi den kemiske forsegler er mere "sart" og kræver netop en ren overflade for den kan binde.. Hvis der er en fedtet overflade som en voks kan give så kan den have sværere ved at binde..
    Derimod er en voks ofte mere taknemmelig (måske også i kraft af den er mere fedtet end en forsegler) og derved nemmere kan holde sig til forseglerens glatte overflade..
    Men igen da 109 er nanobaseret og skulle levere rigtigt god beskyttelse vil jeg da ikke garantere noget jo, men hvis jeg var dig ville jeg selv gi den både forsegler og voks.. Men jeg tilhører så også blandingen der er til begge verdener..
    Forsegler siges at give mere koldt klinisk look, hvorimod voksen kan levere en smule varme og glød.. Altså lidt mere spil og nuancer istedet for en plan overflade..
    Men så er det at folk vælger forsegler pga. den er kemisk opbygget og derfor ofte skal kunne holde ligeså længe eller længere end en voks, og voksen skal så være LSP for at give look'et kombineret med ekstra beskyttelse..

    Det med forskellen var det inklusiv polering af området også? For det kan gøre underværker..
    Clay giver ikke nogen forskel der kan ses, men mærkes.. Din lak kan mærkes som sandpapir efter vask, men efter clay kan den føles som glas.. Hvis du kommer steder med meget jord og grus der kan støve kan du nogen gange faktisk høre forskellen når du kører hånden over lakken..
    LPL er jo lakrenser og hvis den ikke er falmet eller ikke specielt meget falmet der ikke meget den kan gøre.. Der står omkring den at den bruger glazing oils, men den nævner intet om fillers som ellers vil fylde de ridser der kan være.. Hvis den ikke indeholder fillers vil den kunne give en smule glaze men det kan være tricky.. Nogen virker godt til nogen farver, plus mht. glaze synes jeg lyset du ser den i har rigtigt meget at sige.. Aftensol, eller den står højt på himmelen og så vinkelen du ser på.. Men lidt kan den nok give, men hvis du vil bruge den for at skulle være sikker på den giver glaze overalt så ville jeg evt. gi den 2 gange også..
    Derudover så er der voksen som vil gøre det samme for begge områder hvis du ikke har poleret.. Så det kan sagtens være grunden til du ikke kan se nogen forskel sådan rigtigt endnu..


  • #17   19. apr 2009 P.S.
    Jeg kan ikke se du skulle have noget problem i 2x 109 og 2x Colli, men er jo efter temperament.. Nogen mener det unødvendigt og spild af tid.. Nogen mener det er spild af produkt og ikke kan svare sig money-wise.. Så det er igen en smagssag om man vælger begge eller en af de to..


  • #18   19. apr 2009 Det virker som seriøst overkill at vaske bilen efter clay, da bilen skal være så ren inden brug af clay, at kun det ALLERSIDSTE er tilbage til at sætte sig i clayet..

    Med alle jeres fine produkter som kemiske forseglere osv... hvor lang tid holder det så... det vi bruger perler og er LÆKKERT OP TIL ET ÅR..


  • #19   19. apr 2009 The Beast meister:
    Jeg brugte ikke andet end LPL og 476 da jeg prøvede. Så det er nok der forklaringen ligger i at jeg ikke kunne se nogen forskel. Men jeg troede egentlig at voksen villle få det til at skinne lidt mere, så jeg på den måde ville kunne se en forskel.

    Men hvis jeg bestemmer mig for at give 2x jet seal + 2x colli 476, så kan jeg jo godt regne ud at det ikke er noget jeg lige gør på et par timer smiley
    Men hvad gør jeg så hvis jeg ikke bliver færdig på 1 dag, og så måske skal ud at køre i bilen i mellemtiden?


  • #20   19. apr 2009 Anders S:
    Og hvlike produkter er det så i bruger? Det lyder da interessant smiley


  • #21   19. apr 2009 Anders S
    Der er folk der siger op til et halvt år.. Men du skal huske der er også forskel på jeres produkter og det everyman kan købe.. Plus jeres nok ikke kan købes i en lille bøtte på 200ml kunne jeg forestile mig..
    Men hvis man bruger den rette kemiske forsegler (ikke nogen af det man normalt ser som kemisk forsegler - men kemisk glas fx) kan det også holde 9-12 måneder - alt efter forhold.. Hvad det udsættes for og hvor velholdt det bliver self.

    Men en anden sag er stadig også at mange af de her mennesker jo ikke har noget imod at gentage hele denne store process hver 2 uge, 1 gang om måneden eller mere.. De nyder det og slapper af ved det.. Ligesom nogen slapper af med en kryds og tværs eller banke et legehus sammen til ungerne eller skur til havemøblerne..


  • #22   19. apr 2009 Jeg ville gøre følgende
    1) vask bilen inkl. afrensning af tjære deslige.
    2) Clay
    3) let aftørring
    4) Polering med M80 hvis det kun er LETTE vaske ridser
    5) afrensning med final inspection
    6) ´Forsegling med voks.
    7) Wipe down med last touch.

    så ville jeg vente en uges tid..og gøre

    1) GRUNDIG og forsigtig vask..(og tørring naturligvis)
    2) påføring af nyt lag voks
    3) Wipe down med Last touch( efter at lakken er aftørret og hærdet mindst 30 min-1 time.


    Jeg ville ikke påfører flere lag i samme behandlig uden at det første lag var "hærdet", de konserveringer vi bruger skal hærde...


    Ja ebbe vil nok sige gentagelse,, jeg ville bare simplificere det en del...


    Og pas nu på med den polermaskine.. Tonen herinde er at det er INTET problem at bruge... Jeg kender MANGE der har smadre lister og taget lak af plastik med sådanne maskiner, når de er uerfarne... Jeg nævner det blot for din egen skyld. Held og lykke med indkøbene og de kommende behandlinger..
    "


  • #23   19. apr 2009 morten F
    Voksen burde også helst give glans jo, men det skal også have lov at virke.. Flere siger ofte de synes den står endnu flottere dagen efter - netop fordi så har voksen lagt sig som den skal..
    Men men men.. Jeg kan da huske dengang da jeg startede.. Min fars fiat 127 var gul og meget falmet.. Jeg polerede den i hånden med noget gammel hårdfør lakrens fra en bekendt og den så da godt ud, men da den så fik et skud alaska sprayvoks så skete der for alvor noget.. Puhaa! Og det var endda singlecoat uden klarlak..

    Anders S
    "Normal" voks og forsegler skal også hærde og netop derfor morten F siger det ikke kan ordnes på et par timer.. De kemiske forsegler som kemisk glas har som regel blot længere hæretid på et par timer før der må komme nye lag, men jeg går udfra det nok er pga. der er større mængde kemiske stoffer der skal afdampe og gennemgå en process før det kan hærde ordentligt..
    Jeg ville gøre det over 2 dage hvis det ikke kan nås men det igen temperament jo.. Gør hvad du selv føler for og så lad din voksende erfaring guide dig i hvad du føler er bedst for dig..
    Og som manden siger - gentagelse. Når først du har hende i stand med voks så bliver rengøring og vedligeholdelse meget nemmere.
    Hvis du vil ud og køre i den i mellemtiden så skal den ihvertfald have fået MINDST et lag voks/forsegler jo for ellers er der intet der beskytter det arbejde du har lagt i det.. Men hvis den har det ville jeg mene at en ordentlig vask skulle kunne gøre det da overfladen jo er nybeskyttet og derfor kan skidt ikke nå at binde udover løst, samt ny voks/forsegler jo netop giver den høje overfladespænding så skidt og snavs har svært ved at binde..
    Hvis jeg var dig ville jeg pre-washe med foam og så give den en almindelig vask.. Det burde gøre den ren, da voksen som er ny og fin bør gøre det nemt at rengøre hende igen..
    Men mest optimalt er jo du ikke kører, men derfor er det stadig tilrådeligt at vaske den alligevel.. For at sikre dig imod nedfald, syreregn og skidt der sætter sig løst sammen med duggen fx.. Det er formegentligt nok meget mildt, men det er en god sikker måde at starte på..


  • #24   19. apr 2009 Beast helt enig.. BARE det første lag får tid til at hærde er der INTET problem i at kører i den, MEN DEN SKAL FORSEGLES:: ikke noget med at kører rundt i den, poleret men unden vokslag på--- Forresten kan M80 ifølge en meguiars EKSPERT ( i må tro mig som jeg måtro ham) lave en FORM for forsegling i OP TIL 14 dage.. men påmed voksen så du ikke fylder den åbne lak op med skidt i stedet for dejlig forsegling..

  • #25   19. apr 2009 Jeg kan høre der er mange meninger, og sådan vil det jo altid være. Hver har nok sin egen fremgangsmåde, som man mener passer bedst til ens temperament.
    Men jeg tror jeg vil forsøge med både JetSeal og collinite 476S. Om ikke andet så bare for at jeg føler at jeg har gjort alt hvad jeg kan for at give en rigtig god beskyttelse.

    Men på JetSeal 109 flasken, står der at der skal gå 20 minutter mellem lagene påføres. Så det må man vel gå ud fra er den tid der passer til dette produkt. Men hvis så man venter en times tid mellem lagene, skulle man vel være rimelig sikker..

    The Beast meister:
    Det skal lige siges, at bilen står i en dejlig stor garage, så det skulle ikke være noget problem med syre-regn. hehe smiley


  • #26   19. apr 2009 Dog vil jeg lige tilføje som side-note..
    Jo længere du kører, jo mere den bliver beskidt, jo længere der går inden du påfører næste vokslag.. Jo nemmere har dette skidt også ved at sætte sig fast.. Så hvis den kun har fået 1 lag voks/forsegler ville jeg indenfor et par dage sørge for den fik det sidste også.. For med et lag kan man have helligdage hvor den ikke er dækker helt ind.. Så derfor ville jeg personligt skynde mig med at få dækket mig selv ind ihvertfald.. Om man så kun har tid til et lag mere den dag, er fint nok bare så den får de 2 lag fortrinsvis hurtigt efter hinanden for at sikre dit arbejde..

    Anders S
    Det lyder fascinerende - nu ikke for at sige jeg ikke tror på dig, men lyder lidt sjovt at meguiars har et mere AIO (All-In-One) produkt i deres pro-line som M80 er ufølge hvad jeg ved.. Normalt plejer AIO og være mere i consumer line hvor pro og detailers er mere et produkt til et specifikt formål..
    Og så at en polish giver beskyttelse bag efter - da jeg tænker polishen, opløser sig selv men fjerner ikke denn beskyttelse som den åbenbart tilføjer bagefter.. Jeg er ingen kemiker så skal ikke gøre mig for klog, men i mit hoved er tanken lidt speciel om en polish der indeholder noget som giver beskyttelse, men som polishen ikke selv nedbryder/fjerner og som så giver beskyttelse først efter polish er nedbrudt..
    Men igen meguiars har været længe på legepladsen så de er ikke helt dumme, så skulle ikke overraske mig der er små detaljer for at forbedre brugbarheden og muligheden for forskellig brug af deres produkter..
    Det er self. en god lille gimmick men et produkt med en egenskab stoler jeg personligt altid mere på da der ikke skal tages hensyn til andet der skal blandes i og som kan ændre ved de andre ting produktet er tilføjet.. Kald mig bare gammeldags..


  • #27   19. apr 2009 Anders S:
    Grunden til at min første polermaskine bliver en DA-maskine, er netop for at mindske risikoen for at lave skader på lakken. For efter hvad jeg har læst mig frem til på bl.a. DW, skulle det være en meget sikker maskine at bruge så længe man holder sig til lakken, og altså ikke på lakeret plastik.
    Og hvis bare man holder maskinen i bevægelse hele tiden, skulle der vel ikke kunne ske det store med sådan en maskine?


  • #28   19. apr 2009 morten F
    Ja hvis der står 20 min på flasken så hold dig til det.. 1 time er sådan et tal som ca. hvis der ikke er opgivet noget på produktet.. Oftest er der ikke det, og derfra kommer en time.. Ellers altid følg produktets instruktioner, da de må vide bedst detaljer om det de sælger og laver jo.. smiley
    På trods af garagen så er der altid støvfaktoren... Uanset hvad vil der altid komme lidt støv på den nok, så vask den hellere for sikkerheds skyld..


  • #29   19. apr 2009 The Beast Meister:
    Det med vask er vel ment at hvis jeg f.eks. lader den stå f.eks. en dag mellem lag af f.eks. voks.
    Det er vel ikke meningen at man skal vaske mellem hvert lag. Det vil jeg ihvertfald ikke gøre. Der må også være grænser smiley


  • #30   20. apr 2009 Anders S

    - Det er ikke en gentagelse :o) Du har jo en lidt anden måde på det.. F.eks. hvor du bruger final inspection, bruger jeg lakrens/pre-wax cleaner.
    En pre-wax cleaner er for mig at se også meget en 'conditioner' til voksen, og derudover så giver de også lidt mere glans end hvis du bare voksede en "nøgen" lak, som skulle være tilfældet med Final Inspection.

    Med en voks som f.eks. 476s, hvor der fra Collinites side loves 9-12 måneders holdbarhed ved ét lag(jeg tager det dog med et gran salt), venter jeg også nogen tid med at påføre noget mere.. Lige for tiden vedligeholder jeg en Golf V Bluemotion i sort metal og den har 1 lag Collinite 476s på nu, og da det er 2 uger siden jeg voksede den første gang, forventer jeg at gøre det om ca. 2 ugers tid igen, efter en grundig vask. Så må vi se hvordan den klarer sig :o)

    Ang. polermaskine så er det jo en excenterpolerer som han har planer om at købe.. Men, vil give dig ret ang. rotationspolerer som f.eks. Makita's 9227 - de kan løbe løbsk i de forkerte hænder, og man skal have respekt for dem..


    Venligst,

    Ebbe


  • #31   20. apr 2009 vil ige sige at vi ALTID lukker lakken efter M80 og ved jo ikke 100% om det passer...

  • #32   21. apr 2009 Morten F :
    Mine fælge har lige fået to lag JetSeal 109 og et lag colli 476s.. det ser ud til at være et ret god coktail... holdbarheden kan jeg ikke sige noget om endnu, da det somsagt lige er gjort...

    Mht. støv... har jeg også gjort mig nogen tanker. Jeg regner med jeg mindt skal bruge 2 hele dage på min bil, så jeg har købt en "bilgarage", som jeg trækker over, natten over, håber på det kan holde det meste væk,


Kommentér på:
Gode råd - polering med Meguairs G220

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce