{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
596 visninger | Oprettet:

Har brug for hjælp... {{forumTopicSubject}}

Jeg har en toyota corolla GTI 1,6 16V, 140 HK.
Som jeg står og gerne vil ha solgt...
Der skal ny trækaksel i og nye sommerdæk. Også er der en smule rust ved døren i fører siden.
Der er et år til syn.

Så er mit spørgsmål så, Hvad tror i jeg vil ku sælge den for?

Sælges som den står på billederne, og gerne med alt ekstra liret med...


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har brug for hjælp...
  • #1   8. jun 2009 12-18 tusind burde du nok kunne få for den efter min mening.

  • #2   8. jun 2009 Sæt den til salg for 20-22k så må folk jo byde lidt mindre hvis de synes at det er for meget. Du skal jo heller ikke give den væk, for på billederne ser den jo rigtig fin ud. Der er en til salg på bilbasen til 28k, som ser rigtig fin ud, så det er vel lidt under den du skal regne med

  • #3   8. jun 2009 i fin stand koster sådan en 35 k smiley


  • #4   8. jun 2009 Det tror jeg bare ikke man får for dem længere. De fine AE101'ere med blacktop er ved at være nede i 40-45k nu jo

  • #5   8. jun 2009 ja men en 140 hk er snart svære at finde

  • #6   8. jun 2009 Stefan H
    det er heller ikke fedt at købe en bil hvor man ikke selv har lavet projektet =). man ved ikke hvordan det hele er lavet osv.. fortryder ikke at jeg selv gjorde det =)..

    +blacktop og silvertop skal have kværnen ud mindst en gang hvert andet år, stik skal om konverteres, og man skal have en halv kabine ud, for at skifte motorstyringsboks osv.

    tilbage til topic.
    Sæt den til 20-22 folk byder meget ned herinde, så den har lidt at blive budt nedaf i =)..


  • #7   8. jun 2009 +blacktop og silvertop skal have kværnen ud mindst en gang hvert andet år, stik skal om konverteres, og man skal have en halv kabine ud, for at skifte motorstyringsboks osv.

    1. Kend en synsmand som er blind - så er den klaret
    2. Stik skal konverteres én gang - ellers skal man lave ledningsnettet lidt smartere...
    3. Hvis du skal have en halv kabine ud for at skifte ECU - så må du fylde RET meget!

    Jeg ville nok sætte den til salg for 20-25k hvis den er i fin stand og ikke har gået ekstremt mange km.
    Small-port motorerne er svære at finde (og dyre når de bliver fundet) og så er det ved at være en klassiker i GTi-verdenen. Velkørende billig bil!


  • #8   8. jun 2009 smølfen har du nogen ide om hvor styreboxen sidder på celica 18? jeg giver lars ret man skal have flå noget af sin kabine ud bare for det!

  • #9   8. jun 2009 Smølfen !
    i en celica Fx, skal du konvertere stikket på gasspjældkontakten fra et 3 benet stik til et 4benet. du skal lave nye ledninger til Vvt systemet, du skal lave et stik til tomgangsreguleringen og der er en masse slanger der skal laves om. samt kølerslange =)..
    Syntes du undervurdere arbejdet før at en silvertop spinder ordentligt i en celica.
    og motorstyringen i en rolla E10 sidder helt inde under instrumenteringen i midterkonsollet, faktisk næsten helt inde imod torpedoen under blæserkonsollet hvor varmelegmet til kabinevarmen er.
    placeringen på en celica er endnu mere sindsyg, og kræver om muligt endnu mere adskrildelse, (Her sidder radio og en masse andet i midterkonsollets lille rum ud for gearstangen)

    Nu ved jeg ikke hvordan en E9 ser ud inden under instumenteringen, men altså kunne da forestille mig at det er noget i samme boldgade.

    en synsmand der vender det blinde øje til findes ikke mere, og hvis han gør, så skal man holde kortene tæt med hvem det er, for syner han den, og du bliver taget i den en uge efter, så er han færdig som synsmand..

    har snakket med en kammerat jeg har med egen synsvirksomhed, og han turde ikke engang syne min med den i, for han kunne miste sit arbejde som niveau 3 synsmand hos Applus for det.


  • #10   8. jun 2009 Tusind tak for hjælpen alle sammen:)
    Som pige, ved jeg ikke lige fantastisk meget om biler, udover at de helst ska ha 4 hjul og nogle hk under fronten:)

    Så tusind tak for hjælpen


  • #11   8. jun 2009 Jeanette A
    det skal du ikke sige =D havde faktisk en intiligent samtale med en jysk pige (Der ikke så værst ud) til DHB om Japanske 20V motore =D..

    hehe sad der og spillede kong gulerod over mit ST projekt da hun lige prikkede mig på skulderen, og det viste sig at hun havde en sort Rolla 20V som hun selv havde bygget =D

    Det er satme god stil =D


  • #12   8. jun 2009 Lars h..

    Ja det sku vi have noget mere af smiley


  • #13   8. jun 2009 Lars H:
    Nu var der så snak om blacktop/silvertop i AE101, som Stefan nævnte og du refererede til...

    Og man kan SAGTENS komme til en ECU i en AE101 uden at tage forsæder ud eksempelvis, der skal tage midterkonsol ud, radio og radiorammen - det tager altså ikke mere end 10 minutter maximalt!
    Ifølge René turbomotor, er E10 iøvrigt den Toyota som er værst at pille ECU'en ud af - det er ikke super spas fordi der ikke er en skid plads - men det er altså muligt!

    Det er ikke svært at finde en flink synsmand... Eller stupid for den sags skyld - for nogle år siden (første gang jeg var til syn med en bil) spurgte synskvinden (yep, det var en kvinde) hvad "det der" er... Det var så mit åbne K&N filter - det havde hun aldrig hørt om før, "hvad gør det?" ahhh lille skat, nu holder det fanme op!
    Det er skam ikke umuligt - og hvis man kender en synsmand, vil man jo til enhver tid også dække over vedkommende og så har man "lige" skiftet motor... Man brænder da ikke hinanden af!


  • #14   8. jun 2009 Smølfen !
    du modsiger lidt dig selv.. en Ae101 er en E10 seerie...

    og det er meget fint det du skriver, men man skal bruge specielt værktøj før at det kan lade sig gøre på en time. og man skal vide præcis hvad man skal gøre og hvad der skal af!.

    har ikke den store fidus til jeres "Gud" rene, men altså ved ikke hvad man kan forvente af en mand der driver forretning hvor E-mails ikke bliver besvaret, telefonen ikke bliver taget og vare man bestiller ikke kommer. er færdig med at handle med ham ivertfald, magen til fedt biks skal man lede længe efter, manden er sikkert dygtig nok, og det han laver er sikkert også okay, men hans forretning er tvivlsom og hans service er dårlig. har selv klaret hele mit projekt uden nogen hjælp fra hans virksomhed, og det sætter jeg en stolthed i, og det vil jeg fortsætte med at gøre, med kommende projekter.

    har selv fået fremstillet en komplet anden kobling der holder meget bedre end det opstramningsfis fis han sælger. fik selv lavet en piggy bag til min motorstyring og har selv lavet alt på motoren med hjælp fra en af mine gode venner herinde, ( Han ved godt hvem jeg mener ).


  • #15   8. jun 2009 Du får bare bedre bil i en AE101'er da den jo er det nyere, men vil give jer ret i at det er noget pis at komme til styreboksen. Jeg kunne ikke få min synet med blacktoppen i, så har måtte smide en 4a-fe i den igen.

  • #16   8. jun 2009 Stefan H
    præcis.. der er ingen der vil røre ved dem, hvis man er heldig får man lov til at trille derfra igen uden et køreforbud..


  • #17   8. jun 2009 Jeg fik lov til at køre der fra, men skulle fremskaffe dokumentation på at effekten ikke oversteg 20% og dokumentation på at forureningsforholdene er de samme for 20V'eren i forhold til 4a-fe'eren. Det er umuligt at skaffe de dokumentationer og hvis man på en eller anden mystisk måde får fat på dem kan de jo ikke overholde de 20%. så det var en pæn måde at sige at jeg skulle smutte hjem og skifte motor. Prøvede så nogle andre synshaller, men der var ikke nogen af dem der ville røre den.

  • #18   8. jun 2009 Lars:
    1. Hvor modsiger jeg mig selv?
    2. "Gud" - René Turbomotor? Neeeej det tror jeg så ikke du skal regne med.
    Du gør nok klogt i at erkende at René nok er den dygtigste til at tune familie-Toyotaer fra før 2000 i Danmark. Problemet, som du er inde på, er at han er begyndt (de seneste år) at lave noget makværk og nogle klamme (nød)løsninger som er deciderede farlige. Ledningsnet kortslutter og ting bliver desværre til tider samlet ret tilfældigt.
    Men han er ikke en gud for mig - nok snarere tvært i mod! Jeg har også set et par biler han har haft fingrene i ... Det kan jeg sq godt gøre bedre!
    Men hvis han gad bruge den tid det tager at tune en bil - så ville han (igen iøvrigt) kunne præstere at lave nogle vilde Toyota'er.


Kommentér på:
Har brug for hjælp...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce