{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

Bytur på Fredag D. 7.Aug. {{forumTopicSubject}}

Jeg fik indtrykket af hvad jeg hørte rundt omkring nede på striben i aften, at der var en del der ikke ville møde op på striben på næste fredag, for at blive generet af politiet, men i stedet ville køre stille og roligt rundt oppe i Esbjerg by og nyde udsigten. Og den er jeg da med på...Fik selv en hilsen fra politiet som flere andre for ulovlig parkering, da der ikke var 10meter, men nærmere 8,5 meter til hjørnet. Da jeg fik en lille snak med de 2 betjendte fik jeg af vide at de aftaler der var med Vallø. ikke gjalt mere og at de ikke ville have os på havnen, men at vi skulle finde et andet og mere egnet sted at opholde os. Da jeg sagde at det jo ikke var nemt med alle de skildte med indkørsel forbudt, sagde han at det jo bare var ærgeligt, så fortsatte jeg at som jeg kunne fornemme på stemningen af det de lige nu var i gang med, nok ville resultere i at folk nok ville trække op i byen næste fredag, når de gik i så små sko og skrev alt det der kunne skrives , var svaret at så længe bilerne var lovlige og man fulgte færdselsloven, ja så var der jo ikke noget at gøre ved det, selv om de jo godt vidste at det ikke var i deres interesse at det blev sådan, så jeg håber der er andre der vil tilslutte sig ideen..............

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bytur på Fredag D. 7.Aug.
  • #1   1. aug 2009 Jeg er sgu med på en lille cruiser rundt i byen næste Fredag....- det er sgu da utrolig at vi ikke kan være i fred nogen steder !

• #2   1. aug 2009 Jeg var selv dernede igår, og ja der var virkelig dødt fordi politiet holdte dernede :S, sys det er lidt synd når der mødte så mange op som der gjorde igår..., men ja en tur rundt i byen kunne klart være en idé næste fredag, men som - Ryger´en -. siger der er jo mega-meet i grindsted i næste uge så mon ikke mange trækker derop? smiley

• #4   1. aug 2009 Vi må jo finde ud af noget i løbet af ugen, hvis der er opbakning til det.

• #5   1. aug 2009 Helt klart Dannie!!! Vi ligger en jern kæde om Esbjerg midtby. ( "alt bus og taxa kørsel frarådes" ) eller noget i den stil. Håber også vi kan samle 300-500 biler eller flere for at vise at vi mener det sku

• #6   1. aug 2009 Det ser jo ud til at der igen skal til at være en magtkamp om hvor man må opholde sig om fredagen og hvad jeg kunne fornemme på stemningen , så var der rigtig mange der ville på en strøgtur, så jeg er i hvert fald med , så må vi jo se hvor stor opbakningen bliver i løbet af ugen......

• #7   1. aug 2009 Jeg er også frisk på en lille by tur....

• #8   1. aug 2009 skulle Hilse og siger fra Morten Formand. at bestyrelsen bakker IKKE om det... men at lukke esbjerg ned på fredag.. da det vil ødelægge for meget for oz selv i det lange løb..
    det skulle jeg hilse og siger fra morten.

• #9   1. aug 2009 Puha.. Jaaa, slæden er alligevel færdig i denne uge. Så hvorfor ikke trille en tur med rundt? ;)!

• #11   1. aug 2009 Jeres samarbejde med poltiet er i hvert fald tydeligvis slut.. De tog alt...
    Blev også stoppet sidste gang, og fik bøde for xenon. Betjenten sagde at han ikke kørte derfra, før det streetrace var lukket.

Så forhelvede ja, jeg vil sgu gerne være med til at køre en tur.. poltiet kommer til at ødelægge det hele for os. De forstår det bare ikke.. Hvis der ikke bliver kørt ræs der, så bliver det på vejen mellem andre bilister.
    Og det er sgu synd, når der er så meget styr på det på striben..

• #12   1. aug 2009 Efter at have snakket med Morten formand vælger jeg at trække mig fra optoget da det vil ødelægge rigtig meget for striben´s fremtidige virken.
    Jeg var ikke selv på Striben i aftes og havde fået den opfattelse at det var noget der var "aftalt" på striben
    Så må opfordre de der alligevel køre op i byen fredag at respektere færsels reglerne og Evt. politiets anvisninger.

• #13   1. aug 2009 Har lige talt med Formanden for striben Esbjerg og han mener at jeg er i gang med at arangere noget der vil skade striben og deres samarbejde med politiet.
    Jeg er ikke i gang med at arangere noget,jeg hørte i går fra flere at de ville op i byen og køre , som der blev gjort de sidste , og så ville jeg give min egen opbakning til det , så det evt. kunne arangeres så det har den ønskede effekt. Det at jeg personligt bakker op om en sådan kørsel, har flere grunde, men hovedsaligt den at jeg tror det er det eneste der virker..
    Jeg kunne forstå på Formanden at det måske ikke var utænkeligt at der skulle køres i byen, men så skulle det være arangeret af striben Esbjerg.

• #14   1. aug 2009 Hvilket samarbejde? Ja de har haft noget. Men det er da vist slut nu, medmindre igår var en smutter, hvilket jeg tvivler på. De var MEGET agressive igår, de pansere. De kan ikke lide os, det er helt sikkert.

• #15   1. aug 2009 hvis man kigger lidt på hvor man parkerer , så får man jo heller ikke en bøde ;-).
    men så skal man jo måske også gå 1000 meter og det gider man jo ikke , og så må man jo betale p bøden.

jeg tror personlig ikke at det hjælper at køre i kortege i esbjerg midtby , og jeg var heller ikke med til det sidste gang det blev gjordt.

• #16   1. aug 2009 Er enig med Brian H angående bøderne. Hvis man holder ulovligt parkeret, så må man også betale det, som det koster. Var selv heldig og få flyttet min bil fra molevej inden politiet gik i gang med at skrive bøder...:). Det var lidt langt at gå efter flytningen af bilen, men heller det end en skide bøde på 510kr.

Angående det at køre en tur op igennem byen, kan jeg ikke se, at der ville sker noget ved, så længe folk overholder færdselsreglerne. Men hvis det kan ødelægge noget angående Korskro Raceway projektet, så er det selvfølgelig lidt dumt og så vælger jeg også at springe fra. Men det er selvfølgelig kun min mening.

• #17   1. aug 2009 Nej det var ikke kun parkering de gik efter. De gik efter alt, lys, sænkning osv... Man skulle nok have være der for at se hvor meget de gik til værks.. så ville i forstå..

• #18   1. aug 2009 ja har man ikke tingene i orden så må man jo betale smiley

• #19   1. aug 2009 Hej alle sammen.
    Jeg sidder lige i møde om det store event d.22 aug. på torvet i Esbjerg. Det bliver meget stort og vildt, men mere om det senere..
    Det blev åbenbart en dårlig aften på striben fredag.. Det var jo anmeldt i avisen at de fra politiets side ville lave en større indsats, efter sommerferien. Det startede så altså i går og de vil åbenbart blive ved med at komme på den måde indtil vi gir op og flytter os. MEN DET GØR VI IKKE!!!!!!!! Vi blir..
    Der er blevet opfordret til at køre op i byen på næste fredag. Vi vil gerne bede om at dette ikke sker på nuværende tidspunkt. Vi ligger i vigtige forhandlinger om banen og det vil stoppe alt..
    Derimod vil vi gerne gøre det på en anden måde. Vi ber alle om at komme med deres biler på striben på fredag. Tjek jeres køretøjer er i orden for fejl og mangler. Hvis i ikke har jeres køretøj i en stand at det kan klare et tjek, så lån en køretøj der kan.. SÅ MANGE SOM OVERHOVEDET MULIGT. Så holder vi helt lovligt efter alle regler og mødes til hyggesnak. Der vil blive sat mange patruljevogne og brugt mange mandetimer ind på denne indsats mod at få os væk, men det bliver spildt, når de ikke får noget ud af det. Hvor længe kan det forsvares at bruge resurcer på ingenting, når man ingen resurcer har?
    Det er helt rigtig at det er en magtkamp der er startet. Vi skal have pressens fokus på og de skal ikke vinde kampen. Det vi håber at opnå er at der kommer et sted vi kan spære af og bruge de timer om fredagen, indtil banen står klar.
    Håber på stor opbakning. Det vil vise sig om det bliver nødvendig at lave en tur op gennem byen, men så skal det gøres rigtigt. Tak til Dannie for forståelse for at vente med at køre op gennem byen på fredag.. det var jo en af dem der fik bøder..
    Med venlig hilsen Morten, Formand. striben- Esbjerg

• #20   1. aug 2009 Vil lige forklare navn på mit indlæg.. har lånt en pc der hvor vi holder møde, derfor står der et andet navn..
    mvh Morten

• #21   1. aug 2009 I skal nok ikke begynde at lave "optog" på stribens vejne. Så er i sku nogen spader.

• #22   1. aug 2009 dan s... det vil opfordre allle jeg keder og som kommer på striben til...

• #23   1. aug 2009 jeg kommer..... og hvis det er muligt slæber jeg mine tre biler med..! store som små.

• #24   1. aug 2009 Lige en lille en til Kasper.R Hvis du ville eller kunne læse indlægene er der ingen der har opfordret til at lave noget og slet ikke noget i Stribens navn...
    Brian H...Undren ??
    Håber at Striben vil chekke op på hvor der kan parkeres lovligt på havnen nær striben, da politiet i Esbjerg har nogle sær regler om parkering feks.på græsrabatter og lign.inden for byskildtet så vidt jeg ved. Ville jo være ærgeligt at man "troede" man gjorde alt hvad man kunne for at undgå at de kan skrive bøder ud, men så de alligevel fik muligheden for det. Så vil håbe der vil være lidt hjælp at hente ikke mindst til dem der kommer udefra og ikke mindst vores Tyske naboer......

• #25   1. aug 2009 Lad nu være med at provokere politiet. Drop alt det der med parkeringer osv. i hele byen. Hvis folk begynder at lave den slags (hvilket man iøvrigt skal have tilladelser til) bliver vi bare mere upopulære.

• #26   1. aug 2009 Kasper.R Hold nu op, læs nu hvad jeg skriver,inden du overfalder tasterne ....Morten og jeg har talt sammen og som du kan læse i hans indlæg opfordres så mange som muligt at møde op på striben, og så er det jo vigtigt at der bliver parkeret lovligt, så der ikke bliver delt bøder ud...

• #27   1. aug 2009 Ja det er helt korrekt. Der er bare mange der ikke lige umiddelbart forstår det. Og jeg taler af erfaring.

• #28   1. aug 2009 Har lige talt med Morten igen og han bad mig tilføje at der er ved at blive udarbejdet en plan, så der vil være hjælp til at der bliver parkeret lovligt på fredag.......

• #29   1. aug 2009 Vi må for alt i verden ikke vise os som de svage nu! Vi må stå fast i vores sag, og møde op i stor flok på havnen hver fredag, uanset opbuddet af politi!!

Men hvis folk ikke vil have bøder, må de jo have deres biler iorden.

Jeg kommer ihvertfald på havnen fredag, og det vil jeg også håbe alle i andre gør!

God aften til jer alle! :o)

• #30   1. aug 2009 Carlsen... Der er byer der har særlige bestemmelser med hensyn til parkerring, der i blandt Esbjerg...Som feks. andre byer har deres egne tiltag med hensyn til parkerring af lastbiler, men Morten får i øjeblikket hjælp af nogen der har styr på det, så det går jo nok......

• #31   1. aug 2009 att: dannie

Brian H...Undren ??

over hvad ???

• #32   1. aug 2009 Dannie..... Skal unden at love noget prøve at undersøge "P" reglerne i Esbjerg til på Fredag

• #33   2. aug 2009 Det er ene og alene fordi at de ikke bryder sig om at vi er der, det er ikke en skid med parkerings-love at gøre ! Bare se når EFB spiller på hjemmebane, så holder der sgu biler parkeret på græsrabatter/plæner, fortove cykelstier, og det hidser dem ikke synderlig op

• #34   2. aug 2009 Yoko O Rigtig godt argumendt, glæder mig til at se om de er ligeså aktive ved næste hjemmekamp mod OB.

Brian.H.. Skal jeg nok lige uddybe næste gang vi ses....

• #35   2. aug 2009 jeg er da ret sikker på at når der spilles efb-bold , så er der givet en special-tilladelse fra politiet til at der må parkeres på diverse plæner mm, ellers er det jo umuligt at flere hundrede biler kan parkere lovligt når der spilles bold her i esbjerg.

det kunne vi såmænd nok også få lov til hvis ikke der blev kørt ulovlig street-race , men uden race er der jo ingen træf smiley

att: dannie
    vi snakkes lige ved smiley

Kommentér på:
Bytur på Fredag D. 7.Aug.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce