Dba og Fusk {{forumTopicSubject}}
Min telefon var til salg.
den er godt nok solgt nu men fik en mail fra en dame om at hun gerne vil give 100kr ekstra for telefonen
fik dette mail af hende
Tak for dit svar. Min datter har fødselsdag kommer op snart, så jeg vil have dig til at sende denne konto til min datter, der er i øjeblikket på en UNICEF-møde i Nigeria hun var udstationeret der i sidste uge er en meget travl kvinde, det er derfor, jeg ikke kan få hende en gave . Jeg vil denne pakke til at være hendes fødselsdag gave. Er en amerikansk statsborger i dont bor i Danmark, min ven råd mig at kontakte dig, fordi hun sagde sælger fra dba ikke snyde. Så jeg vil gøre betaling via bankoverførsel. Alt, hvad jeg har brug for nu, er disse oplysninger til at sætte mig foretage overførslen er netop din bank oplysninger og de samlede omkostninger, du vil have mig til at betale som omfatter porto til Nigeria. Jeg vil blive glad, hvis du kan gøre dette, fordi jeg ønsker, det skal være en overraskelse.
Lisa Jensen
jeg har ikke svaret hende.
er det ikke sådan en fusker mail ?
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 84 Svar: 283
aug 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 93 Svar: 3.411
mar 2008
Følger: 75 Følgere: 90 Biler: 10 Emner: 129 Svar: 1.110
så der ikke er et mennesker der hopper på det ?
aug 2004
aug 2004
Hvad så med alle de firmaer der har deres kontonr. på deres hjemmeside? Bliver de plyndret hele tiden? Ej den køber jeg ikke.
feb 2008
Følger: 57 Følgere: 54 Biler: 3 Emner: 187 Svar: 2.109
mar 2008
nov 2004
Følger: 113 Følgere: 108 Biler: 5 Emner: 208 Svar: 2.102
mar 2008
Hej Oguz@live.dk
Mange tak for din henvendelse - Alle indlæg er naturligvis slettet og den pågældende profil er inaktiveret.
Disse indlæg er desværre de kendte Nigeria-mails, hvor udenlandske svindler typisk prøver at købe sælgerens varer til dobbeltpris.
Hvis man indleder en dialog med dem, ender det som regel med, at man modtager et falsk bevis for, at de har overført pengene til ens konto via en anerkendt bank. Når man som sælgere så afsender varen, modtager man aldrig efterfølgende betaling. Dette er alt sammen lavet meget professionelt og cirkulerer desværre mange steder på internettet.
Du kan læse mere om disse "Nigeria-breve" på Forbrugerstyrelsens hjemmeside:
http://www.forbrug.dk/forbrugerombudsmanden/sager-og-retningslinjer/sager/markedsfoeringsloven-sager/internete-handel/fokus-paa-fup-i-februar-2005/eksempler-paa-fup/
Derudover kan læse om sikker handel på dba.dk her:
http://www.dba.dk/asp/solosites/sikkerhedscenter/default.asp
Vi arbejder på at lancere nye tiltag, så disse spamlignende henvendelser vil blive kraftig minimeret.
Oplever du noget lignende igen, må du endelig kontakte Support. Vi vil meget gerne høre når noget sådan sker - Derved har vi mulighed for at lave forbedringer og derved forringe svindlerne muligheder for at komme i kontakt med vores brugere.
Med venlig hilsen/Best regards
Lene
Supporter, dba.dk
Dba og Fusk
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside