{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.076 visninger | Oprettet:

Køb af Dodge Ram 1500 {{forumTopicSubject}}

Hey allesammen.

Da det er lidt svært at komme i kontakt med ejere af denne bil i Danmark, tænkte jeg at jeg ville spørge her.

Jeg har øje på en Dodge Ram 1500 5.7 Hemi Daytona Edt. Fra 2005 og har gået ca 55000 km, til en pris på ca. 210000.

Mit spørgsmål er så bare, hvad skal man holde øje med på denne slags bil? Jeg har ikke ejet en Dodge før, så jeg ved ikke om der er nogle "sygdomme" hos det mærke.

Udover det, er der så nogen af jer som har erfaringer med tuning af sådan en?

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af Dodge Ram 1500
  • #2   20. sep 2009 Har fået af vide at den kører ca. 5 km/l, hvilket selvfølgelig jo ikke er særligt meget.

Men jeg tænkte nærmere mht. Reperationer osv.

• #4   20. sep 2009 du skal ikke regne med mere 5 ogstumper koster ikke ret meget mere en til noget andet

• #5   20. sep 2009 Den årlige grønne afgift vil ligge på 8800,- ved privat indreg. Dog skal den indregges delvis i firma og til privat kørsel.

• #9   20. sep 2009 Har været ude og prøvekøre den 2 gange nu og ja, den er importeret fra US smiley

Den kører kanon godt må man sige.

• #11   21. sep 2009 "Rekl.ret : 6 mdr. "

Jeg købte ikke noget af en forhandler, der bevidst prøver at snyde sine kunder for deres rettigheder.

Alle handler fra forhandler til privat, er omfattet af købeloven.
    Denne siger 24 mdr. reklamtionsret, hvor forhandleren har bevisbyrden de første 6 mdr., og køber de næste 18 mdr.

Dette gælder iøvrigt uanset hvad forhandleren måtte skrive i slutsedlen.

• #12   21. sep 2009 Kan sagtens følge dig Mr. B.

• #13   21. sep 2009 Mr.B>> Ro på bassemand, ingen grund til at puste sig op over ting man ikke kender til 100%. Der er afsagt dom i de sager du snakker om der.
    Det næste er at René ikke forsøger at snyde folk, så stik liiiige piben ind enagng, før du råber op om at han vil syde alle og enhver. Har du købt noget dernede oh føler dig trådt på, så tag den op med ham og ikke i et forum, bare for at få lidt opmærksomhed. Har du ikke købt noget af ham og bare gætter dig til hvordan han driver sin forretning, ja så gør du nok endnu klogere i at flette næbbet, eftersom vi ellers snakker om injurier.

• #14   21. sep 2009 "Mr.B>> Ro på bassemand, ingen grund til at puste sig op over ting man ikke kender til 100%. Der er afsagt dom i de sager du snakker om der.
    Det næste er at René ikke forsøger at snyde folk, så stik liiiige piben ind enagng, før du råber op om at han vil syde alle og enhver. Har du købt noget dernede oh føler dig trådt på, så tag den op med ham og ikke i et forum, bare for at få lidt opmærksomhed. Har du ikke købt noget af ham og bare gætter dig til hvordan han driver sin forretning, ja så gør du nok endnu klogere i at flette næbbet, eftersom vi ellers snakker om injurier."

Haha, du er da ubetinget dagens sjoveste indspark!! smiley

Jeg er forhandler = jeg kender købeloven.
    Det gør du åbenbart ikke, men den kan da googles.

I øvrigt aner jeg hverken hvem René eller du er, så alene på den baggrund kan jeg absolut ikke tage dig seriøst.

Nu begynder du at nævne konkrete sager, der er afsagt dom i...
    Jeg kan ikke mindes jeg nævner noget om nogle konkrete sager?
    Blot at forhandleren (René?) ikke følger den gældende lovgivning, når han skriver reklamationsret = 6 måneder.

Umiddelbart tror jeg DU bør stikke piben ind og flette næbet. smiley

Injurier??
    Haha bassemand, du ringer bare til retten med det samme.
    Hvis du ikke har andet at bruge dine penge på, end at tabe retssager, så var det måske en idé at donere dem til Røde Kors?
    Eller tage nogle kompetencegivende kurser, en uddannelse eller lignende?!
    For du optræder sgu ikke alt for spidst, og har tværtimod kun kastet et endnu dårligere lys på forhandleren.

Igen... Jeg har helt ro på... Det har jeg altid.
    Det samme kan vist ikke siges om dig. smiley

• #15   21. sep 2009 MrB>> Ja du er sgu osse selv ret spids, men det er stadig injurier uanset om de tages i retten eller ej. At du er forhandler... Ja det er da sørgeligt, når du sviner andre forhandlere og deres forretning.

Havde du selv været en seriøs forhandler (tvivler), så havde du nok ikke valgt at svine en anden forhandler (meget uprofessionelt signal at sende)- Og nej jeg kender kun til forhandleren gennem andre og har ingen personlige relationer til ham, men det pisser mig af når bedrevidene, bedrige personer som du forsøger at promovere sig selv på bekostning af andre.

Men det næste du postulerer er vel at du er advokat i fritiden og lædommer, så du giver den bare gas gepetto og held og lykke med din "forretning" *blink-blink*

Over and out

PS: Trådstarter - Køb du trygt en bil hos California Trucks - Det er der mange der har gjort og de har været meget tilfredse - Det er facts og kan sagtens henvise dig til tilfredse bekendte af mig der har handlet der, modsat de fremsatte mudderkastninger Mr.B kommer med.
    Held og lykke med at finde drømmetrucken.

• #16   21. sep 2009 "MrB>> Ja du er sgu osse selv ret spids, men det er stadig injurier uanset om de tages i retten eller ej. At du er forhandler... Ja det er da sørgeligt, når du sviner andre forhandlere og deres forretning.

Havde du selv været en seriøs forhandler (tvivler), så havde du nok ikke valgt at svine en anden forhandler (meget uprofessionelt signal at sende)- Og nej jeg kender kun til forhandleren gennem andre og har ingen personlige relationer til ham, men det pisser mig af når bedrevidene, bedrige personer som du forsøger at promovere sig selv på bekostning af andre.

Men det næste du postulerer er vel at du er advokat i fritiden og lædommer, så du giver den bare gas gepetto og held og lykke med din "forretning" *blink-blink*

Over and out"

På banen igen...
    Eller har du ikke mere at sige.

Nu kender du pludseligt intet til forhandleren, andet end hvad de har hørt.
    Hvordan kan du så forholde dig til nogle konkrete sager?

Der er absolut ingen promovering af hverken mig selv, min forretning eller andet jeg relaterer til.
    Det er blot en konstatering at hvad forhandleren har skrevet på sin side, strider direkte imod hvad købeloven dikterer! Længere er den såmænd ikke.

Så hvor er mudderkastningen?
    Den eneste jeg kaster med mudder mod, det er dig mester, for du er sgu en tand for rund i hjørnerne.

Men hul i dansk lovgivning...
    Den gælder åbenbart ikke der hvor du bor.
    Det kan jeg så oplyse dig at den gør hvor JEG bor.

Hvis du har tænkt dig at skrive sådan en pløre, hver gang en eller anden er 'bedrevidende' herinde, så får du sgu slidt nogle tastaturer op! smiley

• #17   21. sep 2009 Personlgt vil jeg give jer begge ret. Alarm klokker kan ringe når man ser at en forhandler skriver det med 6 måneders reklamations ret.

Og vil også give Ildfuglen ret. Jeg har snakket med René et par gange nu, og han har virkelig vist at han går op i de biler og han er interesseret i at sælge. Jeg tror ikke at jeg har mødt en anden forhandler, som var så behagelig at snakke med uden at presse noget ned over hovedet på en.

• #18   21. sep 2009 Det er jo super!

Som jeg nævner så kender jeg intet til forhandleren, og hænger ham heller ikke ud.

Jeg nævner at JEG aldrig ville handle et sted, der 'bevidst' skriver, at der kun er 6 måneders reklamationsret.

At Ildfuglens reaktion så er en kende overdrevet, det lader jeg ham og hans dårlige humør om. smiley

• #19   22. sep 2009 Jeg har kun gode erfaringer med California Trucks.
    Jeg købte selv min Dodge Ram hos Rene i sommeren 2006.
    Jeg har ikke haft nogle problemer overhovedet med min bil, har kun skifte olie og filtre indtil nu, så jeg har været glad for mit køb hos ham.
    Du er velkommen til at skrive en mail, hvis du ønsker mere info.

Kommentér på:
Køb af Dodge Ram 1500

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce