{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.354 visninger | Oprettet:

Opfordring {{forumTopicSubject}}

Hey venner fik en sms i dag , er i friske på det drenge ??? eller hva siger i ..

Opfordring.Fra Mandag D.28/9/09 overholder vi alle fartgrænser dsv 80 på motorevej. 70 på landevej og maks 50 i byen. Og HUSK INGEN OVERHALINGER . Lad og give politikerne en forsmag på hvad et overhalingsforbud vil betyde.

Kør forsigtig venner


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opfordring
  • #1   22. sep 2009 lyder som en god idé.. men hvad så med alle polakker og andre illegale chauffør i DK? smiley

  • #2   22. sep 2009 Bergman
    ja de overhaler jo så heller ikke fordi det må de jo ikke så de får jo bare lov til og sætte fart a


  • #3   22. sep 2009 nej nej nej,, det blir jo ikk til en skid.. kunne være en god ide.. men tror i selv at folk er med på det??

  • #4   22. sep 2009 God ide, men kan så sige at den ikke bliver til noget... Det kan lastbilchaufførerne ikke stå sammen om...

  • #5   22. sep 2009 Næh man har jo set gang på gang vi ikk fatter når det gælder....

    Men tror da jeg vil prøve det. Blæser nu aldrig afsted. er fanme da på timeløn smiley


  • #6   22. sep 2009 hvorfor kan de ikke det ????
    det er da jer som chauffør som skal overholde fart grændserne . i får jo os bare bøder ved og køre 90 allesteder på 1000 kr


  • #7   22. sep 2009 Jo men 90% af alle chauffører kører jo 90 på motorvej fordi det kører bare bedre det hele. og 80 på landervej for ellers går det hele jo i stå.

  • #8   22. sep 2009 det ska vidst mere til

  • #9   22. sep 2009 mere til?

  • #10   22. sep 2009 Jeg synes helt klart at det er en god ide. Men jeg kan godt se at folk ikke tror på at det kan lade sig gøre, for alle bakker ud fra start af. Prøv at opfordre til det, i stedet for at hamre ideen til jorden med det samme. Henover Fyn er der mange steder der ikke må overhales, så hvis bare vi herinde kan blive enige om kun at køre 80, så skal det nok drille trafikken bare en lille smule... Jeg gør det i hvert fald, og så må jeg bare håbe at det ikke er nogle af jer jeg irritere ved at køre 80....

  • #11   22. sep 2009 Ja der skal nok blive noget medie dækning omkring den her sms.. så det skal da bare prøves... så ser vi hva der sker jo

  • #12   22. sep 2009 Helt klart. Lad os prøve. Det er jo ikke fordi vi har noget at miste.... Med mindre nogle af jer er på akkord, men det ville vel nok være dumt i et køretøj med fartbegrænser.... smiley

  • #13   22. sep 2009 Hehe.. der er jo en del der kører på km. så det er jo klart de nok ikk kan se det sjove i det.. Men det er jo også for deres skyld jo. Så det vill være dumt at være ligeglad, så sker der aldrig noget.

  • #14   22. sep 2009 hehe hvis i køre de 80 blir der endnu flere klovne der skal ud og lave kilometer lange overhalinger det ved vi.. og derved gir det endnu ´mere bagslag... banker ikk ideen i jorden.. men prøver at fortælle at der så mange gange før er prøvet at lave noget os chaufføre imellem og det lykkes aldrig

  • #15   22. sep 2009 Jamen det er korrekt. Men under alle omstændigheder så vil det uden lige give en kolosal prop på landevejene hvis man holder sig til de 70. Så kan folk ihvertfald få øjene op for hva der sker hvis ikk man forsøger at følge trafikken

  • #16   22. sep 2009 hehe sgu ikk der hvor jeg kommer.. der køre flest traktore..

  • #17   22. sep 2009 ser også et andet problem udover sammenholdet mellem chaufførerne der bliver sat på en prøve, vi bliver jo lissom nødt til at have vognmændene med på det også, da det i sidste ende er dem der kommer til at holde for i den tid vi ville vælge at køre en sådan kampagne, tror næppe alle vil se på det med positivt sind, men igen, er det sammenholdet og viljen til branchens bedste der mangler...

  • #18   22. sep 2009 David..

    nu er det begrænset hvor lang tid mere du bruger hvis nu 60% af de andre danske lastbiler sover på motorvejen,.. så kommer du alligevel til at ligge i røven af dem...


  • #19   22. sep 2009 Det kun self være fed nok:)
    Men men men kan være vi køre det for meget op? for sys det har vært ro med det overhaling forbud, så kan være de er gået fra det igen..


  • #20   22. sep 2009 Kan godt se det, men jeg er sikker på at der nok skal komme omtale i radio/tv om den pågældende sms, hvis bare vi alle hjælper med til at sprede budskabet. Og så vil folk hører det, og så vil de også være klar over hvad der foregår når de ligger bagved os og kører zig-zag for at komme udenom. Og helt sikkert at det ikke er alle der synes at ideen er lige god, og nogle vil måske tabe lidt håndører/lommepenge ved at gøre det. Men måske det kan være en god investering? For hvis alternativet bliver at vi overhovedet ikke KAN overhale eller køre mere end 70/80, så er det jo ikke kun i den korte periode at de mister de km-penge, nej så er det nemlig bare sådan det bliver fremover...

  • #21   22. sep 2009 David du får det til at lyde som om at vi skal til at holde stille osv, og at vogmændene ikk vil være med til det her... Vi snakker faktisk om at overholde den danske lovgivning til punkt og prikke måske for en uge. Det er der INGEN vogmand der kan forbyde dig i at overholde. At du måske ligger og banker afsted alt hva den kan må jo stå for egen regning, ved ikk hvordan du er aflønnet, men i bund og grund er det jo kun dig selv du snyder hvis du kører for stærkt og ikk bare øger risikoen for uheld og kan blive taget for fart og bruger halvt så lang tid som hvis det blev gjort på "lovlig" vis.

    Nu skal jeg ikk sidde og spille mega hellig eller noget, jeg kører da også for stærkt.. Men alt andet lige så kan alle da se logikken i at det hele går i stå hvis ikk man kan få lov at overhale langsommere kørende. I sidste ende går det jo bare ud over os allesammen hvis ikk vi gør noget nu.


  • #22   22. sep 2009 Fuldstændig enig Thomas F

  • #23   22. sep 2009 Lige nøjagtig Michael A.

    Og vognmændene får da det lille plus, at hvis vi kører 80, så burde brændstoføkonomien i de fleste lastbiler vel blive lidt bedre.... smiley


  • #24   22. sep 2009 Tror jeg bliver misforstået... Ved da godt at der ikke er tale om at holde stille...mente at for at sådan et forslag kan få en mærkbar effekt og virkelig batter noget, så skal både chauffører og vognmænd være enige og stå sammen uanset firmanavne og kørselstyper, det er for længst bevist at det sammenhold pt ikke findes, og ikke har gjort det i mange år, men vil da håbe at vi via sager som denne kan få bygget det op igen... men det har intet at gøre med hvad jeg eller sidemanden får i løn, det er for mig ikke en del af den her sag... og ja, ved da godt at der er risici forbundet med at gå derudaf med fuld damp på kedlerne, men erfaringen gør at man lærer hvornår man kan gi den gas og hvornår ikke... har kørt bil i 12 år, disse hovedparten i olie-benzin branchen så har bred erfaring med kørsel på motorvej, hovedvej, landevej og de helt små veje på landet...
    Men for lige at komme tilbage på sporet, så gør den daglige tidsplan at det kan være nødvendigt at holde på når man kan, så man når turen rundt, og i sidste ende komme hjem til familien fremfor at skulle sove i bilen et eller andet åndsvagt sted hvor man dårligt kan komme på potten fordi vore kære politikere ikke har formået at holde den del af infrastrukturen på et neveau som er tidssvarende... og jo, ved da godt at jeg faktisk på daglig basis overtræder gældene love hvad angår hastighed, men hvor grimt det så end lyder så har man vænnet sig til det og tænker ikk så meget over det længere, dog skal det siges at jeg for mit eget vedkommende holder meget hårdt på at holde 50 i byzonerne...


  • #25   22. sep 2009 Jeg kan svare for Mercedes at der er 4% og spare hvis man sætter farten ned fra 90 til 85..

  • #26   22. sep 2009 munken
    Når jeg skriver om manglende sammenhold, så bunder det i tidligere oplevelser hvor der bliver snakket og snakket og folk er åh så enige, men når det kommer til at føre det ud i livet så går det op i hat og briller, derfor kan det være svært at holde optimismen gang på gang, men det er så også at give det en chance og så se om det lykkedes, for så vil sammenholdet i branchen begynde at blive bedre igen, og det ville sq være dejligt nok


  • #28   22. sep 2009 Der skal ingen tvivl være om at jeg er helt om holdent med på idéen, jeg er bare bange for at opbakningen vil dø ud blandt kollegerne på vejene når de bliver presset lidt.. men hvis vi kan holde på og stå sammen så kan vi helt sikkert få et klart budskab igennem...

    Munken
    Tænker så også mere gernerelt over de sidste 10 år og ikke blot de par aktioner der har været indenfor de sidste par år..


  • #29   22. sep 2009 Det er jo ikke svært... Blokaden november 2007

  • #30   22. sep 2009 Super fed idé, Men personligt, dur den ikke for mig... Det ødelægger min tur, og det er hver dag.
    Var det i det gamle firma, så havde jeg klart været frisk, men det har jeg simpelthen ikke tid til. Min tur er mere end stram i forvejen, så der er desværre ikke plads til det, medmindre jeg skal til at køre over min daglige køretid, og det vil jeg ikke... En anden ting er at vognmanden nok får endnu et føl på tværs hvis ikke vi klør på, men det er jeg nu lidt ligeglad med.. Har vænnet mig til det smiley

    Og som der bliver skrevet, så har sammenholdet ifb. med lignende aktioner tidligere, været en storm i et glas vand, for når det er kommet til stykket, så er der nogen der alligevel ikke bakker 100 % op om det, og så er det hele værdiløst.


  • #31   22. sep 2009 Ville gerne være med men som Morten K skriver er vores dage nøge planlagt og chefen ved godt hvor lang tid tingene tager.

  • #32   22. sep 2009 Jesper : Selv om alt er nøje planlagt, må I da ikke overskride loven..

    Personligt kører jeg "kun" 80 på motorvejen.

    Jeg er på job og ikke på flugt. Så så travlt har jeg nu hellere ikke


  • #33   22. sep 2009 Thomas
    Det tror jeg nu vognmanden er lidt lige glad med. Ellers finder han jo bare andre folk der vil. Længere er den jo ikk


  • #34   22. sep 2009 Jesper K : Så er det en forkert vognmand. Men du når faktisk ikke rigtig mere ved at kører 90

  • #35   22. sep 2009 Thomas
    Jo det gør man rimelig meget når man har nogle færge tider og ska "overholde" Så kan det faktisk være man kan nå en færge hvis man kommer de 2 min før. Hvilket vil være rart i stedet for og ska holde på en havn i flere timer fordi man kun kørte 80. Jeg tror ikk man er et sted særlig længe hvis man er lige glad med om man ska holde 3-4 timer ekstra ved en færge fordi man ikk ville køre 90


  • #36   23. sep 2009 Og personlig ville jeg være noget træt af og sku holde på en havn fra Fredag aften til Søndag morgen fordi man ikk kørte 90. Selvom man nok er lønnet men vil sku os gerne ha der sker bare lidt.

  • #38   23. sep 2009 Nej det er jeg godt klar over. Men hvis du kan se du fx kommer til og holde 4 timer for og vente på en færge som du ku ha nået ved og køre 90 så er chefen nok temmelig lun

  • #39   23. sep 2009 Alle dem der siger man ikke vinder en skid ved at køre for fuld damp hele tiden, kontra kun køre det vi må, ved ikke hvad de snakker om.. Et simpelt regnestykke kan stilles op. Lad os nu bare sige man i gennemsnit kan køre 10 km i timen hurtigere. 10 km x 9 timer = 90 km man altså kan nå længere. I virkeligheden er det nok mindre, med stadigvæk.. Det betyder altså en del.

  • #40   23. sep 2009 Morten : Det er teoritisk. I praktisk er det ikke det samme..

    Så sådan kan du ikke stille det op!


  • #41   23. sep 2009 Thomas W
    Vi vinder ihvertfald noget tid ved og køre fra Ilskov til Helsingborg når vi køre 90 frem for 80. Selvom MAN'en har det noget svært med bakkerne.


  • #42   23. sep 2009 Jesper K.. Det er faktisk meget enkelt løsning på at overholde din færgetider.. Og det ved vognmanden også godt.. Den løsning hedder, at man skal til og køre tidligere hjemme fra..

    Du siger du ikke kan klare det på den tid, der bliver givet til det.. Så skal man bare ændre afgangstiden, så der kommer tid til at klare turen med 80 Km/t.. Det vil jo alligevel blive resultatet, når du ikke må overhale og skal ligge bag en anden bil som kun køe 80.. smiley


  • #43   23. sep 2009 Sune: det kan han jo ikke hvis de har bestem læsse tider.
    Jeg køre f.eks brdr dahl fra randers til ringsted det tager 3timer og 15min ca med 90km/t det meste af vejen og vi har kun 15min til og løbe på, da vi har 3 timer og 30min til og nå derover.. eller skal vi ringe og hvis alle biler gør det hverdag bliver de nok trætte af os og finder et anden speditør.

    Og skal siges vi har bestemt læsse tider, og de skriver på vores fragtbrev hvornår vi køre fra randers.
    Det samme gør de ved post også.


  • #44   23. sep 2009 Morten.. Hvis du nu tænker dig om, så vil du kunne se, at de tider er blevet lavet på baggrund af, at man kører for stærkt.. Det vil firmaerne jo så finde ud, hvis det bliver lavet ulovligt at overhale, så vil de tider ikke længere kunne bruges, da man ikke kan holde 90 km/t længere.. Og hvad hjælper det at finde en anden speditør, når de heller ikke kan holde tiderne pga de heller ikke må overhale.. Det er jo ikke kun jeres firma der rammes.. Det er alle firmaer.. Så løsningen er jo at brdr. dahl siger, at istedet for kl. 16, så er deatline kl. 15 for bestillinger af vare til levering næste dag.. Men det finder de jo først ud af, når det bliver virkelighed.. Og det kommer også til at ramme posten..

  • #45   23. sep 2009 Hej Gutter.

    Jeg vil ikke kommentere for eller imod, men kun at min bil overholder fart grænsen d.28/9-2009, så hvis jeg kommer til at genere nogle af jer beklager mig meget.

    Kør forsigtigt derude. Farfar med blød hat og cigar er sluppet løs :0)


  • #46   23. sep 2009 Sune kan være lidt lige meget når det passer med en køre periode derover fra Ilskov. Men selvfølgelig burde man jo sige fra men jeg gider sku som sådan heller ikk holde på Helsingør havn og vente 3 kvarter på at man kan køre igen forså og køre et kvarter også få læsset af også køre igen. Når man kan nå og holde godt en halv time på færgen og en halv time ved rampen. Så det jo lidt dumt og holde så kort derfra hvis man kunne nå helt frem og der står jeg godt nok på vognmandens side. Han har mellem 1 og tre biler over hverdag og det bliver altså til en del tid sammenlagt. Og specielt Søndag ska det gå godt for os da vi har kneben tid og nå tingene i hvis vi ska nå dags programmet for Mandag os.

  • #47   23. sep 2009 Jesper. Jamen så får i det jo sjovt, hvis der kommer et forbud.. Det bliver rigtig sjovt, når i sidder og bider i rattet bagerst i rækken, når førebilen ligger med 80 km/t og i ikke må overhale.. smiley Overholder I overhovedet de forbud, om der er i dag??

  • #48   23. sep 2009 Ja det gør jeg ihvertfald. Har vist betalt min del af det ville jeg mene.

  • #49   23. sep 2009 Jesper Hvordan kan du så klare turen i dag? Det vil jo betyde, at du skal ned og køre omkring 85 km/t over et par strækninger på din tur, hvor du kunne køre 90.. Efter hvad du siger, så er det jo ikke muligt.. smiley

  • #50   23. sep 2009 Nu køre vi for det meste på motorvejen efter 18 så har ikk de store problemer smiley

  • #51   23. sep 2009 Du kan jo bare se på Morten K's regne stykke men det er selvfølgelig kun princippet i det jo. det er jo en go køre time man mister hverdag.

  • #52   23. sep 2009 altså den lille røde volvo her nikker ok med hytten til 80 km/h ... så det må vi hellere prøve a

  • #53   23. sep 2009 Jesper.. Der er vist en ting du misforstår.. Du "mister" ikke en times kørsel.. Du kører bare ikke så mange km.. Der er en stor forskel.. Du kører stadig 9 timer.. Du kommer bare ikke så langt på den tid..

  • #54   23. sep 2009 Nej men det er stadig meget man kunne ha nået hvis man havde kørt 90.

  • #55   23. sep 2009 jeg vil da gerne følge den SMS, køre jo også 80kmt på motorvej alligevel:D

  • #56   23. sep 2009 Munken --> Hvordan kommer du frem til anslået ankomsttid?? Jeg kører tit til Fåborg fra Odense, og du vil på ingen måde kunne tabe 15 min på den strækning ved at gå fra 90 til 80 km/t... Desuden burde anslået ankomsttid jo på landeveje i forvejen blive regnet ud fra 70/80 km/t og ikke 90....

  • #57   23. sep 2009 Jeg siger jo heller ikke at du gætter, men at der må være noget med den ting der anslår ankomsttidspunktet... Og så er det jo et spørgsmål om hvor i Odense du har udgangspunkt fra, for hvis du skal igennem Odense By, så kan man godt stikke GPS´en op et vist sted, for så passer tiderne aldrig... Men ellers så synes jeg at 15 min forsinkelse er ret meget på en tur der normalt tager 30 min...

  • #58   23. sep 2009 min rut siger 5 min mere end der er . men den er indstillet til lastbil så det vil sige den køre 70 km i timen og jeg køre 90 der ved snyder det lidt

  • #59   23. sep 2009 Når der bliver skrevet uden nogen hindringer, så kan jeg ikke forestille mig at man kan tabe så meget tid. Jeg har så også misforstået måden det er skrevet på, så det er jo ikke 15 min. han taber men kun 7 min... Og det giver jo selvfølgelig langt mere mening.

    Og jeg stiller mig ikke på bagbenene, jeg sagde bare at det ikke var muligt at tabe 15 min., og det var jo egentlig korrekt, da det kun var 7 min han tabte...

    Og jeg har ikke sagt at det var for sjov at Munken skriver det, men det kunne jo være en forkert indstilling i GPS´en, hvor man kan indstille gennemsnitshastigheder på de aktuelle veje, ligesom man kan i autoroute... Så det har intet at gøre med at kalde folk løgner eller lignede, jeg prøvede bare at finde frem til den store difference der måtte være, for hvis en tur på 30 min kommer til at tage 15 min længere, så skal man jo gå fra 90 km/t og helt ned under 60 km/t...


  • #60   23. sep 2009 Krak siger 34 min.... Og hvad er det for en rute du ikke kan i lastbil? Det må vel næsten være igennem Volderslev... For Krak anbefaler at køre på E20 mod Jylland, og så tage afkørsel Odense S over Nr. Lyndelse....

  • #61   23. sep 2009 Altså hvis du ikke skal ned over Volderslev...

  • #62   23. sep 2009 Og så siger den 36,2 km. Men det er også ligegyldigt nu. 7 min. lyder meget rigtigt. Jeg havde bare misforstået det, og troede at det var 15 min, for det ville være temmelig vildt. smiley

    På en god dag, tager det jo heller ikke lang tid i personbil, da der er nogle gode strækninger derned af, selvom der lige er en rundkørsel og sådan lide bakket terræn undervejs..


  • #63   23. sep 2009 Jeg har kørt turen fra Banegårdspladsen til Albanigade/Dannebrogsgade mange gange med hængertræk, og det kan gøres på 45-50 min. Og i en Ford Transit Connect fra Banegårdspladsen Fåborg til McD ved motorvejen kan gøres på 23 min... Og i en gammel Bmw fra Langeskov Afkørslen til Horne på 25 min... Men det er selvfølgelig ikke helt efter færdselsreglerne...

  • #64   23. sep 2009 Som du siger kan den køres på flere forskellige måde, og man skal jo ikke holde ret mange gange for rødt, eller ligge bag for mange traktorer derned af, før det har meget at sige... Hvad kører du med, siden du kører til Banegårdspladsen?

  • #65   24. sep 2009 Sune: du misforstår vist også noget!!! Vi mister stadig en time. For den time vi ellers skulle have brugt til at nå det siddste stykke vej, skal vi så tage fra næste dag!
    Det er rimelig svært at køre før hjemmefra når vi kører eksport. Søndag kan vi desværre ikke losse før kl. 18, selvom jeg hellere end gerne vil starte en time før, så der er tid til at springe et dæk osv. Men det hele går i ged hvis det sker, desværre. Så kan man måske være heldig at vi slutter ved det firma vi skal læsse ved omkring 3-4 alt efter hvordan det går. Og her kommer det så lige på banen igen!!! Vi er jo af gode grunde nødt til at holde min. 9 timer. Vi har læssetid kl. 11, så allerede der er vi sent på den. Og sådan kører det hele ugen, at vi faktisk er et par timer bagefter, hele ugen.
    Så ja, vi kommer til at sidde og bide i rattet hvis der bliver total overhalingsforbud. Personligt så overhaler jeg kun når jeg må. Dvs. efter 18 indenfor zonerne, og så selvfølgelig så hensynsfuldt som muligt.. For jeg ved squ godt at det ikke er skide fedt at ligge der bagved. Men helt ærligt, vi skal alle være her. Når så vi når til sommerferien igen, og hr. og fru dk skal ud og lufte campingvognen, så glemmer de med garanti at de har sneglehuset med, og så overhaler de jo også, fordi "min campingvogn er jo Tempo100 godkendt, så selvfølgelig må jeg ligge i overhalingsbanen med 100 i timen"....


  • #66   24. sep 2009 Morten.. Jeg vil da så sige, at den beskrivelse du kommer med, så er jeg glad for, at jeg ikke arbejder der.. smiley

  • #67   24. sep 2009 Munken.. Det kommer jo så an på, hvordan din chefs indstilling er til tingene.. Overholde regler eller ikke overholde regler.. Hvis der kommer et forbud, så skal han jo til at indregne de mindre km i kan køre pr. dag.. Længere er den jo ikke.. Man kan jo så diskutere det forkerte i, at chefen indregner, at man holder et snit på 85 km/t..

    Men for at slå det fast, så er jeg selv imod et forbud.. Men at bruge et argument mod forbudet som lyder: "Jeg er imod forbudet, fordi jeg skal kunne overhale langsomere kørende biler, så jeg kan overholde mit eget tidsskema", det er nok det forkerte argument.. Så vil svaret til det blive : "Og? Så er der et eller andet i dit tidsskema, der er noget galt med, hvis du ikke kan overholde det med 80 km/t. " Kan I evt se, hvad jeg mener med det??


  • #68   24. sep 2009 Munken : Ja så er det jo der skal ihvertfald en ekstra bil ind, hvis det bliver som det her....

  • #69   24. sep 2009 Der ska jo sådan set to ind ekstra hverdag

  • #70   24. sep 2009 Ja det er rigtigt... Tænkte kun i arbejdstimer og ikke køretimer.... smiley

  • #71   24. sep 2009 Jeg vil gøre det på den her måde.
    hvis der ikke er nogen foran mig kører jeg sku 90, men indhenter jeg nogen så bliver jeg bagved.


  • #72   24. sep 2009 munken
    skal med glæde komme med et par stykker... i de år jeg har kørt bil har der altid været snak om at vi får for lidt for det vi kører, men står vi sammen om at gøre noget ved det?? nej, alle kan blive enige om det når der snakkes, men når det kommer til stykket har vognmændene travlt med at stikke hinanden i ryggen for at komme til at snuppe kørsel fra hinanden..
    Da de nye køre-hviletidsregler kom frem blev der holdt møder, og endte godt nok i sidste ende ud i noget blokadeværk, men igen svigtede sammenholdet, godt krydret med en skidt planlægning´og information omkring det..
    sidst jeg kan mindes rigtigt sammenhold var i 98 da der var storstrejke, men det var nok mere pga tvang ku jeg mistænke..
    Da jeg kørte for Logi-Dan for en del år siden kom shell ( som vi kørte for på det tidspunkt ) med et krav der hed at vi max måtte køre 80, da vi indførte det kostede det hver eneste dag sammenlagt på to skift min 1½ time, gang det med de 3 biler vi havde kørene fast for shell, og sig så lige igen at det ikke påvirker vognmanden, vi ku da godt mærke den forskel, vi havde en bil der hovedsageligt trak 5 læs olie til esbjerg fra fredericia, 3 læs på dagskiftet og 2 på aften/nat skiftet, den blev noget påvirket af det, så dem der påstår at det ikke betyder det store må lige regne efter igen, at den skrevne lov så siger noget helt andet er jeg helt klar over, og siger ikke at jeg er stolt af at køre for stærkt, men som andre også nævner så er der et program som skal hænge sammen, og som tiderne er lige pt har jeg en klar prioritet, at sørge for at køre så meget hjem til vognmanden som jeg kan så mit job ikke kommer i farezonen, tror at vi alle kan blive enige om at vi er spændt hårdt for i vores branche...
    Og ja, overholder alle andre regler, og gør alt hvad jeg kan for at gøre for at de transportopgaver jeg udfører bliver gjort sikkert.

    Omkring det med at jeg mener vognmændene skal med indover.. det kan ikke undgås at det vil få en indlydelse på deres indkomst hvis man ikke når det samme, og jeg er sådan indrettet at jeg tager min vognmands økonomi seriøst og gør jeg hvad kan til at bidrage til den med det jeg kører hjem, ellers vil jeg mene at jeg saver den gren over som jeg selv sidder på, at det så ellers kan være ligemeget på sigt hvis et sådan lovforslag kommer igennem må jeg tage derfra... som alle andre..
    men kald mig åndsvag, idiot osv osv... men kan ikke ændre at jeg brænder for det jeg laver og giver mig fuldt ud, det er mit valg, at andre vælger anderledes er deres valg, som vi alle har vores frihed til, desuden ville verden være noget kedelig hvis vi alle var ens og enige om alt smiley


  • #73   24. sep 2009 Egentligt kunne al den her ballade undgås hvis vi alle ændrede een lille detalje, bliver man overhalet af een der kører stærkere end en selv, så slæk farten af et øjeblik, havde det været en ligeså indgroet vane som at "blinke" hinanden ind osv, så tror jeg næppe det var nået hertil..

  • #74   24. sep 2009 David W --> Jeg er enig i din sidste kommentar om det med at slække farten lidt af ved overhalinger. Men hvad det andet angår, så er der 2 måder at se det på. Vi kan også brokke os over kun at kunne kører 90, for vi ville nå mere hvis vi kunne kører 100... Og sådan kunne vi jo blive ved. Det er vognmændenes egen skyld at de sidder i den suppedas som de gør. For de lægger hele deres budget efter at de kan kører 90, og det sætter de deres priser efter... Og de har i mange år planlagt med det, og så underbudt hinanden gang på gang. Og så går de over til at bruge udenlandske chauffører fordi det er billigere, og så kan de igen sænke priserne lidt for at stjæle kørsel. Så nogle vognmænd kører gratis eller ligefrem med underskud når dagen er omme... Jeg har kun ondt af dem, fordi jeg synes det er synd for dem at de er så uintelligente... Og alle dem der har behov for transporten sidder og griner af vognmændene.. For selvom der er inflation og priserne på alting stiger, så sker der ikke en skid i transporten.

    Det er nemt at sige at vognmændene er uintelligente, for jeg har selvfølgelig heller ikke nogen perfekt løsning på problemet, da det jo er i strid med loven at lave mindstepris-aftaler. Men det kan jo ikke være rigtigt at der er så store forskelle på hvad det koster de forskellige vognmænd at kører. Jeg mener at lastbiler går omtrent lige langt på en liter diesel, de skal have de samme olieskift, dæk o.s.v. Selvfølgelig er der nogle der går mere i stykker end andre, men der mår være en nedre grænse for hvor billigt det kan gøres, og så burde man kunne sige sig selv, at hvis ingen kommer under den grænse, så går det sgu nok.


  • #75   24. sep 2009 Til gengæld er jeg også enig i, at som chauffør er det svært at gøre noget ved det, for som du siger er vi nødt til at klamre os til det job vi har, og gøre alt for at tilfredsstille vognmanden. For han kan vælge og vrage imellem chauffører lige nu...

  • #76   24. sep 2009 Lige pt kører jeg for et udlejningsfirma der udlejer alt til fest, telte, karaoke, jukeboxe o.s.v, og så kører jeg kranleveringer for Danske Fragtmænd.

    Men du kan da ikke sige at det er chaufførenes egen skyld hvis dagen er sat for hårdt op, for en arbejdsgiver vil da altid presse sine ansatte til at yde mere, for at han kan score guldet på det. De sætter ikke dagsordenen efter hvad der KAN nåes, men efter hvad de VIL HAVE nået. De beregner hverken trafik, ventetid på aflæsning eller noget som helst andet med ind i. De regner efter hvor langt der skal køres og så kan man jo køre 90 km/t. Det har jeg haft en vognmand der gjorde, og det er ikke sjovt at kører for sådan et fjols. Jeg skulle kører fra Svendborg kl.7.00 til Glyngøre, og da klokken var 10.00, ringede han og spurgte om jeg var ved at læsse af... Og da jeg ikke engang var nået derop endnu, så blev han utilfreds, for der var jo kun 250 km derop, og med 90 km/t ville man kører 270 km på 3 timer, så jeg burde være der og han havde desuden planlagt at jeg skulle til Års og læsse træpiller inden kl.13, og de skulle leveres i Årup på Fyn inden kl.16..... Der råbte jeg lidt af ham, og så smed jeg røret på...


  • #77   24. sep 2009 så dernge . nu vi sku bleven hørt allrede . så lige i regunal nyheder kl 19,45 at vi ville lave protest og overholde reglerne som venstre har gang i og lave . så nu skal vi altså bare holde i venner . og skabe så meget kø på motorevejen at de fortryder det ...
    kom så gutter


  • #78   24. sep 2009 Ska prøve og se om jeg ikk godt kan være med i Team snegle fart.

  • #79   24. sep 2009 hehe det bliver bare så feed

  • #80   24. sep 2009 Nåhmen vi må se hvordan det forløber mandag, har fået min kollega med på idéen, han var lidt skeptisk i starten, han troede ikk rigtigt på at nok ville gå med.. er godt nok spændt på hvor hurtigt det stopper til LOL

  • #81   24. sep 2009 Munken --> Nej ok. Synes også at den metode med at ringe når den ene ting er overstået, er langt den bedste måde at kører det på. I stedet for at alting er forudbestemt. For der kan ske mange ting i løbet af sådan en arbejdsdag som kan spolere tidsplanerne.

    Men jeg synes at alle skal prøve at se om ikke de kan deltage i protesten, og så må dem der ikke kan jo lade være.


  • #82   25. sep 2009 Thomas
    Ska gøre mit bedste smiley


  • #83   25. sep 2009 David W: Er så enig i din holdning... Og som før skrevet, prøver jeg på at overhale så hensynsfuldt som muligt, og det piner mig at overhale, hvis det ikke går særlig hurtigt, men jeg har ikke altid tålmodighed til at blive bagved, og så er det altså rart hvis folk lige gider tage toppen af farten. Af netop denne grund er jeg selv begyndt på at tage toppen af. Jeg ved selv hvor rart det er hvis man kan klare en overhaling på den halve tid hvis den langsomme tager lidt af farten. Og herregud, de 100-dele af et sekund man taber, overlever jeg squ nok (hvis altså det er mig der tager farten af).

  • #84   28. sep 2009 Jeg er en af dem som gerne tager lidt af farten for at hjælpe en kollega med at overhale, og kibber altid en gang med lyset så han/hun kan se at de er kommet forbi, meeen nu ligger landet sådan at jeg kører (kun) forvogn og ikke regnes for noget, føler jeg selv, så den med at blike til venstre - højre for at sige tak den mangler man, eller hvad syntes i, det kan da kun være af rent hyflighed at man siger tak, hvis jeg overhaler (hvilket sker meget sjælent da min er sat til 84) blinker jeg altid som tak for hjælpen.
    Den snak der kører her på tråden forholder jeg mig lidt passiv, men kan godt følge argumenterne for og imod.
    Har i dag fulgt reglerne og har sat 25min til, men mit kørsel er jo ikke det samme som jeres da jeg har meget by kørsel.


  • #85   28. sep 2009 Jeg blinker som regel også... Men!!! først når jeg synes der er en fornuftig afstand. Ved godt der er nogen der blinker lige så snart den anden er forbi, men jeg blinker først når jeg synes afstanden er i orden, eller hvis hastighedsforskellen er så stor, og der er plads, at han hurtigt kommer fremad. At langt størstedelen så trækker ind inden jeg har lyst til at blinke, er en anden ting, men jeg kan fandme ikke lide at ligge helt oppe i røven af en anden lastbil. Man har ikke en chance for at se hvad der foregår foran, og dermed ikke mulighedden for evt. at reagere før den forankørende.

Kommentér på:
Opfordring

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce