{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  20v på 16v motor
  • #1   4. nov 2009 er det topstykket du har eller er det hele motoren? og hvad for en corolla er det?

    Hvis det er en rolla 1,6 så passer den i ja, Det giver en helt masse, men der er mere i det end bare lige at ligge den i. der skal jo også noget motorstyring til, og noget ledningsarbejde jo =).

    Så lige meget hvad, det det sq ikke bare lige =)


  • #2   4. nov 2009 det er en 1.6 ja men skal der en ny motor styering i...

  • #3   4. nov 2009 Hvilken model corolla?`

    ja, lige meget hvad skal du jo have noget til at styre motoren, men du skal vide hvad du laver, ellers ville jeg køre den til turbomotor.dk hvis jeg var dig, og få rene til det.

    Nu gjorde jeg det selv i min celica, og det er ikke bare lige noget man gør =)..


  • #4   4. nov 2009 det er en rolla xl 1.6 16v fra 87 kan få min chef til at hjælpe mig men hvor mange hk. får den vis det bare er 10 så er det ikke noget jeg gider rode i mere smiley

  • #5   4. nov 2009 du har lige godt 105 nu mener jeg, men en blacktop har vidst en 165-170 stykker. men den måde en BT trækker på er bare noget helt andet end standart motoren =)..

    Okay, men vil anbefale dig at bruge det gamle ledningsnet så, og så få lavet MegaSquit, eller mini Ms på din motor
    Hmm der er mange småting, men det kommer hen af vejen, selve motoren er ikke det dyre, det er alt det der skal til ved siden af..


  • #6   5. nov 2009 Jeg ville sq selv skrue alt det mekaniske, og så få Daniel fra RaceZone.dk til at køre den ind!

    Fanme om Turbomotor skulle skrue i min bil. NEVER!


  • #7   5. nov 2009 Du er ikk så begejstret for Turbomotor Smølf smiley ?
    Hvordan kan det være?

    Just wondering (:


  • #8   5. nov 2009 Fordi jeg har set noget af det makværk kaldet arbejde han har lavet ... smiley
    Jeg ved også at han har lavet din, Morten - og at det har virket ganske glimrende. Men jeg har også set andre projekter som er blevet udskudt i et væk. Et enkelt projekt valgte ejeren af bilen at lave selv, da der var gået 12 måneder og René stadig ikke havde gidet lave tingene færdigt...

    Derudover har jeg den holdning, at man selv skal lave sit lort hvis man vil have det tunet.
    Der findes så mange billeder og projekter hvor folk har beskrevet hvordan det skal gøres - så det er da "bare" at gå i gang.
    Undersøg på nettet, spørg forskellige stedet omkring hvordan og hvorledes med de ting man er usikre på og så up up up and away!

    Hvad med den dag hvor motoren begynder at gå underligt? Man får fejlsøgt med nogle venner og en lokal mekaniker eller lignende og finder frem til at det er et plejlleje der er ved at smutte.
    Skal man så køre fra sydsjælland til Give for at få René til at reparere bilen? Eventuelt vente et par måneder til han gider lave det? Eller er det bedre bare at vide hvordan man kommer derind, og så selv lave det?
    Det er ikke fantastisk mange folk som har lyst til at skrue på en motor som ikke er original skal man lige huske...


  • #9   5. nov 2009 okey men ville det være bedre at renovere hele blacktop motorn og så ligge den over i i stedet

  • #10   5. nov 2009
    PROBLEM 1. - Rico hvis den er fra 87 har den ikke indsprøjtning.. Dvs ligemeget hvad du gør kommer den aldrig til at kunne synes, da du skal bruge en emitions attes... som koster forholdsvis meget, og kan kun laves i sverige eller tyskland. mener det er noget med 25-35.000,-

    PROBLEM 2. - Du skal trække komplet nyt motorledningsnet...

    PROBLEM 3. - Du skal til at eftermontere en el- Benzinpumpe, og lave skvulperum i tanken.


    Det var lige de 3 ting du skal have i baghovedet.


  • #11   5. nov 2009 Det er ingen motorstyring i din rico når den er med karburator. smiley

  • #12   5. nov 2009 Og lige nu har du 95 hk

  • #13   5. nov 2009 Og nej... dit motor ledningsnet kan IKKE bruges..

  • #14   5. nov 2009 okey tror bare jeg dropper det så men tak for hjælpen alle sammen

  • #15   5. nov 2009 Smølfen !
    Nu har jeg lavet alt ved min motor selv, pånær motorstyringen, som jeg fik lavet af rene Pga en ven skaffede en mærkbar rabat. og jeg fik da en tid om lørdagen, og jeg bestilte tirsdag, da jeg kom derhen startede vi med at køre bilen ind og Egon havde hentet morgenbrød som jeg belv budt på, og sådan, jeg må indrømme at jeg er meget imponeret over deres service, mit MS blev monteret og kørt ind på 6 timer, og det er ikke lavet uforsvarligt på nogen måde, alt er loddet lige så fint og skærmet af med "El-tape".
    jeg var sq skeptisk, men manden ved hvad han laver, og jeg fik en service der var troligt over hvad jeg havde regnet med.

    rico J
    Du må sq undskylde, troede at der var en 4A-FE Gen 1 motor i din bil sorry =)


  • #16   5. nov 2009 Lars H

    Jeg kan ikke være mere enig... De gange jeg har haft kontakt med rene har altid været med god service... han har ikke haft lavet noget for mig... men han svare selv på de mest utrolige spg... men de ting jeg har set han har haft lavet, har det ikke været en finger at sætte på......


  • #17   5. nov 2009 BTW. en 1.6 XL = 4a-f - 1.6 XLi = 4a-fe :))) med det ved du nok godt smiley

  • #18   5. nov 2009 Mr. Japanese .
    Fik nok læst det lidt for hurtigt som XLi =), man skal sq være vågen =D..


  • #19   5. nov 2009 ER det en BT han vil af med`?

  • #20   5. nov 2009 Lars - jeg har så set andre projekter...

    Blandt andet med blottede ECU ledninger som var snoet omkring hinanden.
    Krympeflex er en by i Rusland for ham.

    Jeg ved hvad jeg har set og jeg har mine holdninger til ham. Han kommer aldrig nogensinde til at skulle skrue i min bil.

    Én ting er at René vitterligt er den dygtigste 1,3 og 1,6 liters Toyotatuner i Danmark - problemet er at han ikke altid gider vise det. Og man er ikke bedre end sit dårligste resultat.

    Held og lykke med at benytte ham - nogle gange gør han det skide godt, andre gange gør han det pisse elendigt - jeg tør ikke satse og så ende ud med en regning både for ombygning men også for oprydning efter René...

    Iøvrigt bor Rico på Fyn, der bor Daniel fra Racezone også. Så det er både lettere at benytte ham (Daniel kører som regel også gerne ud til folk og kører ind), for det andet er resultatet mere sikkert...

    Hver sin mening. Nu kender I min.


  • #21   9. nov 2009 Smølfen > Min var heller ikke for at forsvare ham overhovedet, jeg havde bare ikk oplevet at han havde makket,hverken med Blacktoppen eller Silvertoppen med tryk..

    Bare sørgeligt man hører at han ikk tager sig lige meget sammen for alle.

    Undre mig over han ikk laver det lige godt for alle sammen, når man har det ry som han nu engang har blandt Toyota folkene..



  • #22   9. nov 2009 Det ry han har, er netop svingende.
    Ikke mange tør åbne kæften og sige at der kommer lort ud fra hans værksted.
    Men når man kommer lidt ind under huden på andre tunere og sådan, så hører man lidt historier.

    Der er desværre utroligt meget rygklapperi til stede, det er jeg bare for irriterende til at acceptere - så jeg siger min mening smiley

    Der er iøvrigt intet galt i at forsvare René, når man, som du Morten, rent faktisk har to projekter som har gået super godt smiley


  • #23   9. nov 2009 Jeg kunne forestille mig at folk bla ville klage over at han ikke er vildt grundig når han kører ind, og at hans isoleringer ikke er 100%, men altså man får hvad man betaler for et eller andet sted, og 5500 for en MS 2 Hi-Res Boks, montering og en okay indkøring er vel også næsten for billigt, det er klart at det ikke bliver gjort til 12+ altid.

    Jeg kunne nemt brokke mig over hans arbejde, men det der holder mig tilbage er at Fx Ktec, skulle have +20kilo for at ville rode med min motorstyring.

    Man får hvad man betaler for, og sådan har det altid været, og til prisen så er Rene sq at foretrække frem for mange andre, tuningsfirmaer, for man kan sige gode og dårlige ting om alle værksteder.

    Jeg tager sq lidt Rene i forsvar nu må jeg indrømme, til de penge han tager for ting, der laver han sq et formidabelt stykke arbejde, ihvertfald for min bil.


Kommentér på:
20v på 16v motor

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce