{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.524 visninger | Oprettet:

Hjææælp... Den bruger stadig vand.... {{forumTopicSubject}}

Er den glade ejer af en sprinter 412 fra 96.

For nyligt fik jeg skiftet toppakning, da den der
tit skulle efterfyldes vand...

Nu har jeg haft bilen i ca. 3 uger efter rep., og har da også opdaget at den stadig mister vand.... Har i dag efterfyldt den, med ikke mindre end 1,5 liter, som er forsvundet i løbet at de 3 uger jeg har haft den efter rep.

Mit spørgsmål er nu.... Hva pokker kan der være
galt, og hvad bør jeg gøre ? Køleren er ikke utæt (så vidt jeg ved), har en ekstra køler tll at stå, men man er vel ikke i tvivl hvis ens køler er utæt, eller ???

Jeg kan jo godt køre tilbage til mekanikeren, men han kan jo sige, at det ikke har noget med hans rep. at gøre, og forlange penge for en fejlfinding.

Venligst

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjææælp... Den bruger stadig vand....
  • #1   22. nov 2009 Ja det mener jeg. Han var nemlig meget obs på om topsykket var 100% ok før det blev monteret igen.

• #3   24. nov 2009 Det kan nemt være dit topstykke.. Har før været udefor at bilen blev ved med at bruge vand efter sådan en omgang.. Man skal være 100% sikker på at de gør det ordenligt når de trykprøver.. Den skal ned i et kar med VARMT vand.. og den skal ligge der i lang tid så topstykket når at blive ordenligt gennem varm.. For det kan godt være tæt i koldt vand, men når det hele bliver varmt kan de små revner blive utæt.. smiley Ved godt det er sur anal men jeg ville hive den top af igen også få den trykprøvet igen.. Ved at Carl Christensen i Tilst ved Århus de gør det i varmt vand.. De har fundet mange revner for os..

• #6   24. nov 2009 Har nu kørt ca. 1.000 km efter at have påfyldt vand, og indtil videre lyser kontrollampen for manglende kølervæske ikke..... Nu tager jeg lige en dag ad gangen og ser om det var en éngangsforestilling..... Opdatering følger smiley Jeg holder lige øje med væskestanden i køleren de nærmeste dage....

• #7   30. nov 2009 SÅ tror jeg "mysteriet" er opklaret.......

Jeg måtte igen efterfylde vand på bilen...

Mens jeg hældte kunne jeg høre vandet "klukke" rundt i slangerne, og fik så den idé at trykke slangerne flade, for at simulere et tryk.
    Og pludselig stod der en lille vandstråle ud af en af slangerne...... HOV..... Måske skulle mekanikeren have tjekket om slangerne var hele, inden han afleverede bilen tilbage....

Men pyt, er bare glad for at det ikke er topstykket igen.... Og så blev det også jul i nordsjælland smiley

Kommentér på:
Hjææælp... Den bruger stadig vand....

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce