{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  export fradrag
  • #1   12. dec 2009 yep.. det noget øv, vi får ikk penge for resten hvia vi sover ude mere end det

  • #2   12. dec 2009 Hvis det er tilældet giver det ingen mening..
    Men er ikke det ikke kan for selvstændinge det gælder??
    Hvis det er, eller ikke er, kan du jo bare oprette dig som selvstændig.


  • #4   12. dec 2009 jeg hørte om det hos skat hun siger det ramte os allesammen.

  • #5   12. dec 2009 Fucking lort, det er ikke mere end 4100 om måneden

  • #6   12. dec 2009 jeg er ked af det men det var det hun sager:(

  • #7   12. dec 2009 Loftet bør efter DTLs opfattelse derfor ikke gælde for mobile arbejdstagere herunder lastbilchauffører.
    En del chauffører, der kører i indenlandske transporter f.eks. mellem Jylland og Sjælland,
    fratrækker selv et ligningsmæssigt standardfradrag for skattefri rejsegodtgørelse, og vi ser
    ikke nogen grund til at de chauffører, der rent faktisk overnatter oftere en det antal døgn, der
    modsvarer 50.000 kr. årligt, skal begrænses deri.
    Skulle loftet blive fastholdt, er det vigtigt at holde fast i, at loftet ikke berører arbejdsgiverens
    muligheder for at udbetale skattefri godtgørelse eller at betale lønmodtagerens udgifter
    efter regning eller at give den pågældende fri kost og logi.


  • k c
    k c Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 68
    #8   12. dec 2009 tror ikke det rammer exportchauffører da det er en del af overenskomsten, det er dem som skal trække deres udedøgn fra på selvangivelsen altså chauffører der kun kører i dk. det var det svar jeg fik fra skat da jeg spurgte efter det ,,


  • #10   12. dec 2009 det var sku en god besked:)

  • #11   12. dec 2009 Nu er jeg den første der skriver det, VI LUKKER LORTET smiley

  • #12   12. dec 2009 og jeg vil være den første til at skrive dette:::

    VI STREJKER SQ DA SÅ KA DE LÆRE DET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    eller noget lol


  • #13   12. dec 2009 Jeg er så ikke god til at tyde det politiske sprog der i brevet.. Men gælder det både selvstændinge vognmænd og mobile lønmodtagere.. Folk der kører eksport og herhjemme ?

  • #14   13. dec 2009 strejke og lukke lortet er det eneste sprog de forstår...det viser alt erfaring fra konflikter verden over....men i lille danmark har vi bare et kæmpe problem...der er ingen der tør holde som forreste vogn, og sker det at finde en modig mand der tør, står folk på nakken af hinanden bagved for at være skruebrækkere...

  • #15   13. dec 2009 som jeg har forstået det, er det kun de penge du selv oplyser via din selvangivelse som ikke kan godtgøres for 50000 kr, men hvis din vognmand vil betale dig de 440 kr pr døgn kan du stadig beholde dine skattefrie indtægter, men ret mig gerne hvis dette ikke er korrekt

  • #16   13. dec 2009 Gælder det ikke kun for selvstændig chauffør der køre på regning for andre vognmænd ???

  • Sugar O
    Sugar O Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 50
    #17   14. dec 2009 Det gælder for alle dem der hvert år tæller deres udedøgn i Danmark sammen og angiver det til Skat og får fradraget... Hvis din vognmand vil/har lyst og råd står det ham frit for at udbetale de skattefrie dkk 455,- pr døgn du overnatter i Danmark (gælder selvfølgelig ikke eksport-chauffører) - men det bliver hurtigt til pænt mange penge så det tror jeg ikke der er ret mange vognmænd der har lyst til.

  • #18   14. dec 2009 skal jeg så forstå det sådan at hvis man køre frankrig ex mister man så ikke ens fradrag

    eller er det kun demsom køre rundt her hjemme der mister det


  • #19   14. dec 2009 dem som køre frankrig køre formentlig på eksport oveenskomst så der er det vognmanden som udbetaler de skattefrie tillæg, men lige så snart du selv går ind og retter din selvangivelse så er der et loft på maks 50000 kr om året

  • #20   14. dec 2009 okay tror jeg har forstået det smiley

  • #21   14. dec 2009 Sugar

    Nu koster det jo ikke vognmanden noget at udbetale udedøgn selvom man kører her hjemme. Skal vi ikke lige få styr på begreberne.

    Udedøgnet er et fradrag. Der er altså ene og alene tale om, at vognmanden skal hæve fradraget med det antal udedøgn der nu engang er tale om i indeværende lønperiode. På den måde før chaufføren flere nettopenge ud af den samme bruttoløn, hvilket er helt i tråd med den ånd udedøgnet er lavet i. Den højere nettoløn skal jo netop være med til at dække de ekstra omkostninger der er ved at leve ude/i bilen.

    Så nej, det koster ikke vognmanden andet end besværet og at han, når han udbetaler dem, skal kunne dokumentere, at chaufføren har opfyldt betingelserne for at få dem udbetalt. Og eftersom det tit halter, så er der en del vognmænd der ikke vil rodes ind i det.


  • Sugar O
    Sugar O Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 50
    #22   17. dec 2009 Morten S: Det er så ikke helt korrekt - det kommer an på hvordan de håndterer fradraget. Ham jeg laver løn til får foruden sin almindelige løn sine udedøgn oveni så her koster det penge... Så hvor du har lært "at få styr på begreberne" ved jeg ikke - men der er flere mulige løsninger i den her sag;-)

  • #23   18. dec 2009 Sugar O

    Og hermed kan vi konstatere, at det løn du laver er en lokumsaftale af højeste karat.

    Læs du lidt op på hvordan reglerne om udedøgn er skruet sammen.

    Fradraget for udedøgn gives enten som en skattefri del af en timesats, med et fast beløb pr time der svarer til den aktuelle sats for et døgn ved 24 timer. Hvis ikke det udbetales sådan, så kan det fratrækkes i den skattepligtige indkomst, dog fratrukket et bundfradrag på ca. 5.500 pt. mener jeg.

    Så nej, der er ikke den store valgfrihed omkring hvordan man kan/må håndtere udedøgn/fradrag. Var der det, ville det jo være det rene tag selv bord og det tvivler jeg på SKAT vil være med til.


  • #24   20. dec 2009 Jeg har altid forstået det såddane at skattefradaget hæves når du får udedøgn, og slet ikke nogen udgift for vognmanden.

  • #25   20. dec 2009 Søren

    Og det har du forstået helt rigtigt.

    Udedøgnet ER et fradrag, som der er åbnet for at vognmanden kan give direkte, så man slipper for den bundgrænse der ellers er når man trækker det fra selv på selvangivelsen.


  • #26   20. dec 2009 mig bekendt er fradraget indregnet i timelønnen som en del af overenskomsten med 3-øl...

  • #27   20. dec 2009 Michael K

    Det er nemlig ganske rigtigt, at hvis og såfremt man kører på exportoverenskomst, så er der en del af timelønnen der er skattefri, ganger man den med 24 så rammer man den sats et udedøgn udgør i indeværende år.

    Det smarte, for vognmanden, er så, at den del af timelønnen der er skattefri, den skal han ikke betale feriepenge osv af - Total genistreg af 3F der. Eller noget.

    Det er derfor så mange dyrker det på hjemmekørsel, det giver nemlig en ikke ligegyldig besparelse i forhold til hovedoverenskomsten (Timeløn)

    Men HVIS man kører hjemmekørsel på timeløn og alligevel sover ude, så er det fuldt legalt for vognmanden, at fratrække udedøgn i den skattepligtige indkomst - Gør man det på den måde vil de udedøgn man optjener fungere som en forhøjelse ef det fradrag man allerede har, så man på den måde får en forholdsvis højere nettoløn. Det er også en populær løsning, hvem vil ikke gerne slippe billigere i skat? ;-))


  • #28   20. dec 2009 Haha , jamen hvorledes kommer folk så frem til at det skal være vognmanden en udgift at du får udefradrag.. hahah

  • #29   20. dec 2009 Søren

    Det når folk frem til fordi de enten ikke ved hvad de snakker om, eller fordi nogen(en vognmand) har bildt dem ind at det er en ekstra udgift.

    Og hvis vognmanden siger det, så passer det ganske bestemt. LoooooL


  • #30   20. dec 2009 I øvrigt, så er der visse krav der skal opfyldes i forbindelse med dokumentation for udedøgn. Bla skal der udfyldes en kørselsrapport der er godkendt af SKAT for at man kan regne med at få sine udedøgn godkendt såfremt man ryger i Torskegilde.

    Den kørselsrapport der kan fåes ved bla FDE der typisk bruges til export kørsel er godkendt. Den vi har ved Rise f.eks. er næsten magen til og er sikkert også gangbar. Men det er langtfra ligegyldigt hvad man fører sin færden på.

    Jeg har fået underkendt udedøgn for 2½ år pga ikke godkendte kørselsrapporter, det kostede så lige 120.000 i efterbetaling til SKAT. Så sørg for at ha' jeres dokumentation iorden.


  • Sugar O
    Sugar O Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 50
    #31   4. jan 2010 Morten S: hvor i landet er du hjemmehørende? Hos Skat i Herning har de kun forlangt at man noterer dem ned - og hvis de spørger får de en kalender udleveret hvor min mand har skrevet hvor han har sovet og hvor han er startet. Og den har de selv sagt god for overfor vores revisor???
    Det lyder til at der er kæmpe forskelle på dokumentationskravet rundt omkring...


  • #32   4. jan 2010 Sugar

    Sådan er det også i Århus, eller det var det da jeg boede i byen. Men i f.eks. Odder og Horsens følger de, de dokumentationskrav skattelovgivning giver mulighed for til punkt og prikke.

    I disse krav står bla. at den kørselsrapport/dagseddel man bruger skal være godkendt af SKAT som gyldig dokumentation. Det kørselsrapport FDE sælger og som de fleste der kører export er f.eks godkendt. Mange andre alm. dagselder, lommebøger osv. er ikke godkendt, at enkelt regioner så alligevel godtager dem er jo bare dejligt. Men det er ikke noget de skal.

    Som sagt har jeg fået rigtig mange udedøgn underkendt netop på denne baggrund, hvilket resulterede i en ganske stor skatteregning på godt og vel 125.000. Så det er ikke det bare sjov.


  • #33   3. jul 2011 Nogle der kan fortælle om den almindelige kørselsrapport til indenrigs kørsel fra ATL er god nok så?

  • #34   3. jul 2011 Thomas F

    Det afhænger af hvor emsige SKAT er der hvor du hører til. Det bedste er, at ringe til dem og høre og evt. bede dem sende svaret på skrift på hvad de vil godtage. Du har krav på det der hedder et bindende svar - Det koster ca. 300 men får du det, så kan de ikke rende fra det senere.

    Hvis jeg var dig, ville jeg få styr på det, som du kan se her i tråden endte jeg med en skatteregning på over 120.000 da jeg fik flere år gået efter og underkendt.


  • #35   4. jul 2011 puha... Tror da lige jeg skal have hentet sådan nole "kørebøger" jvis skattefar kommer og spørger ang mine kørte km mm en dag...
    Men det var sku noget af en regning du har fået Morten S


Kommentér på:
export fradrag

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce