4.984 visninger
|
Oprettet:
DANSKE FRAGTMÆND {{forumTopicSubject}}
er der nogen her i gruppen der kan bekrafte at
knud larsen / Grodt transport opkøber Johs. Jensen & søn jeg arbejder selv ved grodt transport og vi høre kun rygter om det og ville gerne vide om der er nogle af jer der måske vidste noget
hvis det passer så tager jeg squ hatten af for min chef. når vi intet har at lave så sørger han for at vi for noget at lave pisse fedt
skriv jeres mening:D
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
mar 2007
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 45
mar 2007
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 45
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
dec 2008
Følger: 61 Følgere: 59 Biler: 3 Emner: 33 Svar: 1.145
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
dec 2008
Følger: 61 Følgere: 59 Biler: 3 Emner: 33 Svar: 1.145
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
48 forvogne
38 trækkere
2 kassebiler under 3500 kg
18 hængere
4 dollyer
2 linktrailere
90 trailere
dec 2008
Følger: 61 Følgere: 59 Biler: 3 Emner: 33 Svar: 1.145
jun 2004
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 139
50 forvogne
38 trækkere
1 kassebil under 3500 kg
18 hængere
10 dollyer
8 linktrailere
105 trailere
Men hvad det angår grodt så har jeg også hørt en fugl synge om det....
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 44 Svar: 614
kan det ikke passe at i også overtog svendsen fragt for nogle år siden i silkeborg.??
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 44 Svar: 614
jun 2004
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 139
Der er bare ikke nogen af folkene tilbage......
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 44 Svar: 614
mar 2007
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 45
dec 2005
Følger: 80 Følgere: 79 Biler: 8 Emner: 39 Svar: 1.010
mener Thorkild har en 14-15 stykker nu...
mar 2007
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 45
feb 2004
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 95 Svar: 1.578
dec 2005
Følger: 80 Følgere: 79 Biler: 8 Emner: 39 Svar: 1.010
feb 2004
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 95 Svar: 1.578
mar 2007
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 45
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 44 Svar: 614
mar 2007
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 45
dec 2005
Følger: 80 Følgere: 79 Biler: 8 Emner: 39 Svar: 1.010
jan 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 4 Emner: 51 Svar: 492
jun 2004
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 139
Fin måde for bestyrelsen at få magt på, bare opkøb de største vognmænd og split firmaerne op og sælg delene for en slik.
F.eks C.Schmidt & Søn findes ikke mere i den størrelse som det var, for et halvt år siden var vi 180 medarbejdere og seks afdelinger.
Nu er der én afdeling tilbage og ca. 70 medarbejdere.
Desværre sker det også allerede for de andre firmaer, der er en sørgelig ting for så gamle og velkendte firmaer.....
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 19
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Der var heller ingen af de andre der troede de blev opkøbt. ;-))
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
dec 2005
Følger: 80 Følgere: 79 Biler: 8 Emner: 39 Svar: 1.010
mar 2007
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 45
jun 2004
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 139
Tja fik det at vide over på sjælland , har nu også hørt at de ikke vil sælge, og det er der mange der ikke vil, og kan godt forstå dem når nu det giver penge og det hele så småt er på vej opad igen.
Men lad os nu se, der mange vognmænd i systemet og tror uden tvivl at de ikke er færdige endnu...
Men den med Rossen og Dyhr, den tvivler jeg meget stærkt på.
Men synes det er ærgeligt på en måde det der sker med mange af de ældre og større vognmænd i systemet, desuden kan jeg godt se rutekontrakterne for længe siden skulle have været revideret, der er rigtig mange skæve og underlige forhold i de kontrakter.....
jan 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 4 Emner: 51 Svar: 492
apr 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 87 Svar: 173
jun 2004
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 139
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
jun 2004
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 139
dec 2005
Følger: 80 Følgere: 79 Biler: 8 Emner: 39 Svar: 1.010
dec 2005
Følger: 80 Følgere: 79 Biler: 8 Emner: 39 Svar: 1.010
mar 2007
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 45
de er jo igang med at opkøbe i lange ruter
Fx. rute 377 / grodt transport - sønderjylland - sjælland, rute 682 / knud larsen - sønderjylland - århus, århus - sjælland og herning - sjælland og det er kun nogle af ruterne
apr 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 87 Svar: 173
dec 2005
Følger: 80 Følgere: 79 Biler: 8 Emner: 39 Svar: 1.010
Meningen er at godset skal køres i et nærute system som jeg har prøvet at fortælle,, derved er mange af de lang ruter købt op af den ene ell anden grund.. så skal det hele køres som bulk mellem terminalerne og det kan nemt blive en uden for fragtmandsystemet der kommer til det..
jun 2004
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 139
Løsningen på bulk er stadigvæk at det skal løses af Danske Fragtmænd Transport A/S hvordan de vil gøre det, ja det bliver på billigst mulig måde.
Men tror slet ikke på det her er de sidste der sket indenfor systemet......
Undskyld mit måske lidt snævre fremsyn, men prøv at sidde i en synkende skude og der er bliver færre og færre om at ro den i land......
dec 2005
Følger: 80 Følgere: 79 Biler: 8 Emner: 39 Svar: 1.010
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Nu uden at have det store indblik i Danske Fragtmænd og deres system, så mener jeg godt at jeg tør påstå, at det ikke nødvendigvis er en styrke at være mange bare for at være mange. Virkeligheden har jo været, at transporten på tværs af landsdelene ikke har været specielt effektiv eller smart om man vil - Det er jo det man vil lave om, så man kan trimme omkostningerne og på den måde bevare konkurrenceevnen.
Jeg er slet ikke den rigtige til, at vurdere om det de er startet ud med er det rigtige, men om ikke andet, så er de dog gået i gang. Hvis jeg ser bare 1 år eller 2 tilbage, så har fragtmændene slet ikke kunnet konkurrere, deres priser på en halv eller hel palle bare fra en by i jylland til en har skreget til himlen. Vi har, som jeg har nævnt tidligere, kunnet køre gods frem og tilbage i jylland og mellem fyn og jylland direkte i små biler end det kunne sendes med fragtmanden og så er der altså noget galt. Husk på, vi har stort set ALDRIG en godsskade og det bliver ALDRIG væk undervejs når det køres direkte, det er mere end man kan sige om fragtmændene - Med andre ord har de leveret en ringere ydelse til en langt højere pris og DET er da et problem - Også for de vognmænd der lever af systemet - Om ikke andet, så bliver det et problem over tid.
dec 2005
Følger: 80 Følgere: 79 Biler: 8 Emner: 39 Svar: 1.010
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Som sagt kender jeg ikke systemet i detaljer og de skader jeg forholder mig til er ikke på uhåndterbart gods, men på helt almindeligt pallegods og kartoner. Min pointe var, st systemet er for dyrt, hvis jeg kan køre f.eks. 4 halvpaller billigere direkte fra Århus til Kolding eller Odense end Danske Fragtmænd kan. Og så er det jo lidt lige meget hvorfor det er sådan, fakta er, at systemet er for dyrt og/eller for ineffektivt.
Som det blev lagt ud da de startede ude med det nye selskab som de bruger til opkøb, så var det jo fordi for mange vognmænd kørte på de samme lange stræk og det giver da god mening at effektivisere det - Hvis de er muligt i det system der skal fødes med gods.
dec 2005
Følger: 80 Følgere: 79 Biler: 8 Emner: 39 Svar: 1.010
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Jamen hvad koster det at sende f.eks. 1 palle fra Århus til Kolding eller Odense for en typisk kunde - Nu skal vi jo ikke sammenligne med den kunde i systemet der har de aller laveste priser, men en gennemsnitspris. Jeg tager udgangspunkt i de priser min største kunde har ved Fragtmanden og det er da klart, at jeg ikke kan konkurrere på prisen hvis han bare skal ha' en palle afsted, men så kan jeg på leverings sikkerheden og hastigheden. Han er jo sikker på, at det kommer frem uden at gå i stykker hvis jeg kører det direkte.
Hele pointen er faktisk, at når mine kunder lærer at samle lidt gods sammen, så er vi slet ikke så voldsomt dyre i forhold til fragtmanden. Alt dette sagt, så er der da ingen tvivl om, at vores priser burde være højere, det er der slet ingen tvivl om. Men jeg vil gerne pointere, at vores priser ikke er lave i forhold til markedet, men helt gennemsnitlige.
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Det vel det han sidder og skriver er planen, hvorfor han gør sig nogen tanker om den nye struktur.
dec 2005
Følger: 80 Følgere: 79 Biler: 8 Emner: 39 Svar: 1.010
Pedersen... Hvem ved???
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Lad os lige få styr på lidt misforståelser her.
Jeg tror ikke, at du mener jeg kører til dumpingpriser, det var mere for at smide en indikation af, at vores priser er helt gennemsnitlige, sammenligningen ville jo blive mærkelig hvis nu de var skyhøje eller de rene dumpingpriser, så det var info og intet andet.
Dernæst, det er ikke min indstilling at alt gods bliver smadret ved DF, men det er et faktum, at risikoen stiger hvergang det skal håndteres fremfor køres direkte. Jeg har ingen belæg for at sige, hvor meget gods der præcist smadres i DF's system, jeg ved kun hvad min kunder siger og det er, at det sker nu og da - Hvilket jo også er tilfældet på alle andre stykgods biler.
Men du kan da godt se, at hvis jeg læsser 5 paller a 250 kg, hvilket jeg kan lovligt, så får jeg 2.000 for at køre en tur der er ca. 200 km fra A til B og retur til A - Det er en km pris på en rund 10'er - Det får man ikke engang med en trækker trailer. Og det gør jeg heller ikke. Men selvom så vi trækker en evt. rabat fra, lad os bare sige, at man kan opnå 50% så er der stadig 1.000 slag tilbage til at køre en tur på ca. 200 km og så mange km kører jeg jo kun hvis jeg kører tom hjem og det gør jeg jo slet ikke hvergang.
Det er på den måde jeg mener de er dyre. Dybest set, er jeg da helt med på, at DF får det for transport som det burde koste, jeg forholder mig bare til hvordan deres priser er i forhold til direkte kørsel. Jeg ville da ønske, at vores priser kunne komme i nærheden.
Så faktisk, så er det ikke et angreb på DF, det er en reel undren og da især når jeg tænker på hvor mange fragtmænd jeg hører pive over, at de har for lidt gods, så kunne det jo tænkes, at prisen kontra den service DF yder bærer en del af skylden for at mængderne tilsyneladende bliver mindre - i følge nogen DF vognmænd.
I øvrigt er det en interesant debat - Det er altid spændende at få lidt indblik i noget man ikke ved en fandens masse om. ;-))
apr 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 87 Svar: 173
dec 2005
Følger: 80 Følgere: 79 Biler: 8 Emner: 39 Svar: 1.010
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Det er jo DET der er hele min pointe, at DF priserne bliver pr automatik lidt høje, netop fordi der er flere der skal tjene på samme forsendelse.
Og faktisk så mener jeg, at det er synd, for det set up DF kører med fejler som sådan ikke noget, men kunne nok trænge til lidt små justeringer.
dec 2005
Følger: 80 Følgere: 79 Biler: 8 Emner: 39 Svar: 1.010
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Det tror jeg det gør, men det bliver nok ikke uden gnidninger i starten, store forandringer kan være svære at implementere uden at der skal rettes noget efterfølgende.
dec 2005
Følger: 80 Følgere: 79 Biler: 8 Emner: 39 Svar: 1.010
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Hvis det sker, så giv lige besked, lige nøjagtigt i Århus kan jeg nok hjælpe med et par gode råd. LoooooooooooooooooooL
Men ja, du har ret, det er aldrig sjovt at starte helt fra bunden i et nyt område. Det kan jeg jo se når vi skifter chauffør på en af vores distributionsbiler - Den nye mand kan være nok så god i det område han har kørt i før, der går alligevel lidt tid inden han kører optimalt i det nye.
dec 2005
Følger: 80 Følgere: 79 Biler: 8 Emner: 39 Svar: 1.010
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
dec 2005
Følger: 80 Følgere: 79 Biler: 8 Emner: 39 Svar: 1.010
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
dec 2005
Følger: 80 Følgere: 79 Biler: 8 Emner: 39 Svar: 1.010
DANSKE FRAGTMÆND
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside