{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.985 visninger | Oprettet:

DANSKE FRAGTMÆND {{forumTopicSubject}}

er der nogen her i gruppen der kan bekrafte at
knud larsen / Grodt transport opkøber Johs. Jensen & søn jeg arbejder selv ved grodt transport og vi høre kun rygter om det og ville gerne vide om der er nogle af jer der måske vidste noget smiley hvis det passer så tager jeg squ hatten af for min chef. når vi intet har at lave så sørger han for at vi for noget at lave pisse fedt smiley skriv jeres mening:D


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DANSKE FRAGTMÆND
  • #1   21. dec 2009 Kan hverken be eller afkræfte det, men kun sige at det ikke ville komme bag på mig hvis det skete... smiley

  • #2   21. dec 2009 nej slet ikk hehe sidste år købte han sten dybdahl fordi vi intet havde at lave hehe men vi får satme meget at se til den dag godsen begynder at kommme igen :S så blive vi nok nød til at udvide lageret smiley


  • #3   21. dec 2009 vi har også haft rygter på firmaet om at han havde planer om at bygge et mega stort lager ude ved haderslev afkørslen... men det gik lidt i vasken pga. finanskrisen..:D

  • #4   21. dec 2009 Hvor mange biler er i ved at have ved Larsen/Grodt, Rasmus ??

  • #5   21. dec 2009 Det ender sgu da med at alle de der fragtmænd opkøber hinanden en dag smiley

  • #6   21. dec 2009 Ja eller så er der kun Victor Sørensen, C. Schmidt, Larsen/Grodt og dem der ovre på Sjælland tilbage smiley

  • #7   21. dec 2009 C. Schmidt er nok ikke sådan liiiige at lægge ned nej smiley

  • #8   21. dec 2009 Schmidt havde den 1 - 3 - 09 =

    48 forvogne
    38 trækkere
    2 kassebiler under 3500 kg
    18 hængere
    4 dollyer
    2 linktrailere
    90 trailere



  • #9   21. dec 2009 Ja.. Det er sgu en fin vognpark smiley

  • #10   21. dec 2009 Tja og nu har vi så


    50 forvogne
    38 trækkere
    1 kassebil under 3500 kg
    18 hængere
    10 dollyer
    8 linktrailere
    105 trailere

    Men hvad det angår grodt så har jeg også hørt en fugl synge om det....


  • #11   21. dec 2009 Okay Menno smiley Er i kommet igang med modulerne i Herning også?

  • #12   22. dec 2009 pedersen..

    kan det ikke passe at i også overtog svendsen fragt for nogle år siden i silkeborg.??


  • #13   22. dec 2009 Jo det var vist sidste år engang...

  • #14   22. dec 2009 syntes jeg nok jeg havde hørt fra en af mine gamle kollegaer ved svend pedersen..

  • #15   22. dec 2009 Det er små to år siden vi overtog P.Svendsen.........
    Der er bare ikke nogen af folkene tilbage......


  • #16   23. dec 2009 okay.mente nok at det var inden for det tidsrum..

  • #17   23. dec 2009 altså da vi kun var knud larsen / grodt transport havde vi 76 rullende enheder og så købte vi sten dybdahl sidste år der fik vi 5 - 6 forvogne og 8 trækkere, der er vi alledere oppe på 90 ca. og nu køber vi johs. jensen så ved faktisk ikke helt hvor mange enheder vi præsist har :S

  • #18   23. dec 2009 Rasmus J

    mener Thorkild har en 14-15 stykker nu...




  • #19   24. dec 2009 omg så er vi oppe på 105 enheder smiley så er vi da de største eller er victor sørnsen større??

  • #20   24. dec 2009 men det jo ikke nogen fordel at være størst, det tit dem der skal spare mest når sparekniven skal frem

  • #21   24. dec 2009 Hehe og hvor mange træk holder så stille.. Peter pingvin.. vi har samme mening,, Hellere lille og vågen end stor og doven..

  • #22   24. dec 2009 HEhe nemlig hyldahl, nice udtryk ellers

  • #23   27. dec 2009 de er forskelligt hvor mange vi har der holder stille det kommer anpå hvor meget gods vi for ind, jo mindre vi får ind jo fære biler kommer ud og køre.

  • #24   28. dec 2009 mon ikke det er sådan i alle vognmandsforretninger.. smiley

  • #25   28. dec 2009 jo

  • #26   21. nov 2010 Hehe sad lige og kiggede en masse gamle indløg igennem, nu findes hverken knud larsen ell c. smidt mere meget sjovt at tænke på sådan som der er skrevet længere oppe..

  • #27   21. nov 2010 Ja viktor købte de også. Der kan ske meget på et år smiley

  • #28   21. nov 2010 Tja nu startede de jo med C.Schmidt & Søn, så købte de Viktor Sørensen, så Grodt/Knud Larsen og så til sidst Werner Nielsen, og hvad rygter så ellers vil sige så er ØSG/Øster Snede Godstransport næste offer.

    Fin måde for bestyrelsen at få magt på, bare opkøb de største vognmænd og split firmaerne op og sælg delene for en slik.

    F.eks C.Schmidt & Søn findes ikke mere i den størrelse som det var, for et halvt år siden var vi 180 medarbejdere og seks afdelinger.
    Nu er der én afdeling tilbage og ca. 70 medarbejdere.
    Desværre sker det også allerede for de andre firmaer, der er en sørgelig ting for så gamle og velkendte firmaer.....


  • #29   21. nov 2010 øsg har ca 80 kørene enheder og tror ikke de bliver opkøbt lige med det samme

  • #30   21. nov 2010 alexander

    Der var heller ingen af de andre der troede de blev opkøbt. ;-))


  • #31   21. nov 2010 Alexander : Hvorfor så egentlig ikke? Schmidt og Victor Sørensen-gruppen var da større end ØSG. Og Knud Larsen/Grodt havde da næsten samme størrelse... Så du skal aldrig sige aldrig smiley

  • #32   22. nov 2010 Menno, tror du skal passe på hvad du starter af rygter.. den sidste der, tror jeg ikk på, ja og har lidt at ha det i..

  • #33   22. nov 2010 altså vi i grodt/knud larsen har fået afvide at de næste der ryger er den små vognmænd i sønderjylland. for vi står for 75 % af alt udkørsel i sønderjylland og danske fragtmænd A/S vil have de sidste 25% det vil sige at sådan en som rossen transport / jens dyrh står for skyd smiley

  • #34   22. nov 2010 Hyldahl

    Tja fik det at vide over på sjælland , har nu også hørt at de ikke vil sælge, og det er der mange der ikke vil, og kan godt forstå dem når nu det giver penge og det hele så småt er på vej opad igen.
    Men lad os nu se, der mange vognmænd i systemet og tror uden tvivl at de ikke er færdige endnu...

    Men den med Rossen og Dyhr, den tvivler jeg meget stærkt på.
    Men synes det er ærgeligt på en måde det der sker med mange af de ældre og større vognmænd i systemet, desuden kan jeg godt se rutekontrakterne for længe siden skulle have været revideret, der er rigtig mange skæve og underlige forhold i de kontrakter.....


  • #35   22. nov 2010 Har ØSG ikke købt Midtfyns Godstransport?

  • #36   22. nov 2010 tommy ikke hele midtfyn hehe, en del af det , for at få mere gang i det. før havde vi gods fra hele sjælland og falster til fredericia kolding vejen osv, men også fra hele fyn nu , det er de samme steder godset er til men bare i støre mængder , midtfyn havde for meget underskud i det de kørte med halv tomme biler

  • #37   22. nov 2010 Jamen i har vel egentligt overtaget det gamle Honoré af midtfyns?

  • #38   22. nov 2010 Jeg har nu hørt at Danske Fragtmænd Transport kun vil opkøbe langruterne... Men jeg ved ikke om det er rigtigt

  • #39   22. nov 2010 Det er ihvertfald deres strategi......

  • #40   22. nov 2010 Bjørn Skal du ikk snart en tur i havnen igen????

  • #41   22. nov 2010 Rasmus... skal du ikk regne med, der skal jo vognmænd til at køre godset ud.. kan godt være at de forskellige ikk skal køre det samme... men håber da ikk for DF at de køber de sidste op, det er jo ikk meningen af danske fragtmænd skal købe deres egne ejere op...

  • #42   23. nov 2010 Petersen.

    de er jo igang med at opkøbe i lange ruter
    Fx. rute 377 / grodt transport - sønderjylland - sjælland, rute 682 / knud larsen - sønderjylland - århus, århus - sjælland og herning - sjælland og det er kun nogle af ruterne


  • #43   23. nov 2010 hyldahl hehe hvis jeg for nok at drikke kan jeg finde på alt hehe ..

  • #44   23. nov 2010 Haha ja men du kunne så heller ikk selv komme op igen smiley det var nu en sjov aften...


    Meningen er at godset skal køres i et nærute system som jeg har prøvet at fortælle,, derved er mange af de lang ruter købt op af den ene ell anden grund.. så skal det hele køres som bulk mellem terminalerne og det kan nemt blive en uden for fragtmandsystemet der kommer til det..



  • #45   23. nov 2010 Meningen er som hyldal skriver at alt gods bliver kørt til lokalruterne som bulk, omx kald det hvad man vil, der er dog den undtagelse med at alt over 3000 eller 5 paller skal køres direkte i samme system ala Schenker har i sverige, det vil sige der bliver biler som læsser op og af på tværs af landet.

    Løsningen på bulk er stadigvæk at det skal løses af Danske Fragtmænd Transport A/S hvordan de vil gøre det, ja det bliver på billigst mulig måde.

    Men tror slet ikke på det her er de sidste der sket indenfor systemet......
    Undskyld mit måske lidt snævre fremsyn, men prøv at sidde i en synkende skude og der er bliver færre og færre om at ro den i land......


  • #46   23. nov 2010 Menno... Vil nødig kalde det for en synkende skude, men der er selvfølgelig nogle plusser og minusser allesteder... men de skal snart til at gøre noget, de kloge mennesker..

  • #47   23. nov 2010 Menno

    Nu uden at have det store indblik i Danske Fragtmænd og deres system, så mener jeg godt at jeg tør påstå, at det ikke nødvendigvis er en styrke at være mange bare for at være mange. Virkeligheden har jo været, at transporten på tværs af landsdelene ikke har været specielt effektiv eller smart om man vil - Det er jo det man vil lave om, så man kan trimme omkostningerne og på den måde bevare konkurrenceevnen.

    Jeg er slet ikke den rigtige til, at vurdere om det de er startet ud med er det rigtige, men om ikke andet, så er de dog gået i gang. Hvis jeg ser bare 1 år eller 2 tilbage, så har fragtmændene slet ikke kunnet konkurrere, deres priser på en halv eller hel palle bare fra en by i jylland til en har skreget til himlen. Vi har, som jeg har nævnt tidligere, kunnet køre gods frem og tilbage i jylland og mellem fyn og jylland direkte i små biler end det kunne sendes med fragtmanden og så er der altså noget galt. Husk på, vi har stort set ALDRIG en godsskade og det bliver ALDRIG væk undervejs når det køres direkte, det er mere end man kan sige om fragtmændene - Med andre ord har de leveret en ringere ydelse til en langt højere pris og DET er da et problem - Også for de vognmænd der lever af systemet - Om ikke andet, så bliver det et problem over tid.


  • #48   23. nov 2010 men tvivler nu på at omkosterningerne blir mindre, der er stadig 3 vognmænd og selve DF der skal ha en bid af hver en pakke... men hvis kun 1 skal dække hver by, blir der selvfølgelig flere leveringer til samme kunde.. det er et plus.. men som du siger med gods skader morten, så tror jeg kun det blir værre.. Nu til dags, hvis jeg henter noget uhåndterlig skrammel i F.eks Hedensted der skal til Svendborg så kan det køres uden omlæsning, frem over skal ALT gods omlæsses i 3 gange.. det gir skader,,,

  • #49   23. nov 2010 Hyldahl

    Som sagt kender jeg ikke systemet i detaljer og de skader jeg forholder mig til er ikke på uhåndterbart gods, men på helt almindeligt pallegods og kartoner. Min pointe var, st systemet er for dyrt, hvis jeg kan køre f.eks. 4 halvpaller billigere direkte fra Århus til Kolding eller Odense end Danske Fragtmænd kan. Og så er det jo lidt lige meget hvorfor det er sådan, fakta er, at systemet er for dyrt og/eller for ineffektivt.

    Som det blev lagt ud da de startede ude med det nye selskab som de bruger til opkøb, så var det jo fordi for mange vognmænd kørte på de samme lange stræk og det giver da god mening at effektivisere det - Hvis de er muligt i det system der skal fødes med gods.


  • #50   24. nov 2010 Helt sikkert at det er langt ude at du kan køre billigere med en direkte kurer bil. MEN med de kunde aftaler de har med mange så kan du heller ikk, så må du ihvertfald snart vælte, Intet ondt i det smiley Det med at det er for dyrt og ineffektivt har jeg vendt i hovedet rigtig mange gange endda, har jo en ældre far der snart ønsker at sende lorten videre... Men meget af det vi lever højt på er f.eks tidlige leveringer, gods til samme dags leveringer til diverse speditøre der skal ha det på en trailer syd på samme dag, men det kan lige pludselig ikke lykkes i deres nye system hvor alt gods skal over en terminal... der ved mener jeg at det nemt kan blive endnu mindre effektivt.. Største faktisk også eneste plus er 1 mand 1 by, så holder vi ikk 4 fragtmand i kø foran den lokale tømmerhandel mere..

  • #51   24. nov 2010 Hyldahl

    Jamen hvad koster det at sende f.eks. 1 palle fra Århus til Kolding eller Odense for en typisk kunde - Nu skal vi jo ikke sammenligne med den kunde i systemet der har de aller laveste priser, men en gennemsnitspris. Jeg tager udgangspunkt i de priser min største kunde har ved Fragtmanden og det er da klart, at jeg ikke kan konkurrere på prisen hvis han bare skal ha' en palle afsted, men så kan jeg på leverings sikkerheden og hastigheden. Han er jo sikker på, at det kommer frem uden at gå i stykker hvis jeg kører det direkte.

    Hele pointen er faktisk, at når mine kunder lærer at samle lidt gods sammen, så er vi slet ikke så voldsomt dyre i forhold til fragtmanden. Alt dette sagt, så er der da ingen tvivl om, at vores priser burde være højere, det er der slet ingen tvivl om. Men jeg vil gerne pointere, at vores priser ikke er lave i forhold til markedet, men helt gennemsnitlige.


  • #52   24. nov 2010 Hyldahl : Skal du ikke overtage og videreføre Hyldahl Fragt på sigt? smiley

  • #53   24. nov 2010 Pedersen

    Det vel det han sidder og skriver er planen, hvorfor han gør sig nogen tanker om den nye struktur.


  • #54   25. nov 2010 Morten har bestemt heller ikk beskyldt dig for at køre til dumping priser, det skal lige være klart... jamen en palle fra århus til kolding ligger på cirka 400kr... det er jo så total uden nogen former for rabat og en palle på 250kg.. det er kun cirka pris.. Og syns på en måde det er forfærdeligt at din indstilling til DF er at alt gods blir smadret smiley selvfølgelig vil der altid være en meget meget lille del der går i stykker..


    Pedersen... Hvem ved???


  • #55   25. nov 2010 Hyldahl

    Lad os lige få styr på lidt misforståelser her.

    Jeg tror ikke, at du mener jeg kører til dumpingpriser, det var mere for at smide en indikation af, at vores priser er helt gennemsnitlige, sammenligningen ville jo blive mærkelig hvis nu de var skyhøje eller de rene dumpingpriser, så det var info og intet andet.

    Dernæst, det er ikke min indstilling at alt gods bliver smadret ved DF, men det er et faktum, at risikoen stiger hvergang det skal håndteres fremfor køres direkte. Jeg har ingen belæg for at sige, hvor meget gods der præcist smadres i DF's system, jeg ved kun hvad min kunder siger og det er, at det sker nu og da - Hvilket jo også er tilfældet på alle andre stykgods biler.

    Men du kan da godt se, at hvis jeg læsser 5 paller a 250 kg, hvilket jeg kan lovligt, så får jeg 2.000 for at køre en tur der er ca. 200 km fra A til B og retur til A - Det er en km pris på en rund 10'er - Det får man ikke engang med en trækker trailer. Og det gør jeg heller ikke. Men selvom så vi trækker en evt. rabat fra, lad os bare sige, at man kan opnå 50% så er der stadig 1.000 slag tilbage til at køre en tur på ca. 200 km og så mange km kører jeg jo kun hvis jeg kører tom hjem og det gør jeg jo slet ikke hvergang.

    Det er på den måde jeg mener de er dyre. Dybest set, er jeg da helt med på, at DF får det for transport som det burde koste, jeg forholder mig bare til hvordan deres priser er i forhold til direkte kørsel. Jeg ville da ønske, at vores priser kunne komme i nærheden.

    Så faktisk, så er det ikke et angreb på DF, det er en reel undren og da især når jeg tænker på hvor mange fragtmænd jeg hører pive over, at de har for lidt gods, så kunne det jo tænkes, at prisen kontra den service DF yder bærer en del af skylden for at mængderne tilsyneladende bliver mindre - i følge nogen DF vognmænd.

    I øvrigt er det en interesant debat - Det er altid spændende at få lidt indblik i noget man ikke ved en fandens masse om. ;-))


  • #56   25. nov 2010 er jeres tastatur brændt af hehe ???

  • #57   26. nov 2010 de fleste køre jo på palle aftale, har sgu nogen der er på 60% rabat snart, og som skrevet tidligere morten så skal du ikk dele pengene med 2 andre altid, det skal vi andre for det meste...

  • #58   26. nov 2010 Hyldahl

    Det er jo DET der er hele min pointe, at DF priserne bliver pr automatik lidt høje, netop fordi der er flere der skal tjene på samme forsendelse.

    Og faktisk så mener jeg, at det er synd, for det set up DF kører med fejler som sådan ikke noget, men kunne nok trænge til lidt små justeringer.


  • #59   26. nov 2010 og det er dem de kloge er godt i gang med nu.. så vi må håbe det blir godt..

  • #60   26. nov 2010 Hyldahl

    Det tror jeg det gør, men det bliver nok ikke uden gnidninger i starten, store forandringer kan være svære at implementere uden at der skal rettes noget efterfølgende.


  • #61   26. nov 2010 Helt sikkert, mange vofnmænd skal til at dække et nyt område, hvor hverken deres firma ell dem selv er kendt, den kan blive svær at sluge.. Jeg ville da være ked af hvis jeg fik stukket 300 fragtbreve til f.eks århus i hånden mandag morgen og skulle lave 10 ture ud af det..

  • #62   26. nov 2010 Hyldahl

    Hvis det sker, så giv lige besked, lige nøjagtigt i Århus kan jeg nok hjælpe med et par gode råd. LoooooooooooooooooooL

    Men ja, du har ret, det er aldrig sjovt at starte helt fra bunden i et nyt område. Det kan jeg jo se når vi skifter chauffør på en af vores distributionsbiler - Den nye mand kan være nok så god i det område han har kørt i før, der går alligevel lidt tid inden han kører optimalt i det nye.


  • #63   26. nov 2010 det er en spændende udfordring især for mig, når jeg nu står overfor et genrationsskifte, så er det nu meget rart at starte et nyt sted så det hele ikk skal blive ved med at køre som det aaaltid har gjort ved den gamle.. men nu må vi se smiley

  • #64   27. nov 2010 Det er selvfølge lige klart, du får nemmere ved at gøre tingene på din måde, uden at træde nogen over tæerne - Så måske det bliver cool for dig.

  • #65   27. nov 2010 det må vi håbe, har jo heldigvis stadig muligheden for at rende skrigende bort hvis ikk det passer mig den måde ´DF bygger det nye op..

  • #66   27. nov 2010 Jaaah - Du kan vel nå et løbe - Endnu, men på et tidspunkt fanger bordet vel?

  • #67   27. nov 2010 tjo engang smiley

Kommentér på:
DANSKE FRAGTMÆND

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce