{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.529 visninger | Oprettet:

udskiftning af tandrem (HASTER) {{forumTopicSubject}}

hejsa.

har en golf 3 som jeg lige vil prøve at skifte tandrem på.

det er en 1.8 motor og koden er abs ,hvor ventilerne er under knastakslen.

Da det er min første gang jeg skal skifte ville jeg gerne spørge om der er nogle trix ved det.

er bange for at ventilerne rygger sig og når jeg starter bilen vil det sige puf og gå op i røg smiley

har lagt mærke til at der er en prik ved det nederste hjul som driver vandpumpe etc. og at der er en pil som peger ned ad helt oppe ved ventildækslet .

skal de to ikke så parrallet mod hinanden og så kører bussen igen ?

eller er der noget helt andet ved det ?

svar hurtigst muligt da det haster.

det kunne være super lækkert hvis nogle kender et il et link hvor der er en "opskrift" som viser det step by step.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  udskiftning af tandrem (HASTER)
  • #1   27. feb 2010 Hvis du ikke har den store viden om det ville jeg ikke gøre det..

    Men det mærke du tænker på er tændnigsmærket og den skla du ikke gå efter.. der er et lille hun i gearkassen hvor du kan se mærket på svinhjulet som skal passe i ud for et mærke på gearkassen, også er det et mærke på knastenhjulet som også skal passe ud e udskæring ..

    ellers hvis man er slidt snild så kan man lave sine egne mærke inden man tager remmen af..

    Men ville virkelig overveje om det var noget man selv skulle gå i gang med når man ikke har prøvet det før..
    Men heldigvis er det en nem motor og gøre det på smiley


  • #2   27. feb 2010 Øøhh er du mekker eller selvlært ??

    Jeg ville ikke gøre det hvis jeg ikke bare hande noget baggrundsviden det kan hurtigt blive dyrt


  • #3   27. feb 2010 Holdt stop man skal IKKE lave sine egne mærker det har de gjort for dig

    der er 4 mærker du skal ha til at passe eller rettere skal kontrolere om passe når du har sat remmen på hvis du ikke har købt remstrammerhjul osse bør du ikke skifte det


  • #4   27. feb 2010 skifte den = remmen

    Det der kan drille er hjulet til strømfordeleren der kan nemt blive skubbet til i farten


  • #5   27. feb 2010 har skiftet mange på ford escort men det ser lidt anderledes ud på vw smiley

    Ogkay når du nu siger mærker med negelak, hvordan kunne du tænke dig at de mærker skulel sættes.

    altså et mærke på rem og et på hjulet ? og sådan på alle 3 hjul ik ?

    derefter kopier jeg bare de samme mærker på den nye rem og får mærkerne til at passe sammen , li over for hinanden. forstået korrekt ?

    ski hul i hvis den dør, koster jo ike mere en 1200 kr for en ny motor, og det er ikk svært at skifte en motor i en golf, 4 skruer så kører den igen smiley


  • #6   27. feb 2010 Det andet er helt klart det bedste, men problemet er at det kun er en bundmærke og det er den ved svinghjulet og den kan være svær og finde..
    Og har prøvet at folk har monteret en kobling fra en anden model med et anden svinghjul også passer bundmærket ikke med de andre mærker!!!!


  • #7   27. feb 2010 syntes bare ikke jeg kan finde de mærker ud over en prik i bunden ved det nederste hjul og så en pil på et stykke plastik som peger ned ad. :S


  • #8   27. feb 2010 Hvis du slev laver mærkerne skal de hvertfald ikke laves på remmen!!
    Men på hjulene og motoren det andet kan nemt komme til og gå galt..


  • #9   27. feb 2010 Ja og det er ikke den, det er tændingsmærket..
    men kan du finde det lille hul i gearkassen som sidde op af motoren`?


  • #10   27. feb 2010 hvodan på hjulerne ?

    skal de pege mod hinanden eller hvad ?


  • #11   27. feb 2010 Ja de skal, lav mærkerne ud for hinanden så de hvis den rykker sig kan man se det, så vil det næsten være ligesom de original..

    Men led lige 5 min mere efter de originale..
    Der skal være en på knasthjulet..


  • #12   27. feb 2010 mærket er en prik eller en streg der skal være et på knasthjulet måske sidder det på indersiden normalt tager man ventildæksel af og sætter et speciel værktøj i knasten så den ikke flytter sig

  • #13   27. feb 2010 sæt den på det mærke du kan finde kig i gearkassen igennem proppen er der ikke et mærke drej en gang mere og bliv ved til du har de 2 nederste mærke til at passe så er det 100 % at de 2 andre osse passer med mindre den self. har været sat forkert


  • #14   27. feb 2010 okay tak for hjælpen..

    nu er der bare opstået et andet problem, for at få det beskyttende plastik af skal jeg have det nederste hjul af, det er en 12 kanten skruge som man kan se fra højre side ved højre hjul, det kan den kan vi ikke få skruet af engang med luftnøgle. fucikng pis altså.. har brugt hele dagen med forskellige metoder men nope, den giver sig ikke, vi har varmet den vi har givet den noget WD og meget andet forskelligt.



  • #15   27. feb 2010 under hel processen . i håb om at få den skrue af har knashjulet og de andre hjul hoppet 2 -3 tænder over ,dvs remmen fulgte ikke med, har det noget at sige ?

    vi satte en 19 nøgle i den 12 kantede hjul imens min ven holdte knashjulet i håb om at den nederste skrue vil gi sig, men der hoppede den over altså uden remmen fulgte med.


  • #16   27. feb 2010 den sidder med lock tigth og skal osse ha det igen og spændes moment

    den nederste plejer at ryge af med trykluft det har den gjort på alle dem jeg har lavet man skal ha skilt lidt af for at kunne komme tæt på med lufthammeren men af plejer den altid at komme. Der er ingen kære mor det skal af ellers får du ik skiftet den rem



    jeg vil mene at i skal ha været rigtigt uheldige hvis det hop har betydet noget


  • #17   27. feb 2010 okay mange tak.. vores kompressor er på 50L tror ikke at den ikke kan give nok tryk til at få skruen op, men derimod tror jeg at vi skal have fat i en anden trykpistol for den er lidt utæt den vi har nu..

  • #18   27. feb 2010 vent lidt, du skal ikke have den store bolt ud. du skal have de fire små bolte ud i rem skiven.


  • #19   27. feb 2010 jamen kan jeg få plastikken af ?

  • #20   27. feb 2010 Som han skriver skal du ikke have den store af.. de 4 små bolte skal ud også kan remskiven pilles af..

  • #21   27. feb 2010 vis du tager den store bolt ud vælter rem hjulet ud, og det må det ikke.


  • #22   28. feb 2010 Hmm det kan sku være at christian F har ret og man kun skal have den af når man skal skifte kruptamsakselpakdåse

    du kan få et par fif her

    http://www.youtube.com/watch?v=cCD9MtNJA80

    det er godt nok en 2,0 men noget er vel brugbart


  • #23   28. feb 2010 Ret go film, som viser mærkerne på knasten og vil tro det er næsten det samme på en 2.0 som en 1.8..

Kommentér på:
udskiftning af tandrem (HASTER)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce