{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

udskiftning af tandrem på g3 HJÆLp {{forumTopicSubject}}

hejsa.

har nu været på udkig i et stykke tid på hvordan man skifter den rem smiley

har nu fået den af og kom frem til følgende. : Ret mig hvis jeg tager fejl..
Det er en ABS motor.

altså :

Remmen er pillet af, der er så 3 hjul, knasthjul, hjulet som driver oliepumpen og det nederste hjul .

Der er nogle tegn på dem og det jeg fandt frem til er at knasthjulet, altså det øverste , der står OT på, lige op over er det et stykke plastik hvor der også står OT på og en pil der peger ned ad, altså de to skal hænge sammen, OT fra knas hjulet skal pege op til pilen på plastikken.

Hjulet nr 2 atlså som driver oliepumpen.
der er to tegn en lille bitte prik, og tegne OT gentager sig igen på hjulet. på det nederste hjul er det en dut, ligner en brystvorte som stikker lidt ud, nok også et tegn.

Det jeg så tror er at fra oliehjulet hvor der er 2 tegn prikken og OT, så skal dutten og prikken kigge mod hinanden og automatisk kommer OT til at pege ca op mod OT som er på plastikken øverst.

Tager ejg fejl for på filmen på Youtube viser personen at den lille dut på nederste hjul skal pege ned ad, der er jeg lidt i tvivle.

http://www.youtube.com/watch?v=cCD9MtNJA80

Hææælp please smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  udskiftning af tandrem på g3 HJÆLp
  • #1   28. feb 2010 det er bare at takte motoren så den ikke kan rykke sig når du har remmen af... og så skal du bare tage den gamle rem af og montere den nye og spænde den op.... der er ingen ben i det på de motore der... bare pas på du ikke kommer til at dreje på hulet til stømfordeleren, da den så vil lave gnist på et forkert tidspunkt....

• #2   28. feb 2010 hvilket hjul er det ?

der er knast som den øverste, spænderen, den som driver pumpen og det nederste hjul

problemet er at det er en ny motor som der er sat i og den havde ikke rem på da jeg fik den eller ville det være nemt nok, !

• #3   28. feb 2010 Her er en tegning til hvordan du gør, + plus en beskrivelse...
    http://peecee.dk/upload/view/228876/full

• #4   28. feb 2010 okay... ja... det er lige til... hvis ds tager fordelerdækslet af strømfordeleren er der et mærke på rotoren og et mærker på kanten af fordeleren... de to mærker skal stå ud for hinanden... det øverste hjul er knasten, det nederste er krumtappen, det midterste store hjul er det du ikke skal dreje for meget på... kun lige hvis de mærker på fordeleren ikke står ud for hinanden... ellers er der et opstrammerhjulet...

mærkerne på både krumtapshjulet og knasthjulet skal peje lige op smiley

håber det er til at forstå smiley

• #5   1. mar 2010 Daniel :

Tror jeg fik fat i noget men ret mig lige igen hvis jeg tager fejl af din beskrivelse.

Vi er enig om at hvis vi kigger oppe fra og ned så er der 4 "hjul".

I række følge kommer der :

1. Knasten
    2. opstrammer
    3.hjulet som får olie pumpen til at fungere
    4.kruptamhjulet.

------------------------------
    1. skal pege op i vejret mod pilen som står på plastikken.
    2. ingen ting skal bare bruges til at stramme remmen op .
    3. skal pege hvor ?
    4 skal pege hvor ?

• #6   1. mar 2010 Hans:
    Meget fin tegning samt beskrivelse, der er dog 1 ting som ikke er ens.

Det er, at på knasthjulet har jeg 1 mærke, (O.T)
    på det midderste hjul har jeg 2, (O.T og et mærke som ligner der er slået med en mejsel)
    på Nederste hjul har jeg et mærke som ligner en brystvorte.

• #7   1. mar 2010 Det ser ud til at i virkelig har styr på det og har gjort det før, men i må nærmest skære det ud i pap for mig, for vil gerne være 300% sikker på at jeg forstår det og ikke brænder motoren af etc.

Kom så drenge, være friske, tegn med pile og beskrivelser og på almindelig dansk smiley

• #8   1. mar 2010 Det ligner at mine rem hjul er byttet om :S

For på øverste har jeg 1 mærke og det andet har jeg 2.

Kommentér på:
udskiftning af tandrem på g3 HJÆLp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce