Mere moment 1.5L 70HK JB-motor? {{forumTopicSubject}}
Hej drenge.
Jeg er egentlig godt tilfreds med de 70heste som udgangspunkt, men manglen på moment er lidt træls når man skal sejtrække eller skifte ned i 4. gear op ad nogle bakker.
Vil gerne have så jeg får lidt mere moment at gøre godt med.
Jeg er blevet rådet til ikke at lave skarpere knast, da det bare flytter momentkurven og effektforløbet længere op.
Jeg har kig på en bananmanifold:
http://www.hottuning.eu/?nav=products&subnav=view&product_id=180
Nogle der ved om den passer på min 1.5? Der står bare 8V i betegnelsen.
Simons sportsudstødning fra manifold og bagud:
http://www.carlab.dk/shop/sportsudstoedning-vw-golf-81565p.html
Åbent sportsluftfilter (Selvom det er lidt Brian):
http://www.carlab.dk/shop/luftfilter-60-x-5458p.html
Weber replacement karburator istedet for den originale Pierburg (Skulle bedre motorgang og gasrespons og give bedre motorstart og bedre benzinøkonomi):
http://www.vwheritage.com/bbt/Engine-Parts/Aftermarket/Carburettors-Fuel/?templateID=bbt
Det hele skal justeres ind (Tænding og karburator) på rullefelt
Er det helt skidt? Og hvad vil det ca give i moment/hk forøgelse?
apr 2007
Følger: 87 Følgere: 85 Biler: 4 Emner: 42 Svar: 318
jun 2006
Følger: 36 Følgere: 34 Biler: 5 Emner: 35 Svar: 462
Jeg vil beholde den nuværende motor.
Den skal holdes original - Det er synd at skifte motoren, hvis man med nogle tusindlapper kan hive det ønskede effekt ud af maskinen.
Motoren har kun kørt 107.000km så den er frisk og sund
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
Den har kort slaglængde og lille boring.
Hvis man ikke lige vil ofte en anden krumtap og en boring af motoren, men vil bibeholde den originale blok, så vil jeg anbefale at få topstykket portet. Selve portningen vil give et langt bedre flow, og der ved flere hk og Nm.
Få monteret nogle større ventiler i samme omgang, evt fra GTI.
Så ville jeg montere en Weber erstatnings karburator da den originale kun har 1 spjæld og er nærmest værdi løs.
Hvis du ikke vil montere en racer knast så prøv at tage en knast fra en 1.8 GTI (DX motor) eller måske endnu bedre hvis du kan finde en knast fra en 1.6 GTI den helt gamle, den er ihvertfald skarbere og også med mekaniske løftere som du har nu.
Og så vil et banan manifold og udstødning under alle omstændigheder gøre underværker.
Golf 1 8V manifolden passer på 1,5- 1,8 så det skulle være lige til.
Jeg har bygget min G1 1.5 om til Turbo Diesel, med en 60hk Øko motor fra Golf 2, der er der ingen afgift på.
Du kan også tage de andre turbodiesel motorer fra golf 2, de er alle under 20% og er en lovlig ombygning.
jun 2006
Følger: 36 Følgere: 34 Biler: 5 Emner: 35 Svar: 462
Jeg starter med at bestille en Weber karburator, bananmanifold og komplet Simons system og åbent luftfilter.
Når dette er monteret vil jeg have justeret karburator tænding perfekt ind
Når bilen skal i vinterhi, kan jeg jo passende ordne de andre ting over vinteren så den er klar til næste sommer.
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
En ting mere.. motoren har en meget lav kompression (8.2:1) den er faktisk lige ka til noget ladetryk :o)
Men det ville have ret stor betydning hvis du havde mulighed for at hæve kompressionen, gerne til 10:1 eller så meget der henad som muligt.
GTI kører 10:1 o kompression
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Information_79_VW-Golf-Motoren.html
Det nemmeste er nok at plane godt af topstykket, men lav lige en beregning så du ved hvor meget kompression du får osv.
Det er ret nemt.
Men når man planer af topstykket skal man modregne den kortere afstand mellem krumtap og knast og have et justerbart knast hjul så man kan justere knasten på plads igen.
Så skal der nok komme liv og Nm i den.
okt 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Biler: 5 Emner: 6 Svar: 34
Mvh Filip
aug 2005
Følger: 99 Følgere: 94 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 22
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
Det var der på min og det skal bare væk
aug 2005
Følger: 99 Følgere: 94 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 22
jun 2006
Følger: 36 Følgere: 34 Biler: 5 Emner: 35 Svar: 462
Jeg må lige have flået udstødningen fra hinanden.
Hva skal al det åndssvage partikelfiltre og skidt gøre godt for ...
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
jun 2006
Følger: 36 Følgere: 34 Biler: 5 Emner: 35 Svar: 462
Filip <-- Hva skal du have for knasten? Og hvad stand er den i? Km?
//Mads
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
jun 2006
Følger: 36 Følgere: 34 Biler: 5 Emner: 35 Svar: 462
Kender en der har sådan en vasker til motorer og skiver mm.
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
okt 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Biler: 5 Emner: 6 Svar: 34
mvh Filip
jun 2006
Følger: 36 Følgere: 34 Biler: 5 Emner: 35 Svar: 462
jun 2006
Følger: 36 Følgere: 34 Biler: 5 Emner: 35 Svar: 462
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
jun 2006
Følger: 36 Følgere: 34 Biler: 5 Emner: 35 Svar: 462
Så kom der en rustfri bananmanifold fra Holland og et komplet JETEX udstødningsystem fra manifold og bagud.
Det skal monteres på tirsdag d. 3/8 og jeg opretter lige et fotoalbums med delene og montagen.
Desværre er Weber kittet udgået og produceres ikke mere. De arbejder dog på at lave et nyt kit og jeg står på venteliste til når det engang dukker op
Mere moment 1.5L 70HK JB-motor?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside