{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.016 visninger | Oprettet:

Mere moment 1.5L 70HK JB-motor? {{forumTopicSubject}}

Hej drenge.

Jeg er egentlig godt tilfreds med de 70heste som udgangspunkt, men manglen på moment er lidt træls når man skal sejtrække eller skifte ned i 4. gear op ad nogle bakker.

Vil gerne have så jeg får lidt mere moment at gøre godt med.

Jeg er blevet rådet til ikke at lave skarpere knast, da det bare flytter momentkurven og effektforløbet længere op.

Jeg har kig på en bananmanifold:

http://www.hottuning.eu/?nav=products&subnav=view&product_id=180

Nogle der ved om den passer på min 1.5? Der står bare 8V i betegnelsen.

Simons sportsudstødning fra manifold og bagud:
http://www.carlab.dk/shop/sportsudstoedning-vw-golf-81565p.html

Åbent sportsluftfilter (Selvom det er lidt Brian):
http://www.carlab.dk/shop/luftfilter-60-x-5458p.html

Weber replacement karburator istedet for den originale Pierburg (Skulle bedre motorgang og gasrespons og give bedre motorstart og bedre benzinøkonomi):
http://www.vwheritage.com/bbt/Engine-Parts/Aftermarket/Carburettors-Fuel/?templateID=bbt

Det hele skal justeres ind (Tænding og karburator) på rullefelt smiley

Er det helt skidt? Og hvad vil det ca give i moment/hk forøgelse?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mere moment 1.5L 70HK JB-motor?
  • #1   12. maj 2010 Køb dig en 1.8 gti 8v motor, riigeligt moment smiley

  • #2   12. maj 2010 Jo jo Mathias, men hva så med 20% reglen - Den går desværre ikke.

    Jeg vil beholde den nuværende motor.

    Den skal holdes original - Det er synd at skifte motoren, hvis man med nogle tusindlapper kan hive det ønskede effekt ud af maskinen.

    Motoren har kun kørt 107.000km så den er frisk og sund smiley


  • #3   12. maj 2010 Den gamle JB motor kører ganske fint.. men som du beskriver er den momentsvag som fanden.
    Den har kort slaglængde og lille boring.

    Hvis man ikke lige vil ofte en anden krumtap og en boring af motoren, men vil bibeholde den originale blok, så vil jeg anbefale at få topstykket portet. Selve portningen vil give et langt bedre flow, og der ved flere hk og Nm.
    Få monteret nogle større ventiler i samme omgang, evt fra GTI.
    Så ville jeg montere en Weber erstatnings karburator da den originale kun har 1 spjæld og er nærmest værdi løs.
    Hvis du ikke vil montere en racer knast så prøv at tage en knast fra en 1.8 GTI (DX motor) eller måske endnu bedre hvis du kan finde en knast fra en 1.6 GTI den helt gamle, den er ihvertfald skarbere og også med mekaniske løftere som du har nu.
    Og så vil et banan manifold og udstødning under alle omstændigheder gøre underværker.
    Golf 1 8V manifolden passer på 1,5- 1,8 så det skulle være lige til.

    Jeg har bygget min G1 1.5 om til Turbo Diesel, med en 60hk Øko motor fra Golf 2, der er der ingen afgift på.
    Du kan også tage de andre turbodiesel motorer fra golf 2, de er alle under 20% og er en lovlig ombygning.


  • #4   12. maj 2010 Mange tak for svaret Rasmus.

    Jeg starter med at bestille en Weber karburator, bananmanifold og komplet Simons system og åbent luftfilter.

    Når dette er monteret vil jeg have justeret karburator tænding perfekt ind smiley

    Når bilen skal i vinterhi, kan jeg jo passende ordne de andre ting over vinteren så den er klar til næste sommer.


  • #5   12. maj 2010 Jeg har et 1.5 topstykke liggende på lager da jeg selv havde planer mens jeg havde motoren i, hvis det kunne have interesse så er det billigt til salg.

    En ting mere.. motoren har en meget lav kompression (8.2:1) den er faktisk lige ka til noget ladetryk :o)

    Men det ville have ret stor betydning hvis du havde mulighed for at hæve kompressionen, gerne til 10:1 eller så meget der henad som muligt.
    GTI kører 10:1 o kompression
    http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Information_79_VW-Golf-Motoren.html

    Det nemmeste er nok at plane godt af topstykket, men lav lige en beregning så du ved hvor meget kompression du får osv.
    Det er ret nemt.
    Men når man planer af topstykket skal man modregne den kortere afstand mellem krumtap og knast og have et justerbart knast hjul så man kan justere knasten på plads igen.
    Så skal der nok komme liv og Nm i den.


  • #6   12. maj 2010 jeg har et 1,6 topstykke med knast i hvis du ville skifte knasten du kan få det billigt
    Mvh Filip


  • #7   12. maj 2010 hey tag lige og tjæk om der sidder et lille rør inden i dit forrør, det gjorde de nemlig på min og der skulle den nemlig pines op af bakkerne, det sidder lige i slutningen at forrøret, det liner noget bøgle pap som sidder inde i røret.

  • #8   12. maj 2010 Det er rigtigt.. der kan side en form for katalysator i udstødningen, inde i selve røret lige efter forrøret.
    Det var der på min og det skal bare væk


  • #9   12. maj 2010 persis, den tager monster meget efekt!!

  • #10   13. maj 2010 Fed info!

    Jeg må lige have flået udstødningen fra hinanden.

    Hva skal al det åndssvage partikelfiltre og skidt gøre godt for ...


  • #11   13. maj 2010 Det skal du spørge Tyskerne om det er noget med deres afgift system at gøre.. det skal bare af, ud og væk

  • #12   13. maj 2010 Rasmus <-- Hvad skal du have for det topstykke og hvad stand er det i? Km?

    Filip <-- Hva skal du have for knasten? Og hvad stand er den i? Km?

    //Mads smiley


  • #13   13. maj 2010 Topstykket er i pæn stand, ikke vasket med det er i orden. Der har kørt ca 200.000km og havde regnet med at det skulle koste 500kr

  • #14   13. maj 2010 Hvor i verden holder du til?

    Kender en der har sådan en vasker til motorer og skiver mm.


  • #15   13. maj 2010 Jeg bor ved Ringsted, men kan sende hvis det er nødvendigt

  • #16   13. maj 2010 Eller give min kammerat det med hjem til Vejle når han skal hjem imorgen

  • #17   13. maj 2010 kigger lige på dem i morgen har vidst 2stk
    mvh Filip


  • #18   16. maj 2010 Fedt drenge! Skriver lige en PM til jer smiley

  • #19   16. maj 2010 Så er der bestilt bananmanifold og Weber karburator smiley

  • #20   17. maj 2010 :o)

  • #21   27. jul 2010 Update:

    Så kom der en rustfri bananmanifold fra Holland og et komplet JETEX udstødningsystem fra manifold og bagud.

    Det skal monteres på tirsdag d. 3/8 og jeg opretter lige et fotoalbums med delene og montagen.

    Desværre er Weber kittet udgået og produceres ikke mere. De arbejder dog på at lave et nyt kit og jeg står på venteliste til når det engang dukker op smiley


Kommentér på:
Mere moment 1.5L 70HK JB-motor?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce