{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
681 visninger | Oprettet:

Skal jeg have fat i en grovere polish? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg overvejer om jeg skal have fat i en grovere polish. Det jeg har nu, er en meguairs #80 og #83.
Men jeg syntes jeg skal give mange ture for bare at fjerne vaskeridser. Jeg har indtil nu troet, at det er fordi min bil er blevet omlakkeret, og så kunne det måske være en hårdere lak end standart (peugeot 407).
Men mine forældre har en bordeaux metal citroën C5. og på bagklappen var der kommet en den ridser her i vinter - tror det kan være is der er gledet hen over bagklappen når man kører. Det var ikke nogle ridser man kunne mærke med en negl, så tænkte at dem kunne jeg snilt fjerne. Men jeg skulle give 3 gange med Meg #83 for at fjerne dem.

men har i nogle erfaringer med lak på peugeot og citroën? Hvad vil i foreslå af produkter?

Jeg har en kamerat som har en sortmetalic volvo V70 fra 2005. Den er ved at have en del vaskeridser, så vi har snakket om at vi vil give den en tur her i sommer engang..
Har i erfaringe med volvo-lak? hvilke produkter/pads kunne bruges her??

Det skal siges, at jeg bruger en G220'er og Meguiar's SoftBuff 2.0 Foam Polishing Pad.
Kan det evt. også være fordi jeg bruger en forkert pad??

På forhånd tak.
Mvh.
Morten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal jeg have fat i en grovere polish?
  • #1   14. maj 2010 Meguiar's M3 dual action er ikke super kraftigt slibende, da det er et kombiprodukt designet til først at slibe, så nedbryde og derefter polere.
    Det betyder at man på slemme lakker enten skal over den flere gange, eller benytte en grovere rubbing compound somf.eks M85 dimond cut 2.0 eller den ret nye og meget kraftige M105 Ultra cut.

M80 er ren polish og vil STORT set ikke slibe ridser, kun hologrammer og swirls er den designet til at fjerne.

Endvidere vil en G220 maskine være en del længere om at fjerne ridserne end en rotary buffer, grundet dens random måde at bevæge sig på, dog undegår man slibe spor.

Så summa sumarum er, at du skal have en grovere compound, mere tålmodighed eller en vinkelsliber model polermaskine.

Venligst,
    Anders
    Meguiar's Danmark.

Ps. du er velkommen til at ringe hvis du har spørgsmål.
    Tlf 41279594

Kommentér på:
Skal jeg have fat i en grovere polish?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce