{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.365 visninger | Oprettet:

Mikkel J
Mikkel J
Tilmeldt:
3. mar 2018
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 7

Hjælp jeg skal have bil! {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens smiley

Jeg skriver her fordi jeg har brug for at finde nogen der ved hvad de taler om. Jeg skal ud og finde en lille billig bil jeg kan pendle til arbejde i. Jeg har ikke særlig meget forstand på biler og har aldrig ejet én. Sagen er den at jeg bor i Aalborg og arbejder Freelance i Århus. Det har jeg gjort længe og er vandt til at tage toget. Jeg har fået 2 måneders fast arbejde i Århus N nu og har brug for at minimere den tid jeg bruger på transport så jeg kan komme hjem og være der for familien også. Vi har ikke mange penge da det kun er mig der arbejder og min kone går hjemme. Jeg spekulerer lidt i om det er bedre at få fat i den rigtige bil fremfor at smide de mange penge ud af vinduet jeg gør nu på toget (400 kr pr. dag).

Jeg har fundet den her C4'er som umiddelbart virker smart for mig. Den er ikke vildt gammel, den er diesel, har automat gear (+) og kører forholdsvis langt på literen. Jeg har mellem 20-30 k og bruge på en bil vil jeg sige, så prisen virker også fin.

Er der nogen der vil pege mig i den rigtige retning her? Er det helt ude i hampen?

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/citron/c4-picasso/16-hdi-110-vtr-e6g-pack-5d/3588392

De aller bedste hilsner
Mikkel


Kommentarer på:  Hjælp jeg skal have bil!
  • #2   3. mar 2018 Bilen er uden afgift.

    Dvs sige at bilen på et tidspunkt er blevet importeret fra et andet land. For at få den på danske plader skal afgiften betales.

    Med den mer-afgift så ryger du noget over det bil budget du har lagt dig


  • #3   3. mar 2018 Hvis der er børn og konen ikke gider jobbe, samt du ikke tjener så meget så er bil nok en dårlig ide.
    Så det bedre at de undvære dig lidt mere tid... Spark konen i røven så hun kan komme afsted og tjene til husstanden. Så der kan blive penge til en bil.


  • #4   3. mar 2018 #3 hvad f..... bilder du dig ind?

  • Frederik  J
    Frederik J Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Svar: 24
    #5   3. mar 2018 Køb en aygo, kan sælges hurtigt igen.??

  • #6   3. mar 2018 Hvis du vil have noget der går langt på litteren, ville jeg sige du skulle finde en Audi A2 3l hvor du får en der har forstand på netop sådan bil til at gennemgå den, desuden holder de prisen godt hvis du passer på den og køre fra 25- til næsten 40km/l
    Har selv en hvor vi på en Tysklandstur fik den op på ca.37km/l og det var med meget god læs hjemad, det er ikke rust der plager dem da den er i aluminium men gearrobotten/gearkassen der kan volde problemer og det er her du skal bruge en der er har tjek på det til at gennemgå den.
    Lupo 3l kan også bruges men ud over Gearkasse og robot skift er der også rust som kan plage dem.
    Kender en der har en fin Lupo og den er han meget glad for.
    Du finder ikke andre biler der kan køre længere på litteren (men de har som regel ikke meget udstyr)


  • #7   3. mar 2018 #4 han siger selv konen ikke arbejde og at pengene er små. En bil er en udgift, der udgøre en anselig del af ens økonomi.
    Så det helt reelt at bede konen smutte ud og tjene penge til at forsørge familien hvis ikke man hiver den store løn hver måned...


  • Mikkel J
    Mikkel J Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 7
    #9   3. mar 2018 Skønt med alle de svar, mange tak! smiley

    #1 Det er taget til efterretning! Kigger lige på den. Budgettet ligger på under 40 K.

    #2 nå for pokker, så er det noget helt andet selvfølgelig.

    #3 tak for et rigtig nuanceret indspark. Ikke at det kommer dig ved, men vi har i vores børnefamilie prioriteret at have én forælder til at gå hjemme mens børnene er små og indtil nu er det det hele værd.

    #5 aygo, got it! ??

    #6 godt input, det skal lige helt sikke undersøge hvad kan købes for.


  • #12   3. mar 2018 400kr om dagen på tog? der er vel gennemsnitlig 22 arbejds dage på en måned, det er 8800kr om måneden på transport. I stedet for at købe en lille, muligvis ikke så sikker bil - så kunne du overveje at lease? smiley jeg har dog ingen erfaringer med leasing men det ville nok give lidt luft i budgettet da reparationer osv ikke ville være en udgift.

  • Mikkel J
    Mikkel J Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 7
    #13   3. mar 2018 #10-11 tusind tak for link! Har kigget på annoncer på både en aygo og c1 nu og det tror jeg da er det helt rigtige. Vi har 2 drenge, en på snart 4 og en lille en på 5 måneder. Mon ikke vi kan være i en c1.

  • #15   3. mar 2018 Ærligt, med så lange ture ville jeg nok vælge at gå en klasse op end at købe en papkasse på hjul.
    Du skal trods alt bruge en del timer i bilen så en smule komfort er vel ok? Desuden tvivler jeg på at der er plads til 2 børn, barnevogn mv i en C1


  • #16   3. mar 2018 En bil koster let 2000kr om måneden og det er uden brændstof. Så nå du siger pengene er små så det sikre at tage det offentlige. Din kone gå hjemme så hensynet til ud og hjem fra institutioner er jo ikke et problem...

  • Mikkel J
    Mikkel J Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 7
    #17   3. mar 2018 #12 der er mening i det du siger. Mit problem er at jeg er freelance og jeg aldrig er sikret i fast løn. Jeg har kigget på leasing før og det er simpelthen ikke realistisk med de faktorer som spiller ind i øjeblikket.

    #14-15 vi har aldrig brugt barnevogn når vi er på farten så det er ikke et must at der SKAL være meget plads til babygrej.


  • #18   3. mar 2018 sø-propel hvis han bruger 6000 om måneden på bil vil det give dem luft i budgettet for ca. 2500 - hvad er din pointe???

  • #20   3. mar 2018 Leasing er ikke en god ide da han kører meget, så de km der er med i aftalerne vil være brugt meget hurtig.. Og de plejer at blive meget dyre hvis du skal køre meget..

  • #21   3. mar 2018 Ikke at mit spørgsmål lige kan hjælpe, men hvordan kan det være at folk altid anbefaler C1 og 107 når mange mange siger man skal undgå franske biler. Det er ikke kritik jeg kommer med for jeg står også i samme situation at skal ud at have en bil til 30-40.000 kr.

  • #23   3. mar 2018 Hvem fraråder franske biler? De har ganske gode salgstal.
    Med en nypris på under 100K kan man ikke forvente nogen form for kvalitet


  • Mikkel J
    Mikkel J Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 7
    #24   3. mar 2018 Efter at være blevet anbefalet Audi A2 af Søren har jeg fundet den her:

    www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a2/12-tdi-3l-tiptr-5d/3541325

    Der er mere plads til ring og den kan vel kun være mere sikker end de mindre biler, men den har den ikke kørt lidt langt?


  • #25   3. mar 2018 Det er ikke overvældende. Det er kun 17K km om året. Men tjek om den er serviceret

  • #27   3. mar 2018 Seriøst, hvis det var mig og jeg havde fået fast, tidsbegrænset arbejde, i 2 mdr så ville jeg ALDRIG købe en bil. Det er for risky. En kontrakt på 1 år og opefter så snakker vi sammen igen. Jeg ville fortsætte med toget. Hvad nu hvis du får fast arbejde i Aalborg om 2 mdr? Husk på, at når du kører tog kan du lave alt dit internet pjat - det kan du ikke mens du kører bil - med mindre du kører groft uansvarligt smiley

  • #28   3. mar 2018 Hvis det skal være billigt, så ville jeg tage et kig på denne.. Selv om det er en benzinbil, så skulle du gerne kunne få den til at løbe omkring de 20 km/l, især når det er meget motorvej..
    https://www.dba.dk/suzuki-alto-11-benzin/id-1042180364/


  • #29   3. mar 2018 at købe en 17år gl bil med næsten 300000km er i min optik fuldstændigt tosset.. Der er så meget med få km på markedet der kun er 3-4 år gammelt.. Det er da bestemt værd at kikke på Citroen C3 af nyere årgang istedet, den kan i også være i med 2 små unger.. Brug pengene på afdrag istedet for reparationer.. Bare et råd..

  • #30   3. mar 2018 #28 fordi en bil er mest økonomisk når den kommer på motorvej, eller...?

  • #32   3. mar 2018 Jeg fraråder franske biler; det går simpelthen galt for dem med elektronikken. Lige fra det simple som pærer der springer på stribe til ECU fejl.
    VW og Audi (indenfor 10 år) ville jeg heller ikke røre med en ildtang. Ikke nok med at lortet er dyrt i indkøb, så går det også i stykker over en kant og koster en formue i dele. Det er noget opreklameret snob fis.

    Hvis jeg var dig ville jeg nok kigge mest efter noget Honda, Toyota eller Suzuki. De har faktisk klaret sig ret fornuftigt med hensyn til pålidelighed.


  • Mikkel J
    Mikkel J Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 7
    #33   3. mar 2018 #27 altså jeg arbejder i Århus for samme virksomhed generelt, bare ikke fuld tid. Derudover arbejder jeg for andre produktionsselskaber i Århus så jeg er ofte i Midtjylland. Vi savner meget en bil i forvejen så jeg kan komme hurtigere hjem til min familie og ikke spilde så meget tid og penge på offentlig transport. Det er dog en meget god pointe med at kunne arbejde i toget! Det er bare SÅ dyrt.

  • #34   3. mar 2018 #32.. Du åbenbart ikke noget om biler..

    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/citron/c3/14-hdi-seduction-5d/3592500


  • #36   3. mar 2018 Rønningen

    Hvis du vil have bilen til at gå langt, så er det nemmest på motorvejen, da du kan holde en konstant hastighed uden stop for lyskryds, rundkørsler, traktor, modkørende, cykler og andet, som kan komme i vejen for dig på landevejen.. Du holder den bare på 90, så kommer du derop af.. Hvis du så vil have den til at gå endnu længere, så holder du dig bag en lastbil, som tager en del af vinden for dig..


  • #37   3. mar 2018 Hvis det skal være billigt, så hold dig fra Diesel, køb en Benziner
    Det kan godt være den går lidt korter på literen, men den skal ikke lige pludselig bruge 5-25.000 til nye dyser, sensor, partikelfilter o.s.v

    Og skal du køre fra Ålborg til Århus hver dag, tro mig, så gider du ikke sidde i en C1/Aygo/107 kasse, køb noget der er en smule størrer.

    Noget som en Swift fra 05->


  • #38   3. mar 2018 #36 ahh... det giver mere mening. jeg har altid bildt mig ind at det var landevej 80 km/t der giver bedste økonomi. Mn det er sgu nok også fordi de landeveje jeg kører på primært er helt tomme smiley

    jeg kan godt se ideen i det

    det er mere når folk siger motorvej, så tænker jeg jo straks 110/130km/t, overhaling ind og ud hele tiden


  • Mikkel J
    Mikkel J Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 7
    #39   3. mar 2018 #34 den er ikke dum den der. Der er mere plads og den er ikke kørt i stykker. Helt absolut et godt bud tænker jeg. Jeg skal på job nu men jeg kigger videre i tråden når jeg er færdig. Tusind tak for alle jeres inputs. Det hjælper meget når man er på så bar bund.

  • #40   3. mar 2018 Peugeot 107, Citroen C1 og Toyota Aygo:
    Det lyder til, at du skal køre en masse motorvej. Disse biler kan bruges til motorvej, men de støjer utroligt meget, da der intet lydisolering er. De har ingen trækkraft til en overhaling på motorvejen, så min anbefaling er nej.
    Jeg har lige solgt min 107 fra 2010, så taler af erfaring.


  • #41   3. mar 2018 Vil nok også mene, at en mini-bil er det rigtige frem for en micro-bil til den køretur du skal ud på. Og en Swift kunne være et godt bud.

    Vælger du alligevel micro-bil , så ta en C1 eller Aygo. Det er langt de mest driftsikre, og samtidigt de billigste.
    .......... og hold dig langt væk fra noget der står Audi på. Du bliver ruineret på værkstedsregninger.


  • #42   3. mar 2018 Jeg leasede en opel Adam, jeg er vant til nogen større, men den gjorde det fantastisk godt, jeg kørte 120 km frem og tilbage til og fra arbejde hver dag, da jeg kørte langt om året, satte jeg 40.000 km ind om året på kontrakten, og jeg gav 2995 om måneden, ingen udgift, andet som tror det var 340 kr hver halve år, og 2600 hvert år i forsikring,. ?? og så selfølgelig benzin

  • #43   3. mar 2018 Aygo/C1/107 er suverænt den billigste bil at eje og køre i længden. Også selvom Diesel bilerne trækker lidt flere km, og er billige at tanke.
    Nogen gange dukker der også Daihatsu Sirion eller Cuore (2006+) Eller Subaru Justy op til små penge. Det er den samme teknik som Aygo, bare på en lidt anden platform. Men fordi det er en Daihatsu/Subaru, så er de vildt billige ifht Aygo trillingerne.

    Det er en lille kasse man tager på, og den støjer lidt - Men den køre bare altid og fejler generelt kun småting når det endelig er. Og man kan også bruge lidt penge på isolering.

    Køb en til 35-40.000kr, der får du klart mest for pengene ifht km smiley Jeg kan godt give et par fif med hvis du kigger den vej.

    Christian skriver at der ikke er meget trækkraft, dette er til dels sandt. Den rykker sig ikke mange steder i 5. gear ved 110. Men som nogen ville sige "Lær konen at skifte et gear ned og spar 100.000kr". Får den nogle omdrejninger, så flytter den sig ganske fint smiley

    Strækker man den ud i gearne, så er den lige så hurtig som større biler med 130-140hk smiley

    For nogen er det en tør bil, men den vokser på en, og man bliver glad for den.


  • #44   3. mar 2018 #24 Nej, den skal du ikke købe. Bare fordi det er en Audi går det også i stykker. De er ikke mere holdbare end så mange andre.

    Men sjovt nok da jeg så dit indlæg tænkte jeg - Så nu kommer der en masse forslag og du bliver garanteret mere forvirret smiley

    På Bilbasen kan du også læse hvad folk mener om bilerne. Her kan du også få lidt tips til hvad du skal passe på med.

    Håber du finder en fin bil smiley


  • #45   3. mar 2018 Jeg synes C1 er en skodbil at pendle i, ja vi har en 2014, meget sjov ikke andet, køb en af VW koncernens TDI biler, som f.eks. min Octavia, de kører uden problemer 20 km/l, og kan fås for kr 10-15.000 nysynet, min har kørt 471.000 uden nogen synderlige problemer, ja dør og vindue i højre for kan pt ikke lige åbnes, men det er jo småting.
    kr 2.750 halvårlig afgift. Fås også med samme motor i Seat, Golf, Passat, Audi, men billigst er Octavia.
    Du er velkommen med PB for uddybning af sagen smiley

    https://www.bilgalleri.dk/forum/generel-diskussion/1417844-skoda_octavia_1_9_tdi__2000__passagerdoer_og_vindue_reagerer_ikke#lastViewed


  • #46   3. mar 2018 Nu må i simpelthen snart stoppe med at anbefale 15 år gamle Lupo 3L og Audi A2 .
    De biler var notoriske "problembiler" allerede da de var nye, og jeg kan garantere for at en 15 år gammel A2/Lupo nok kører langt på literen, men at bepsarelsen hurtigt vil blive ædt op af de enorme værkstedsregninger der uundgåeligt kommer på sådan en gammel bil .

    Læs også denne tråd, der mere eller mindre omhandler samme emne :
    https://www.bilgalleri.dk/forum/generel-diskussion/1417412-hvilken_bil_skal_jeg_vaelge_brugt_biler_






  • #47   3. mar 2018 Min octavia er en 18 år gammel bil, den fungerer uden større pengebeløb, det er ting i 100 kr klassen der går til, selvfølgelig kommer der en udstødning og bremser engang imellem, men, det er jo efter 2-3 års kørsel.
    Det som er vigtigt i en pendler bil, det er støj, og det er der i en C1!
    Køb en og kør med ørepropper, det vil virke.


  • #48   3. mar 2018 Forstår ikke hvorfor du ikke for længe side har købt et pendlerkort (koster 2750 mellem Allborg og Aarhus) i stedet for enkelt billetter til 200 stk. ... Dette er i det lange løb markant billigere end en bil, når du har betalt brændstof, forsikring, vedligehold, dæk osv...
    Mht. til tiden - tror jeg ikke på at du svarer vanvittigt meget måske 30min hvis du skal helt i Aarhus Midtby hver morgen og ud derinde fra om eftermiddagen igen...


  • Mikkel J
    Mikkel J Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 7
    #50   3. mar 2018 Jeg har lige et øjeblik så her kommer lige en hurtig én. Jeg har forstået at mange foreslår trillingerne aygo, c1 og 107. Hvad med Kia og Hyundai. Min kone har fået afvide at vi skal have sådan en.

  • #51   3. mar 2018 #50 hyundai getz er meget økonomisk i afgif men brændstof boller dig fuldstændig ;D kun 10-11 på literen. Man skal jo være ærligt ikke?

  • #52   3. mar 2018 Hej Mikkel.

    Stod jeg i din situation og det var mig, så havde jeg købt en Toyota Yaris eller Corolla.

    Begrundelse.
    Du kan ikke slide dem op, og den koster minimal at holde kørene..

    Jeg arbejder til daglig med biler, og det er et værksted hvor vi ikke laver alm. reparationer, men et værksted hvor vi kun laver fejlsøgning, og har problembiler, og hvor vi får biler fra andre alm værksteder med problemer, så jeg har efterhånden set meget, og ved godt hvad der kommer tit på vores værksted.

    Vi har en aftale med en køreskole/kørebane hvor de kommer med biler der går i stykker, og der har de toyota yaris som virkelig er på prøve i det daglige, og de er simpelhen møg stærke de biler, og vi ser yderst sjældent sådan en bil på værkstedet ud over dem fra køreskolen, som nærmst kun går i stykker fordi der er brandt en kobling af hehe..

    Diesel udgaven er også møg stærk, men koster jo lidt mere i reparation når der er motordele der skal udskiftet (dysser, egr køler/ventil etc. )

    Så hvis det var mig der skulle pendle, og bruge en bil til under 40 kilo, så havde jeg sgu nok valg en af disse.

    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/yaris/10-natura-5d/3395695
    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/yaris/10-luna-3d/3421811
    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/yaris/13-luna-5d/3564204

    Lidt mere plads/komfort, men så går den også lidt mindre pr ltr. men det er det værd.
    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/corolla/14-terra-5d/3592713

    Med fare for at blive sablet ned af franske bil entusiaster så ville jeg nok vælge fransk bil fra.

    Men vi er jo så forskellige vi mennesker, så mange køber den bil de bedst kan lide at køre i smiley men nu efterspurte du jo efter lidt efaring fra folk.

    Held og lykke med din bilsøgen, og god weekend smiley


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 50 Følgere: 68 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.757
    #53   3. mar 2018 Bilkøb er tæt på at blive en religionskrig. Jeg vi råde dig til at tage kone, unger og normal oppakning med ud og prøvekøre biler nævnt som værende gode her i tråden. Så finder i hurtigt ud af hvad der virker bedst for jer. Lav evt en liste med plus og minus for hver bil i prøvekører.

    Min dieselbil fra 2005 har kørt 460.000 km, de sidste 150.000 km med mig som ejer. Der har kun været småting og sliddele der skulle skiftes, på trods af km og fransk oprindelse. Jeg var selv af den overbevisning at man skulle gå uden om franske biler til at starte med. Indtil jeg prøvede den vi endte med at købe. Dens modstander var en ford i samme størrelse, motorydelse og kørte km. Ford'en tabte stort.


  • #54   3. mar 2018 Altså nu koster en bil jo også hurtigt en anseelig skilling om dagen når alle udgifter ligges sammen.

    Jeg vil på det kraftigeste fraråde køb af bil når nu i prioritere at der kun skal være én indkomst og denne ikke er fast. Jeg gætter på du heller ikke selv kan stå for reperationerne når den går i stykker ? Værkstedsregninger er også noget man skal indregne i budgettet når man køber brugt bil, for uanset hvor god stand den er i, kan noget gå i stykker imorgen.

    Hvis målet er at få mere tid med familien er bilen ikke løsningen. Det er enten at få et arbejde tættere på eller få konen ud at arbejde så du selv kan skære ned.

    Jeg har forståelse for at nogle mener deres børn ikke skal i daginstitution og lære at socialisere sig. Men så kan man altså heller ikke forvente at der er råd til "luksus".


  • #55   3. mar 2018 Mit råd er køb og smid væk princippet. Køb noget du ikke sidder hårdere i end det kan smides væk hvis lortet går i stykker. Fedt at købe en diesel bil til 40. Som så smider en kobling og skal have svinghjulet med til 10-15 tusind. Dyser, egr og andet lort der går til for et godt ord... Jeg havde købt denne tror jeg uden at blinke. Den kan godt køre 14 km literen hvis du kører pænt. Går det helt galt om 6 mdr. Smid lortet til skrot. https://www.dba.dk/mazda-626-18-benzin-2000-km/id-105050895/?utm_source=gmail&utm_medium=email&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android_share_listing

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.387
    #56   3. mar 2018 Køb den her https://www.guloggratis.dk/biler/personbiler/toyota/corolla/annonce/erhverv/39736021-corolla-13-xli

    Det blir næppe billigere og så har du lidt til reparationer.


  • #57   3. mar 2018 # 56 jo dem jeg har nævnt er en hel del billiger ca 1000kr billiger i grøn afgift pr. ½ år og køre over dobbelt så langt på litteren

  • #58   3. mar 2018 Vil anbefale Toyota Corolla, Honda Civic eller evt. Toyota starlet

    Fælles for dem alle er, at de er meget driftsikre og robust bygget rent mekanisk, dermed kan du holde omkostninger til værksted nede.

    Det er i hverfald gode bud til at starte med!


  • #59   3. mar 2018 Ja det er så pladesmeden i stedet og en pendler bil der køre 10-13km/l ville ikke være mit valg.

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.387
    #60   3. mar 2018 Søren a Er det 3L bilerne du taler om? De biler som skal på specialværksted og som koster kassen når de går i stykker?

    Efter hvad jeg har læst af problemer på de skrotbunker, så turde jeg ikke købe, selvom de går dobbelt så langt på literen.
    Jovist, en corolla kan gå i stykker, men hvad går i stykker? En udstødning? Et hjulleje? En generator?
    Det er jo peanuts det koster, at holde sådan en kørende.


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.387
    #61   3. mar 2018 Hold Corollaen på 100 på motorvejen, så kører den 15 på literen.

  • #62   3. mar 2018 Nu har jeg da haft 2 Audi A2 3l og der har intet været, og hvis en gearkasse skal renoveres efter 250-300Tkm så er de nok ikke meget værre end så mange andre biler, motoren køre fint og der er mange km i langt de fleste.
    Så mon ikke mange gør problemet større end de faktisk er når alt kommer til alt.
    Men ja det kan da blive en udgift hvis man køber en mishandlet userviceret skrammelkasse men er det ikke sådan ved alle biler?


  • #63   3. mar 2018 Og der køre A2 nok 33km/l så der er til en del reparationer efter de 250Tkm er kørt
    Den ene har vel brugt benzin for 178000kr og A2 Diesel for 64000kr så Audi A2 er uanset hvad en hel del billiger


  • #64   3. mar 2018 Vil du overhovedet spare tid ved at køre selv? Trafikken omkring Aalborg, Randers og Århus på din strækning kan være ret udfordrende morgen og aften.

    Jeg har selv to biler stående i garagen, men tager toget hver dag for at spare tid (dog en anden strækning, så kan ikke helt sammenlignes).


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.387
    #65   3. mar 2018 63# Men så vidt jeg husker skulle han kun køre i 2 mdr. Prisforskellen er knap så stor så.

    Skal en gearkasse renoveres ved 300 tusind? Det må næsten være automat du mener, som 3L self kører med.


  • #66   3. mar 2018 Rasmus H
    3L køre ikke med automat boks, det er en almen manuel der bare er monteret skifte motorer på smiley


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.387
    #67   3. mar 2018 Det var pokkers. Så lærte jeg noget nyt. smiley

  • #68   3. mar 2018 Er det ikke bare at hanke op i kone og børn i morgen formiddag, og så ud og prøve en masse biler??

  • #69   3. mar 2018 Rasmus, der var jo også en grund til at jeg anbefalede at TS i så fald skulle have en med ud at handle som ved noget om netop de biler så man kan undgå at købe katten i sækken.

    Men har efterhånden kendt til en del A2 3L og et par Lupo 3L og de har været billige i drift, min tidliger svigerinde købte en A2 og fik nedslag fordi der skulle ny kobling i den ud over det har jeg skiftet selvstarteren på den (500kr) og den har hun nu kørt ca.60tkm i før kørte hun i en carina og ifg. hende selv spare hun mange penge både i forsikring, grønafgift og ikke mindst brændstof.
    Mener at både Audi A2 3l og Lupo 3L uretmæssig har fået et dårligt ry (der findes naturligvis mandags modeller i blandt dem) men hvilke bil model kan sige sig fri for det? den lille 1.2TDI kan køre mange km mange over 500tkm og enkelte 1mill km.
    Og ja det er ikke nye biler længere, biler der er +15år må man forvente nogle udgifter til uanset mærke.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 50 Følgere: 68 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.757
    #70   3. mar 2018 Hvad vil man helst have, 15 år gammel bil, eller 5 år gammel bil til samme pris og lavere km? Jeg ved godt hvad jeg ville vælge.

  • #71   3. mar 2018 #70 hvilke bil har du i tankerne da

  • #72   3. mar 2018 Jeg tror sgu længe han har købt bil. ??

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 50 Følgere: 68 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.757
    #73   3. mar 2018 Søren - Det er nok mig du mener? Det jeg hentyder til er; en a2 fra 2001 med 276.000 km til 42.900 kr, kontra en c3 fra 2012 med 187.000 km til 39.600 kr. Begge er nævnt her i tråden.

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.387
    #74   3. mar 2018 69# Jeg kiggede selv lidt efter en 3L sidste år, men droppede det igen, da jeg læste om lidt for mange problemer.

  • #75   3. mar 2018 #26 udtaler du dig ikke om noget du reelt ikke ven noget op ?
    Hvis den er ok så vil jeg tro den holder længere en de franske du anbefaler.
    den koster 630kr ½årlig grøn afgift og koster ikke meget i forsikring giver selv knap 2300kr for årligt med føredækning, ansvar og kasko og normale reservedele er ikke dyre end til så mange andre biler.

    Men jeg vedgiver at man skal se nøje efter før man køber en bil der er +15år


  • #76   3. mar 2018 276000km er intet for en velholdt A2 der er mindst lige så stor risiko ved C3 og når C3 er rustet op så er det meget sandsynligt at A2 stadig køre

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.387
    #77   3. mar 2018 Minilease var måske også en mulighed.

  • #78   3. mar 2018 #76
    Du udtaler dig ihvertfald selv om noget du ikke har en skid forstand på .

    Ja en C3 ruster mere end en A2, ( nok fordi en A2 er af aluminium) men væsentligt mindre end de fleste andre VAG produkter generelt .







  • #79   3. mar 2018 Søren:
    http://www.reliabilityindex.com/top-100

    Listen er domineret af japanske mærker og det er der vel også en særlig grund til, de holder generelt noget bedre end de tyske mærker.
    Tilgengæld er tyske biler bedre udstyret og har et mere fancy design, det kan vi hurtigt blive enige om.

    Men det her handler om hvad der er bedst for en der skal have sin første bil, at starte med en noget mere sofistikeret bil som Lupo/A2, hvor de fleste har kørt meget langt, er en stor risiko at tage, i forhold til en mere simpel bil som Corolla og Civic.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 50 Følgere: 68 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.757
    #80   3. mar 2018 Jeg vil hellere have en nyere bil med 100.000 mindre på tælleren, som er mere sikker, fordi den er 10 år nyere og samtidigt billigere. C3'eren ruster mindre end en tilsvarende VAG bil fra samme årstal, den er galvaniseret. Min franske bil fra 2005 har ganske få rustpletter, på trods af at jeg bor på vestkysten af Danmark. En passat i samme årgang, ville være gennemsyret af rust i bagklap og forskærme, hvis den blev brugt på samme måde. VAG biler er bare ikke det mere værd end andre...

  • #81   3. mar 2018 #78 og hvad har jeg udtalt mig om som jeg ikke har en skid forstand på ?

  • #83   3. mar 2018 #79 hvad skal jeg bruge den liste til ? jeg har udtalt mig om to pendler biler en Audi A2 og en Lupo, og er de i orden så kan de sagtens blive en billiger bekendtskab end en fransk/japansk bil i samme årgang.
    Men jeg har jo også skrevet at der skal en med kenskab til at gennemgå bilerne for ikke at købe noget skrammel.

    #78 har du et svar til #81 eller lukker du bare mundlort ud som du plejer ?


  • #84   8. mar 2018 Kunne aldrig finde på at pendle i en microbil - alle andre på vejene er jo psykopater.. Den dag det går galt, går det rigtig galt i sådan en. Hvis du skal have børn med, havde jeg betalt lidt mere på at holde en ældre mere sikker bil kørende..





    profilbillede
  • #85   9. mar 2018 400 kr om dagen ???????? hvad med månedskort eller hvad det lort hedder?

  • #86   10. mar 2018 Hvis du har 400 kr. om dagen til at købe bil for kan du da finde noget bedre end en gammel Citroen. Mine korte råd til dig skal være: meld dig ind i FDM. De kan hjælpe når du bliver snydt af en bilforhandler. Og det bliver du på et tidspunkt. Køb ikke VAG produkter. Lortet går bare i stykker, og det lyder ikke til du har lyst til at kaste MANGE penge efter bilrep. Køb i stedet noget Japansk kram: Toyota, Honda, Subaru eller Mazda. De kører mange km. uden de vilde udgifter til rep. Og lige meget hvad nogle få VAG fans vil sige, så er det et faktum, som understøttes af utallige forbrugerundersøgelser worldwide. God fornøjelse med dit bilkøb. Men husk: selv offentlig transport er bedre end en folkevogn. For med sådan en, kommer du alligevel til at køre tog det meste af tiden. Og så har du udgifter til både bil og tog.

Kommentér på:
Hjælp jeg skal have bil!

Annonce