{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.168 visninger | Oprettet:

Rep og dårlig økonomi.. hvad nu ? {{forumTopicSubject}}

Jah, piv-indlæg fra mig kommer der vel.. Men hva fa'en, man skal jo ud med det på den ene eller anden måde..

Sagen er den, at jeg har min elskede Mondeo.. Før den har jeg haft 2 stks billige 106'ere..
Nu er det så stille ved at gå op for mig, at Hr. Sedan nok aldrig blir så billig.. Mine biler har altid fejlet noget, idet jeg ikke har haft råd til noget bedre.

Hr. Sedan har nogen fejl, jeg var bevidst om ved køb. Men troede dælendytme ikke at det ville blive så dyrt at reperere..,

De to bagerste inderskærme skal skiftes, idet de er gennemtærrede. (Jeg går højt op i udseendet af bilen, da den fryder mit øje smiley ) Det løber nok op på 9000,- fik jeg at vide af div. mekanikere.. Øvøv, det er jo så mere end en mdr's løn..
Rusten har også en betydning ved tankdækslet, idet den ikke vil åbne pga. rusten. Så jeg skal have en til at holde knappen nede ved sædet og pille den ud med neglene.. (så kan man glemme alt om at tanke alene..)

Frontkofangeren er flækket div. steder, jeg tror at den tidligere ejer har båttet op i nummeren på en tidligere. Det er en lille ting, men jeg tænkte selvf at den skulle skiftes.. Det koster ca. 5.500 smiley Hmm ..

Airbaglampen lyser konstant, men testeren kan ikke poppe op med problemet..
Lampdasonden har det heller ikke godt, så den ryger op og ned i omdrejninger hist og pist..
Højre forhjulsleje mangler jeg stadig at få skiftet (venstre fik jeg skiftet for 2 uger siden)
Håndbremsen virker ikke ordentligt, reagerer først mange meter efter jeg har trukket alt hvad jeg kan i den..

Jeg ved det, jeg ved det.. Det er nok nogen småting, men det er jo samtidig mit kæreste eje, og jeg har lovet mig selv, at det bliver min første bil - som intet fejler.
Den koster mig en del i forsikring, da jeg er nystartet og allerede med en skade bag, som jeg fik lavet i min første bil..

Bruger al min løn på den, og det har sine omkostninger.. Mine venner mener, at jeg skal skille mig af med den, eller bytte med en billigere bil.
Den mulighed vil jeg slet ikke overveje, den bil er bare mit et og alt lige nu.

Hvad havde i gjort? Er der slet ikke nogen billigere udveje, så min kæreste bliver smuk igen? smiley

Ja, piv piv Sandra, i know..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rep og dårlig økonomi.. hvad nu ?
  • #1   15. jun 2010 Der sidder 2 stik under hvert forsæde på bilen. De skal bare renses og ha' en gang stikfedt, så er den lampe slukket!

  • #2   15. jun 2010 Hehe så må jeg lige få fat i min mekaniker og se om kan kan finde stikkene smiley

    Ja, jeg kan vel ikke løbe fra, at jeg i den lange ende ikke har råd til den.. Kan sagtens se, hvad mine venner mener.. At jeg bruger mere tid på bilen, end på dem.. Men nægter sq at give op..

    Se, det ved jeg så ikke, hvor meget det løber op i.. I mine øjne virkede det jo ikke som ret meget, der skulle laves, den kører bare perfekt, og jeg nyder hver eneste sekund i den.. Kører jo lange ture, kan simpelthen ikke lade være.. Narkoman hehe..

    Tja, Odense er i den lange ende ikke nogen hindring for mig smiley Det er da km for 2 dages hyggetur smiley Altså for den første halvdel af mdr, så ryger kontoen på minus xD


  • #3   15. jun 2010 Min gamle efterskolelærer har lige givet mig et herligt tilbud.. At han laver pladearbejdet, så må jeg selv spartle, slibe og male den, som jeg ofte gjorde på efterskolen.. Så må jeg bare håbe det bliver til noget, han har sq også travlt jo -.- Men mums hvor bliver man bare lykkelig indvendig ;P

  • #4   15. jun 2010 Jeg vil anbefale dig at sælge den så hurtigt som muligt, og mens der er syn og plader på den, og så købe en anden magen til.

  • #5   15. jun 2010 Jamen jeg finder da ikke en til selvsamme pris jo ? Jeg fik et meget sjældent tilbud på den, og sprang til med det samme.. er super glad for den, det er jo intet mindre end kosmetiske fejl.. HVor meget står den til i den stand? Den har jo kørt 276.000, men det kan man slet ikke mærke på den. Selv min mekaniker sagde, at der er en milliard km i den endnu og jeg bare piver med de småting.. Det mener jeg nu ikke det er, men ja.. jeg ER pivet omkring min dyt..

  • #6   15. jun 2010 HVorfor skrotte en bil, der har mange gode km i sig endnu ? Det ville da i dén grad være synd smiley

    jamen sagen var egentlig den, at jeg ikke kunne komme af med min 106'er, som hele tiden var i stykker.. fik denne her i bytte. så jo det var da en fantastisk handel jeg fik lavet smiley

    Jeg tør bare ikke kaste mig ud i endnu en bil, det er jo min tredje bil på et halvt år.. Jeg orker ikke hele tiden at skifte bil, flytte anlæg osv.. -.-

    Ja, det er priser med mailng smiley


  • #7   15. jun 2010 hvis man vi ha en gammel bil så koster det ... hvis man ikke kan lave den selv ..... så du må da bare igang med og prøve og lave den selv du må ha nogle venner der har lidt styr på biler

  • #8   15. jun 2010 Yep, men mine venner har opgivet, efter jeg totalskadede min gamle.. -.-

  • #9   15. jun 2010 det er sgu da ikke rigtige venner så .... kunne godt hjælpe dig med nogle af de ting men har desvære nok i mine egne biler lige for tiden

  • #10   15. jun 2010 Nej, det var også forkert skrevet smiley De er mere bekendtskaber, de fleste af mine venner er slet ikke interesserede i biler smiley

  • #11   15. jun 2010 Haha jeg slipper det hele og jerner til jylland med det samme smiley Ej, det kan man jo ikke gøre for smiley Jeg har åbenbaret forkert hobby til min omgangskreds ;P

  • #12   15. jun 2010 ok så må du bare selv i gang med og prøve og lave den

  • #13   15. jun 2010 jeg kan ikke finde ud af at svejse smiley har heller ikke noget værksted vel smiley så det ku blive lidt svært smiley Ville ellers slet ikke have noget imod det, hvis bare jeg kunne smiley

  • #14   15. jun 2010 en på (gør det selv værkstedet) i sydhavnen der kan man også få en til og hjælpe med og lave sin bil bare man også laver noget selv

  • #15   15. jun 2010 Hehe jeg render på gør-det-selv-værkstedet stortset hver dag smiley Og jeg véd også at det koster kassen, har snakket med dem om det igår smiley Så der skal spares et par mdr endnu smiley

  • #16   15. jun 2010 ok jeg kommer der ikke selv da jeg har værksted og laver alt selv der ... så ved ikke hvad deres priser er .... du må finde nogle nye venner i bil verden så

  • #17   15. jun 2010 Mn Bror og jeg har da igennem adskellige år stået på offentlig vej og lavet div. rep på famlien's biler... Vil man have det lavet så er det jo bare at prøve sig frem, det er den bedste måde at lære på...
    Men er enig med Thor, flyt til Jylland... her ovre er det ikke helt så dyrt at få lavet sin bil... GG


  • #18   15. jun 2010 Hehe man finder ikke bare venner ved at knipse med fingrene vel smiley Der er en grund til, at jeg tog afsted til 'DHB alene ;P Mine venner gad sq ikke smiley

    Ja, jeg vil gerne prøve mig frem, men det skal fandme ikke være på min egen bil, den skal gerne have lov at leve endnu haha smiley


  • #19   15. jun 2010 kender det godt jeg har det bare sådan nu at jeg vil helst selv lave alt på mine biler

  • #20   15. jun 2010 Yep, så ved man også at det bliver lavet ordentligt.. og hvis ikke, så kan man kun takke sig selv haha, og dén vej vil jeg helst ikke starte med på min egen.. den fejler nok for mit vedkommende ;P

  • #21   15. jun 2010 så kan du kun sælge den og købe en billiger bil eller en der ikke er noget i vejen med

  • #22   15. jun 2010 Hehe ja, eller spare op til div. ting der skal laves.. xD Jeg er selv idiot til biler, men lærer det da ved selv at have en og hjælpe til, når min mekaniker laver det.. Men har også erfaret, at man nok skal have flere kræfter end mine 49 kg kan udgøre xD

  • #23   15. jun 2010 Det koster da godt nok ikke 9000kr at få lavet skærmkanter på sådan en deo. Hvis jeg ikke tager helt fejl så koster det cirka 4k, med nye skærmkanter og maling...

    En tester ´kan sagtens læse fejlen ud, men det kræver jo bare en ordentlig tester:D Men prøv at smør begge stik under hvert forsæde med kontaktfedt, der er ingen grund til at klippe stik osv. i stykker...

    En kofanger kan jo købes billig ude ved en hugger smiley


  • #24   15. jun 2010 ja hvis man ikke kigge efter andre lære man det aldrig..... 49 kg er da fint nok man kan jo få værktøj hvor man ikke behøver så mange kræfter og når du skal slibe og spartle kræver det jo ikke de stor kræfter kun tålmodighed og det mangler jeg he he

  • #25   15. jun 2010 Jeg har fået at vide, at det mindst koster 9000 smiley med maling.. Hmm, hvor kan jeg få det lavet for 4?

    Hehe så må jeg sige til min mekaniker at han skal have en ny tester, selvom han konsatnt sidder og opdaterer den, eller hva han nu gør smiley


  • #26   15. jun 2010 Hvis du kom fra jylland så var det ingen problem at hjælpe dig smiley

    Men fejlen ligger med sikkerhed med de stik under forsæderne...


  • #27   15. jun 2010 kofanger koster 300 hos en hugger nede ved mig også selv om den er med tågelygter

  • #28   15. jun 2010 jeg fik at vide, at det er besværligt, fordi det skal skæres ud og alt muligt :S Jeg lytter jo bare, kan jo ikke sige om det er rigtigt hehe smiley Som sagt, har jeg en bil, fordi jeg lærer af det smiley

  • #29   15. jun 2010 er de helt væk dine bagskærme

  • #30   15. jun 2010 Hvis jeg var dig ville jeg få snakket med en "sort" pladesmed der er altid en der vil lave noget efter arbejde, og helst en der har forstand på det smiley

  • #31   15. jun 2010 Nej, der er flere sider af sagen. Den ene mener at det kun er skærmkanterne, den anden at det er hele bagskærme.. smiley Men nej, de er overhovedet ikke væk, men gennemtærrede.. den ene side er lidt bedre end den anden smiley Jeg kan evt tage billieder af det og sætte ind, så kan i selv bedømme..

  • #32   15. jun 2010 ok lyder som om der skal nye på ... men så skal du finde en der vil lave det sort det er nok den billigeste måde og få det lavet

  • #33   15. jun 2010 Du kan pille hjulet af, så du kan komme til, og så stikke i den med en skruetrækker, så kan du selv se hvor og hvor meget det er, husk også at tjekke den inde fra bagagerummet.
    Hvis skærmene bare har overfladerust eller små huller, kan det ordnes med spartel.


  • #34   15. jun 2010 Drop alt med spartel osv... Efter min mening skal det laves ordentlig. Hvis der er hul i en skærmkant skal der en ny på, ikke alt det fusk.

    Ville godt nok ikke betale for at få malet en skærm hvis den var fyldt med spartel...


  • #35   15. jun 2010 Jeg er nu lidt enige med sandra, hvis men er glag for en bil, og det er ens kæreste eje, er det ikke sådan og skilde sig af med, hun er bare uheldig at hendes venner har 10 tommelfinger, og hun bord på øen, herover i jylland, koster brugte dele ikke en skid, og som hun selv siger er der mange km i den, endnu.. endeste muligehed er at få det lavet sort hen af vejen, men vil sige at det er fortidelig en 98 er så rusten

  • #36   15. jun 2010 Næsten alle Ford fra før 2000 har problemer med at de ruster temlig hurtig i de bagerste skærmkanter, det er trist med sandt...

  • #37   15. jun 2010 Claus C alle mondeo ruster meget

  • #38   15. jun 2010 Så, nu er der billeder i mit fotoalbum, hvor jeg har billeder af begge bagskærme, alle steder med rust er blevet fotograferet + rusten omkring tankdækslet..

    Jeg vil selv mene uden forstand på det, at det er overfladisk, men der er MANGE forskellige meninger om det, hvad jeg har hørt smiley Længst nede, er det helt værste, som næsten kun er pulver.. Bagkofangeren sidder heller ikke fast i venstre side (pga rusten fik jeg at vide)..

    Claus C - Herligt med bare én der forstår smiley Hehe

    hvad siger i så ?


  • #39   15. jun 2010 Link til fotoalbummet => http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=65103

    Det ligner ikke gennemtæring, det der kan laves med en vinkelsliber, sprøjtespartel, og maling.
    Det ved tankdækslet kan ordnes med en rystepudser, og maling.

    Der skal være hul før det hedder gennemtæring, det der er bare alm. rust.


  • #40   15. jun 2010 Jeg vil selvf gerne få det lavet ordentligt, for det nytter ikke noget at få lavet noget som ikke holder i længden og spilde penge derpå.. -.- Sidder også og undrer mig over, at min frontkofanger sidder noget så løst smiley

  • #41   15. jun 2010 Din forkofanger sidder med 2 skruer i hevr side og 3 klips under kølergitteret og den skal side løst, de skader der er i kofangeren kan repereres uden det vil koste ca5kg som du skriver i dit oplæg.

    Bagskærmene kan klares med en sliber og maling og holde i lang tid.

    Samlet pris laver her ca 4kg for skærme, kofanger og de stik der skal renses


  • #42   15. jun 2010 Jamen det er bare de priser, jeg har fået at vide af div. mekanikere. de fortalte mig at min mondeo er super dyr i reservedele og at frontkofangeren er meget svær at skifte.. Og det samme med Bagskærmene, at det er mega dyrt og svært og at malingen selv ryger op på 4-5 tusind. Det er også derfor jeg spørger her, om der virkelig ikke er andre udveje/priser, end dem jeg har fået.. Det har da båret frugt, jeg vil bare meget gerne høre, hvor man kan få det lavet så billigt smiley

  • #43   15. jun 2010 Men det lyder ellers fornemt i mine ører smiley Jeg har ellers fået at vide af flest, at det helt sikkert var gennemtærring, og jeg var blevet snydt. Men så havde sælgeren ret, at det bare var overfladisk smiley

  • #44   15. jun 2010 det tager maks 30 min at pille en forkofanger af en mondeo mkII, har prøvet det flere gange, og malingen til dine skærme løber op i maks 2000 for gør det selv maling. "købt hos autolaker"

  • #45   15. jun 2010 Okay smiley Hmm er der nogen af jer måske der kan hjælpe mig med de ting? For det lyder som noget jeg ku lære af smiley Men tør fandme ikke kaste mig ud i det alene smiley

    Prøvede at polere min gamle 106'er, da den var super grim i lakken.. Fik en dåse med lakpolerings-ting, smurte næsten hele bilen ind, og nøj hvor var den var rød ;D Pavestolt, det var jeg og kørte på arbejde..
    Da jeg så holdt pause, var min dyt KRIDhvid.. Altså de steder man lige så fint kunne se jeg havde puttet det på smiley Det gik ind i alle ridserne og bilen blev aldrig det samme igen, trods hjælp fra flere bekendte smiley

    Såååe.. Ja, jeg kunne have læst på dåsen smiley Men der stod heller ikke noget om, at man skal tage en enkel del af gangen, som jeg også fik at vide smiley + det skal tages af efter 10 min og poleres igen.. Yes yes, så langt så godt, men jeg polerer fandme ikke min bil igen ;D Den får sq håndvask hver tredje dag smiley


  • #46   15. jun 2010 Hvis du finder en i nærheden af dig der kan hjælpe kan du spare masser af penge på at gøre det selv, din kofanger kan lappes fra bagsiden så den kun skal plettes på frorsiden. er nemt

  • #47   15. jun 2010 Hah, hold kæft hvor er jeg bare glad for at have skrevet her.. Man bliver jo totalt klog af det smiley Tusind tak for jeres svar i hvert fald, det gav sq monster lys for enden af tunnelen smiley

    Thor J - ja det er sq en god tur smiley Må lige se om der er nogen tættere på, ellers bliver det nok næste mdr.. DHB-turen har kostet mig kassen i den her mdr. Så må jeg hellere glo og se hvor tæt på minus jeg er smiley


  • #48   16. jun 2010 jeg kan godt give dig en hånd med at kigge på din mondeo hvis det er... jeg har selv en Mondeo MK2 og kender til de fleste fejl smiley jeg bor ikke så langt fra Roskilde smiley

  • #49   16. jun 2010 Jamen det kunne være super smiley Roskilde er jo stenkast fra mig nærmest smiley

  • #50   16. jun 2010 okay, men jeg gider ikke hvis du kaster med sten.. de slår pisse hårdt sådan nogle smiley

  • #51   16. jun 2010 haha smiley Jeg kan heller ikke kaste ret langt, så rammer jeg nok min egen bil smiley Går sq ikke smiley Hvae, hvornår har du tid haha ? smiley


  • #52   16. jun 2010 kofanger vil max koste 2000kr og lave, og det er endda ved en maler, den skal bare reperaers lidt, 2 nye bagskærne koster ikke meget, og at få dem ordenligt vil ligge på 2000 kr sort, og det samme for maling, ved ikke om inderskærm skal laves også.. så se ikke så sort på det, det er bare folk der prøver og skumme fløden
    kunne også sagtens hjælpe hvis der ikke var så langt derover


  • #53   16. jun 2010 Det med håndbremsen er nok bare selvjusterene på sådan en mondeo.
    man kan ikk stramme kablet på sådan en og hvis selvjusterene ikk virker så skal de bare svejses så de bliver ude.
    Det med tomgangen har jeg lige lavet på min mors det er sikkert tomgangs motoren der skal skiftes.


  • #54   16. jun 2010 Okay, det lyder såmænd godt smiley
    det med tomgangen er pga lampdasonden, min mekaniker har testet den nemlig smiley


  • #55   17. jun 2010 Det var da genialt, så lyser airbag'en ikke mere smiley 5 min, så var det fikset.. Kom så bare til at koste mig en fartbøde -.- så må vi se om den leger med tomgangen igen, eller om stikket bare skulle sprayes smiley Tak for hjælpen Thomas

  • #56   18. jun 2010 anytime smiley

  • #57   21. jun 2010 hej de 2 bagskærme er 100% gennemtæret. 2 skærmkanter og sandsynligvis rep indvendig kant, repstykke ved tank dæksel + rep ved kofanger/ bagskærm. Der skal svejses og det i en del timer ca 15 timer inden den er klar til maler. hvis det skal laves så lav det ordentligt eller lev med det.
    Det er spild af penge at male på noget som bare er spartlet op, med mindre du selv gør det med en spraydåse
    jeg er uddannet pladesmed så ved hvad det handler om, har syet mange forder sammen igennem tiden:-)
    mvh Rune


  • #58   21. jun 2010 rune W
    Jeg kan kun smile af dit indlæg smiley
    Der skal være hul, før det er gennemtæret.
    Den indvendige kant er ikke nødvendigvis rusten, inderskærmene ser faktisk pæne ud.
    Rep.stykke ved tankdæksel er noget man selv klipper og bukker.

    Jeg er ikke pladesmed, men jeg har selv lavet en del omfattende rust.
    Hvis de skærmkanter endelig skulle skiftes, så kunne jeg også sagtens selv lave nogen nye.
    Og vedr. maling, så vil selv en proff. autolakere, smide en spraydåse på.


  • #59   21. jun 2010 du er ikke prof!! det kan man godt høre, se foto og brug så din store erfaring:-)
    de skærme er gennemtæret flere steder, og jo det yderste af inder skærm er også rusten.
    hvis du laver kvallitets arbejde, skifter du de skærmkanter,
    en maler blander forøvrigt selv den rigtige farve
    det jeg mener er lav det selv med spartel, og spray.
    men skal det holde mere end et 1/2år så skal der svejses
    men nu var det ikke et mudderkaste indlæg jeg lavede..


  • #60   21. jun 2010 Min "store" erfaring siger mig, at det der skyldes stenslag, som har slået lakken i stykker, der er så kommet vand/fugt under lakken, og den er så begyndt at ruste udefra.
    Jeg har lavet en del af sådan noget, og det har holdt fint, det skal bare slibes og forsegles.
    Man finder farvekoden på sin bil, og går ind i f.eks. Autofix og køber en spray.

    Mit indlæg var absolut ikke ment som mudderkast, men på din måde vil prisen blive for høj, og jeg mener at det sagtens kan laves billigere, og holde de næste 3-4 år. hun kan så til den tid vælge din måde, hvis pengene og lysten er til det.
    Hun skriver også at det skal være billigt smiley


  • #61   22. jun 2010 Pind, du har nemligforstået rigtigt.. en midlertidig løsning, så det ikke ser så grimt ud.. så jeg kan spare penge op.. Nu var det bare for at høre om der var andre muligheder.. Og min gamle efterskolelærer (som iøvrigt er pladesmed og har været det i mange år) mener heller ikke det er gennemtærret. Han sagde nemlig, jeg kunne høre mig ad smiley Så jeg tager derned en uge, hvor han laver pladearbejdet og jeg selv spartler og sliber.. smiley Så må vi jo se, hvor længe det holder smiley

    For resten Thomas.. Airbaglampen er begyndt at lyse igen idag smiley Kan det så være andet, der skal laves?

    Vh Sandra


  • #62   22. jun 2010 Klip stikkende af undet sædet og lod ledningerne sammen i stedet for det er meget bedre end at rense dem..

  • #63   22. jun 2010 Frank L - Hvad så hvis du faktisk gerne vil kunne tage sædet ud ?? så er det ik længere så praktisk smiley

  • #64   22. jun 2010 jo jo så det bare klip og så lode dem sammen igen:D:D hvis det er rigtigt skal man montere nye stik men det andet er nemmere og koster ikk en skid..:D

  • #65   22. jun 2010 nu piller man vil heller ikke sædet ud af sin bil så tit

  • #66   22. jun 2010 neej det plejer man da ikke... men en god lodning holder da altid bedre end et stik... det kan vi da godt gå hen og blive enige om smiley

  • #67   22. jun 2010 Brug siliconefedt istedet for at lodde det sammen... Man skulle gerne kunne tage et sæde ud uden at man skal klippe ledninger...

  • #68   23. jun 2010 Hehe så står Sandra af xD I har garanteret ret allesammen ;P

  • #69   23. jun 2010 Sandra S ja du skal ikke sige du ikke får noget hjælp her inde he he

  • #70   23. jun 2010 haha jeg klager i hvert fald ikke smiley

Kommentér på:
Rep og dårlig økonomi.. hvad nu ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce