{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.396 visninger | Oprettet:

Motorproblemer på kold motor? {{forumTopicSubject}}

Min E36 320i er begyndt at opføre sig mærkeligt.
Når bilen er kold har den problemer med at starte, som om den mangler på en eller flere af cylindrene.
Når den så endelig kommer igang sætter den ud og skyder omkring 2500 rpm og kan ikke tage mere end 4-4500 rpm.

Når bilen bliver varm, virker det ikke som om der er nogen problemer.

Jeg har skiftet ventildækselpakning da den smed lidt ned til tændrørene og det lavede kondens omkring tændspolerne. Jeg troede det var her problemet lå, men efter den blev skiftet og alt er blevet helt tørt dernede har den stadig de ovenstående symptomer - dog ikke så ekstremt som før.

Er der nogen der ved hvad det evt kan være?

Har selv i tankerne det kunne være noget i stil med: brændstoffilter, LMM, knastføler eller vandtemp.føler

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorproblemer på kold motor?
  • #1   28. okt 2010 mit bud ville være en dårlig tændspole

• #2   28. okt 2010 Er det muligt at måle tændspolerne ud med almindelig målegrej eller kan man kun måle det med et scoop?

• #3   28. okt 2010 hvis der er en nær dig der har carsoft er det det nemmeste eller ver ike om du kan ome dem med et multimeter .

men steat med at kik på de rør der går ned til tændrørene om der er rævner i dem el eller prøv at skift tændrør

• #4   28. okt 2010 Der er ingen revner i rørene ned til tændrørene. Mener ikke tændrørene har kørt mere end max 20000km.

• #5   28. okt 2010 hmm. jeg ville ikke tro at det var en spole... 1. det er jo flere cyl. den sætter ud på. 2. en spole plejer kun at lave problemer når de bliver varme. ikk når de er kolde og så virker fint når de bliver varme. ?

Jeg tror jeg ville læse fejl ud på den først. der må ligge en fejl i boksen fra når den er kold. ?

• #6   28. okt 2010 Det er vel ikke dette problem? Det er i hvert fald nem at teste - bare følg guiden:

http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=649862

• #7   28. okt 2010 mit bud ville nok være din vanos eller en knastføler. ? men ville få læst fejl ud på den først.

• #8   28. okt 2010 Søren - min er m50 motor med enkelt vanos. Kan den lave samme fejl?

Jonnie - Hvis det er noget af det, burde lampen så ikke lyse? Men vil prøve at læse fejl ud i morgen. Går ud fra at en Wurth-tester kan klare opgaven?

• #9   28. okt 2010 hvis det er en knastføler burde den lyse da det er en vigtig indformation for boksen.. men vanos tror jeg ikke. Det er et ud signal fra boksen og hvis det ikke har nok indflydelse på din forurening så lyser lampen ikke men der burde blive lagt nogle for høje værdiger ind og blive gemt...

ved ikk hvad en wurth tester kan. Men eller må du skrive. jeg får min egen tester hjem imorgen så jeg kan læse på 20 polet bmw stik og EODB stik...

• #10   28. okt 2010 så er det nok ikke dem

du kan prøve at når du får den startede så sprøjt diesel start og se om omdrejningerne stiger for det kunne også være en utæt varcum slange .

eller en død tomgangs ventil eller en landasonde

• #11   28. okt 2010 Tror ikke det er tomgangsventil, da den står fint i tomgang.
    Hvis der er en vaacum slange der er utæt, så mener du at omdrejninger ikke vil stige?

• #12   28. okt 2010 jeg ville heller ikk tro at det er en tomgangs ventil... prøv og kig dine slanger igennem som "Flemming S" siger...

ellers prøv det med at pille stikket af på din vanos...

• #13   29. okt 2010 Flemming S: yes - problemet omfatter også enkelt vanos motorer - e.g. M50.

Om ikke andet er det nemt at teste - hiv stikket ud og se om problemet forsvinder. Så er den mulighed i hvert fald udelukket.. smiley

• #14   30. okt 2010 Fejlen kan ikk være vanos, det har intet med at starte at gøre.

• #15   30. okt 2010 Jeg tror også det er mere ovre i et tændspole problem.
    Når den er startet står den fint i tomgang, så det udelukker vel vanos.
    Jeg har målt kølevandstemp.måler og den ligger indenfor data, så det er heller ikke den.

• #16   30. okt 2010 en spole laver aldrig numre når de er kolde... hvis de gør så virker de heller ikk når de er varme... .. og det lyder virkelig usandsynligt at det er en spole når den mangler flere cyl...

• #17   30. okt 2010 Har du prøvet det med vanos.. hvis den ikk virker har den jho en ujævn tomgang når den er kold... og derfor kan den jo godt halte. ...

• #18   30. okt 2010 Flemming S: Du skriver "Når den er startet står den fint i tomgang, så det udelukker vel vanos." - Vanos problemet opstår netop kun når motoren er kold. Når først motoren bliver varm udvider o-ringene sig (de er lavet i et gummi-materiale) og holder dermed tæt, hvilket får problemet til at forsvinder. Over tid bliver problemet dog værre og værre, og du vil opleve at den ikke kun er mens den er kold hvis du ikke gør noget ved det (såfremt det altså er o-ringene der er i stykker). .

Derfor - hiv nu det stik ud og prøv at start bilen kold. Forsvinder problemet er det o-ringene! (Kig endelig i den tråd jeg tidligere har linket til - der står hele forklaringen).

• #19   30. okt 2010 Jamen det er selvom motoren er kold og den bliver startet at den står fint i tomgang. Men vil prøve at få udmålt tændspolerne med scoop for at se om der er en eller flere der er udeblevet. Har som sagt har problemet med olie ved tændrørene som derved har lavet kondens. Har så fået at vide at "vandet" måske kunne trække op i tændspolen/spolerne og derved ødelægge den/dem.

• #20   30. okt 2010 Søren V - det er forkert smiley
    Matrialet i o-ringet er ikke egnet til en motor.det er et problem bmw opdagede og derefter har ændret på de nye modeller.
    Så problemet er både når den ereller varm.da gummiet ikk giver sig. og de mørner så de bliver helt stive og ujævne derfor kan de ikk holde trykket.

• #21   31. okt 2010 Ralle H: Hvad er forkert? Jeg er fuldstændig enig med det du skriver, så kan ikke se hvor jeg siger noget der modsiger det... :S

Forvirret..

Gider du forklare hvad vi er uenige om? smiley

• #22   31. okt 2010 Har lige læst følgende på Hells hjemmeside:
    En defekt ventildækselpakning og den herfra udtrængende motorolie kan beskadige
    isolationen ved tændrørskanal-spoler.
    Begge disse årsager fører til gnistoverslag og dermed til forceret nedslidning.
    Udfald kan komme til udtryk på følgende måde:
     Motoren starter ikke
     Bilen har udsættere
     Dårlig acceleration eller effekttab

• #23   31. okt 2010 Søren V - Sorry det var ikk dig jeg ville referer til. Det var jonnie H.
    Byttede lige rundt. Sorry my bad smiley

• #24   31. okt 2010 Helt ok! smiley

Kommentér på:
Motorproblemer på kold motor?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce