{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.000 visninger | Oprettet:

havariblink starter selv ? {{forumTopicSubject}}

Hej i forummet... smiley

Jeg har et inderlidt problem med min E36, som jeg håber nogen herinde fra kan give mig et svar på.... ?

Jeg har oplevet nogle enkelte gange at mit havari blink er startet af sig selv, og kun kan kvæles ved at rive mit blink relæ ud... Det er jo lidt problematisk da jeg så heller ikke kan blinke.

Til at starte med, skete det kun under meget kraftig regnvejr, og tænkte derfor at det måske var en brudt ledning der fik uregelmæssig stel.
Jeg har derfor isoleret alle kabler i motorrum og i bagagerummet. Dette har dog ikke hjulpet.
Jeg har også målt lidt på ledningerne og ser at bilen smider stel igennem alle ledninger når de ikke bruges, og derfor kan det IKKE være urelelmæssig stel.
jeg har tjekket bilen for om der eventuelt kom vand ind nogle steder og det gør der IKKE. Alt er tørt, også boksen i motor rummet, så der sker der heller ikke nogen kortslutning.

problemet er så nu blevet størrer. Somregel har jeg problemet hver morgen nu. også selvom det ikke har regnet. Når jeg så skal hjem fra arbejde kan jeg smide relæ'et i igen og køre hjem uden problemer.
Det samme skete i går (Fredag) Der skulle jeg så til KBH fra Kalundborg, og alt gik super. på vejen hjem havnede vi så i en kæmpe kø og efter ca. 30 min gik det så galt igen. Jeg pillede relæ'et og derefter havde vi et pit stop i Roskilde på ca 40 min og jeg satte relæ'et i igen. problemet var stoppet og vi kørte ind i en ny kø. Efter 15 min i kø gik det så galt igen, og jeg måtte køre resten af turen hjem uden blink.
Her til formiddag satte jeg relæ'et i igen og har kørt dagen i dag uden problemer.

Er der eventuelt nogen der har prøvet noget lig.n ? og / eller nogen der muligvis har en ide til hvad problemet kan være ? jeg må indrømme at jeg er ved at løbe tør for ideer.

MVH

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  havariblink starter selv ?
  • #1   6. nov 2010 Ja jeg har tænkt på det, men tror desværre ikke at det er problemet.

Et relæ skal jo have en impuls for at starte, så rent logisk slukke problemet være før relæ'et.

• #2   6. nov 2010 med hendsyn til kontakten har jeg prøvet at demontere den og det gav ikke noget resultat.
    Har også set at den faktisk kan påvirke fejlen hvis jeg aktiverer den, når bilen fejler og venter 30 min, så stopper det et blink eller 2 og kommer så igen...

Det skal måske siges at hvis man slukker bilen når der er fejl, begynder den at blinke lidt langsommere, og venstre side blinker et halvt sekundt før højre.. og bliver man ved med at holde motoren slukket, blinker den gradsist langsommere og langsommere... det kunne næsten ligne at den løb tør for strøm, men der er masser af strøm på batteriet.

• #3   8. nov 2010 løs kontakt måske?
    Jeg havde lidt med min da jeg købte bilen nemlig, men jeg fik den adskilt ad, og fandt blot ud af at fjederen havde rykket sig lidt. Har intet problem haft siden.
    Men det er hvertfald en ret underlig fejl du har dig der :s

• #4   9. nov 2010 Ja.. det er en mærkelig fejl... og så oven i købet en periode fejl.. Der er ikke noget værrer.... smiley

Nå.. men kontakten er det ikke... Den virker super, og har også prøvet at pille den fra... både før fejlen kommer og under fejlen...

Jeg har læst i værkstedshåndbogen og ser på diagrammet at relæ'et får + på polerne når den skal blinke til højre/Venstre og stel på en anden pol når der skal blinkes havari... problemet er bare at polerne så er nummereret med 1 -9 i bogen og det er ikke det samme som står på relæet.. samtidigt indikerer tegningen ikke disideret hvordan polerne sider på tegningen, så lige den del kan jeg ikke bruge diagrammet til meget... men bliver dog lidt klogere...
    Der trænger ikke disideret vand ind nogen steder.. og heller ikke i boksen.. Den er også tjekket og den er helt tør.. desuden sider der faktisk også et dræn hul i bunden så vandet ville kunne komme ud med det samme... inde i bilen er alle pæpper også helt tørre, og ej heller nogen tegn på vand på andre måder.. fek.s ved rust løbere eller lig.n. og ud over det har bilen ikke fået vand ca. de sidste 10 dage... alle kabler i motorrum og i bagagerum har fået ekstra isolering, netop fordi jeg troede det var en af de steder problemet var.. dette er også uden hæld..

Har dog skildt relæ'et ad, og ser ingen synlige fejl.. Men derfor kan det selvfølgelig godt være defekt alligevel, og har også bestilt et nyt.. Meen det ladder desværre til at der er lang leveringstid på sådan et... smiley

Kommentér på:
havariblink starter selv ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce